Cevdet Yýlmaz: Bütçe kanun teklifimiz sosyal refahý artýrýcý yaklaþýma sahip
ABONE OL

Yýlmaz, Cumhurbaþkanlýðý Külliyesi'nde 2025 Yýlý Merkezi Yönetim Bütçe Baðlama Töreni'ne katýldý.

Burada konuþan Yýlmaz, bugün gerçekleþtirilen geleneksel bütçe baðlama merasiminin Türkiye ve millet için hayýrlý olmasýný diledi.

2025-2027 dönemi Orta Vadeli Programýnýn, Cumhurbaþkanlýðý Strateji ve Bütçe Baþkanlýðý ile Hazine ve Maliye Bakanlýðýnca hazýrlanarak 5 Eylül'de Resmi Gazete'de yayýmlandýðýný hatýrlatan Yýlmaz, böylece ekonominin büyümesi, istihdam görünümü, finansal istikrar ve fiyat istikrarýnýn saðlanmasý gibi kritik alanlarda nasýl bir yol haritasý izleneceðini program yaklaþýmý ile ortaya koyduklarýný belirtti.

Bu çerçevede 2025 yýlý bütçesi hazýrlýklarýnýn, Cumhurbaþkaný Recep Tayyip Erdoðan'ýn gösterdiði vizyon ve talimatlarý doðrultusunda, tüm bakanlýklar, baðlý ve ilgili kamu kurum ve kuruluþlarýnýn katkýlarýyla tamamlandýðýný dile getiren Yýlmaz, 2023 Yýlý Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Teklifini Cumhurbaþkaný Erdoðan'ýn imzasýyla 28 Haziran'da TBMM'ye sunduklarýný anýmsattý.

2025 Yýlý Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifinin, Cumhurbaþkaný Erdoðan tarafýndan TBMM'ye sunulmaya hazýr hale geldiðini ifade eden Yýlmaz, siyasi istikrarýn da en temel göstergesi olan bütçenin, 22 yýldýr aralýksýz görev yapan AK Parti Hükümetlerinin 23'üncü, Cumhurbaþkanlýðý Hükümet Sisteminin ise 7'nci bütçesi olduðunu aktardý.

Ekonomik istikrarýn temelinin siyasi istikrar olduðuna iþaret eden Yýlmaz, Türkiye'nin uzunca bir süredir bu siyasi istikrarýn var olduðu bir ortamda politikalarýný hayata geçirdiðini, bunun da en güçlü göstergelerinden bir tanesinin 23'üncü bütçe olduðunu söyledi.

Yýlmaz, bütçe görüþmeleri maratonunun, 22 Ekim'de TBMM'de Plan ve Bütçe Komisyonu'na yapacaklarý sunum ile baþlayacaðýný belirtti.

Bölgede yaþanan jeopolitik gerilimlere ve küresel belirsizliklere raðmen 21. yüzyýlý, "Türkiye Yüzyýlý" yapma hedefine kilitlendiklerinin altýný çizen Yýlmaz, þunlarý kaydetti:

"Kararlý bir þekilde ülkemizin istikrarýný ve kalkýnmasýný saðlayacak, refahýný artýracak politikalarý hayata geçirmeye devam ediyoruz. Bu anlayýþla milletimizin ihtiyaçlarýný öngörme ve onlara yönelik çözümler üretme vizyonumuzu insan odaklý bir anlayýþla daha ileriye taþýyoruz. Cumhurbaþkaný'mýz Recep Tayyip Erdoðan liderliðinde özellikle ulaþtýrma, enerji, dijitalleþme gibi altyapý alanlarýnda yaptýðýmýz büyük yatýrýmlarla ülkemizin eksiklerini giderdik. 2025 Yýlý Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifimiz, bu kazanýmlarýmýzý sürdürülebilir hale getirecek, ekonomik kalkýnma ve sosyal refahý önceleyen bir perspektifle hazýrlanmýþtýr. Bütçemiz, yatýrýmý, istihdamý, üretimi ve ihracatý destekleyen, sosyal refahý kalýcý bir þekilde artýrýcý bir yaklaþýma sahiptir. Bütçemizde, büyümenin saðladýðý imkanlarý, toplumun bütün kesimleri ile paylaþmak esas alýnmýþtýr."

- "SÜRDÜRÜLEBÝLÝR BÜYÜMENÝN DESTEKLENMESÝ"

Yýlmaz, 2025 Yýlý Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tekliflerinin iþçisi, esnafý, emeklisi, genci ve yaþlýsýyla toplumun tüm kesimlerinin ihtiyaçlarý gözetilerek hazýrlandýðýný, her kaleminde 81 ilin düþünüldüðünü belirterek, 2025 Yýlý Bütçesinin, güçlenen beþeri sermayenin, daha etkin hale gelen iþgücü piyasasýnýn bütçesi olduðunu vurguladý.

Hazýrlanan bütçenin, yüksek katma deðerli üretimin, Türkiye'nin artan AR-GE ve yenilikçilik kapasitesinin bütçesi olduðuna iþaret eden Yýlmaz, þunlarý ifade etti:

"2025 Yýlý Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifimiz, çevresel sürdürülebilirliðin, yeþil ve dijital ekonomiye geçiþ yönünde teknolojik dönüþümün bütçesidir. Kamu altyapý yatýrýmlarýnýn etkinleþtirilmesi ve tarýmda verimliliðin ve üretimin artýrýlmasýný içermektedir. Bütçemiz, afet sonrasý dönemde ortaya koyduðumuz hýzlý rehabilitasyon irademizi yansýtmaktadýr. Maliye politikamýzý, deprem hariç harcamalarý kontrol altýnda tutacak, kamu açýðýný kademeli olarak düþürecek ve bütçe disiplinini koruyacak bir yaklaþým içerisinde kararlý bir þekilde uyguluyoruz. 2025 Yýlý Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifimiz, mali disiplinin saðlanmasý, ekonomik istikrarýn korunmasý ve sürdürülebilir büyümenin desteklenmesi ile uyumludur."

Yeni OVP döneminde "makroekonomik ve finansal istikrarýn kalýcý hale getirilmesi" hedeflerinin bulunduðunu anýmsatan Yýlmaz, "Daha önce öngördüðümüz takvime uygun bir þekilde geçiþ sürecinin tamamlanmasýnýn ardýndan, dezenflasyon sürecimiz 2024 yýlý haziran ayýndan itibaren baþlamýþtýr." dedi.

- "GÜVEN VE ÝSTÝKRARIN TEMÝNATI OLMAYA DEVAM EDECEÐÝZ"

Yýllýk enflasyonun 2023 yýlý mayýs ayýnda zirveye ulaþtýðý yüzde 75,5 seviyesinden, 2024 yýlý aðustos ayý itibarýyla 26 puanýn üzerinde azalýþla yüzde 49,4 seviyesine gerilediðini hatýrlatan Yýlmaz, bu eðilimin sürmesini beklediklerini dile getirdi.

Gerçekçi ve ayaklarý yere basan politikalarla gelecek dönemde enflasyonu kademeli bir þekilde düþürerek, 2026 yýlýnda yeniden tek haneli seviyelere indirmeyi hedeflediklerini dile getiren Yýlmaz, vatandaþlarýn refah seviyesini en üst düzeye çýkarmak ve millete verdikleri tüm sözleri eksiksiz yerine getirmek için güven ve istikrarýn teminatý olmaya devam edeceklerini vurguladý.

Bütçe kanun teklifinin, kamuya ait harcama tavanlarý ve gelir kalemlerine iliþkin tahminleri içeren Anayasal bir doküman olduðunu belirten Yýlmaz, þunlarý kaydetti:

"2025 yýlý merkezi yönetim bütçesi kapsamýnda 227 kamu idaremizin bütçesi yer almaktadýr. 2025 yýlý Merkezi Yönetim Bütçesinde bütçe giderlerinin 14 trilyon 731 milyar lira, bütçe gelirlerinin ise 12 trilyon 800 milyar lira olacaðýný öngörmekteyiz. Bütçe açýðýnýn gayri safi yurtiçi hasýlaya oranýnýn ise yüzde 3,1 olarak gerçekleþeceðini tahmin etmekteyiz. Bütçe gelirlerinin alt kalemleri ise Gelir Vergisi 2 trilyon 130 milyar lira, Kurumlar Vergisi 1 trilyon 637 milyar lira, Özel Tüketim Vergisi 2 trilyon 121 milyar lira, Katma Deðer Vergisi 3 trilyon 599 milyar lira, diðer vergi gelirleri 1 trilyon 652 milyar lira, vergi dýþý gelirler ise 1 trilyon 662 milyar liradýr."

Yýlmaz, 2023'te yaþanan tarihin en büyük deprem afetinde hasar gören bölgelerin yeniden ihyasý, imarý ve depremin etkilerinin süratle ortadan kaldýrýlmasý için 2023 yýlýnda 960 milyar lira harcama yapýldýðýný aktararak, deprem harcamalarýnýn bütçe açýðýna etkisinin GSYH'ye oranla yüzde 3,6 olduðunu söyledi.

- "DEPREM BÖLGESÝNÝN ÝYÝLEÞTÝRÝLMESÝNE ÖDENEK"

2023'te yüzde 5,2 olarak gerçekleþen bütçe açýðýnýn gayrisafi yurtiçi hasýlaya oranýnýn, deprem harcamalarý hariç tutulduðunda yüzde 1,6 seviyesinde olduðunu belirten Yýlmaz, 2024'te bütçede, depremlerin yol açtýðý hasarlarýn süratle giderilmesi ve deprem bölgesinde yaþayan vatandaþlarýn ihtiyaçlarý için toplam 1 trilyon 28 milyar lira ödenek tahsis edildiðini kaydetti.

Bu yýl sonunda bütçe açýðýnýn gayrisafi yurtiçi hasýlaya oranýnýn yüzde 4,9 olarak öngörüldüðünü, deprem harcamalarý hariç ise bu oranýn yüzde 2,5 olarak gerçekleþeceðinin tahmin edildiðini aktaran Yýlmaz, þunlarý ifade etti:

"2025 yýlý bütçesinde deprem bölgesinin iyileþtirilmesi ve afetlere karþý dirençliliðin artýrýlmasý için 584 milyar lira tutarýnda ödenek öngörülmüþtür. Bu kapsamda Afetlere Dirençli Þehirler Projesi için ayrýlan kaynak tutarý toplam 120 milyar liradýr. Bu tutarýn GSYH'ye oranýnýn yüzde 0,9 olduðunu belirtmek istiyorum. Deprem hariç bütçe açýðýnýn gayrisafi yurtiçi hasýlaya oranýnýn yüzde 2,2 seviyesinde gerçekleþeceðini öngörmekteyiz. Bu rakamlarýn da gösterdiði gibi deprem harcamalarýmýzýn etkisi giderek azalacaktýr. Önümüzdeki yýldan itibaren bu yükün önemli oranda azalacaðýný ve bütçemizin çok daha güçlü bir þekilde yoluna devam edeceðini ifade etmek isterim. 2025 yýlý bütçe ödeneklerinin ekonomik sýnýflandýrmaya göre daðýlýmýný ise þu þekilde öngördük, personel giderleri için toplam 3 trilyon 911 milyar lira, mal ve hizmet alým giderleri 1 trilyon 24 milyar lira, cari transferler 5 trilyon 813 milyar lira, sermaye giderleri 1 trilyon 102 milyar lira, sermaye transferleri 338 milyar lira, borç verme giderleri 306 milyar lira, yedek ödenekler 287 milyar lira, faiz giderleri 1 trilyon 950 milyar liradýr."

MEB BÜTÇESÝ 1 TRÝLYON 452 MÝLYAR LÝRAYA YÜKSELTÝLECEK

Yýlmaz, yaptýðý konuþmada, AK Parti hükümetleri olarak eðitimi hep en öncelikli meseleleri olarak gördüklerini ve 2002'de 8 milyar lira olarak devraldýklarý Milli Eðitim Bakanlýðý bütçesini 2025'de 1 trilyon 452 milyar liraya yükselttiklerini ifade etti.

Cevdet Yýlmaz, öðretmenlerin kariyer imkanlarýný geniþlettiklerini, özlük haklarýnda da kapsamlý düzenlemeler yaptýklarýný belirtti.

TBMM'de geçen hafta kabul edilen kanunla öðretmen yetiþtirme sürecinde reform mahiyetinde düzenlemeler yaptýklarýný dile getiren Yýlmaz, artan üniversite ve öðrenci sayýsýyla üniversitelere ayrýlan kaynaðý da sürekli artýrdýklarýný söyledi.

Yýlmaz, "Yükseköðretim kurumlarý bütçelerini 2025 yýlýnda 488 milyar liraya çýkarýyoruz. Yükseköðretimi de dahil ettiðimizde eðitim bütçemizi, 2025 yýlýnda 2 trilyon 181 milyar liraya yükseltiyoruz. Böylece merkezi yönetim bütçesinden yüzde 14,8 oraný ile en büyük payý yine eðitime ayýrýyoruz. Bu, artýk AK Parti hükümetlerinin, Cumhur Ýttifaký hükümetlerinin bir geleneði oldu. Baþýndan itibaren Milli Eðitim Bakanlýðýmýz bütçeden en yüksek payý aldý. Bu geleneði bu bütçede de devam ettiriyoruz." diye konuþtu.

Eðitimle birlikte hükümetleri döneminde en fazla önem verilen konularýn baþýnda saðlýðýn geldiðine iþaret eden Yýlmaz, 2022'de kabul edilen yasal düzenlemelerle baþta hekimler olmak üzere, tüm saðlýk personelinin sabit ek ödemelerinin merkezi yönetim bütçesine alýndýðýný ve taban ödeme adý altýnda yeni bir ödeme unsuru getirildiðini kaydetti.

Hekimlerin mali haklarýnýn yanýnda emekli aylýklarýnýn da önemli oranda artýrýldýðýný hatýrlatan Cevdet Yýlmaz, "Vatandaþlarýmýzýn saðlýk hizmetlerinden en iyi þekilde yararlanmasýný saðlamak amacýyla merkezi yönetim bütçesinden saðlýk hizmetleri için 1 trilyon 106 milyar lira kaynak ayýrýyoruz. Merkezi yönetim bütçesinden saðlýk için ayrýlan kaynaða Sosyal Güvenlik Kurumundan yapýlacak saðlýk harcamalarýný da eklediðimizde saðlýk alanýna ayrýlan toplam kaynak, 2 trilyon 435 milyar liraya ulaþmaktadýr." ifadelerini kullandý.

23 MÝLYAR LÝRA KAYNAK AYRILACAK

Sosyal devlet ilkesiyle ülkenin sahip olduðu refahý toplumun tüm katmanlarýna yaymaya kararlý olduklarýný vurgulayan Cumhurbaþkaný Yardýmcýsý Yýlmaz, "Sosyal yardým ve destekler için 2025 yýlý bütçemizde 651 milyar lira kaynak ayýrdýk. Bu tutar 2025 yýlý bütçesinin yüzde 4,4'üne denk gelmektedir." dedi.

Yýlmaz, þunlarý kaydetti:

"2025'de ödeme gücü olmayan vatandaþlarýmýzýn saðlýk primi giderlerini karþýlamak amacýyla 131 milyar lira, 65 yaþ üstü yaþlýlarýmýz, bakýma ihtiyacý olan engelli vatandaþlarýmýz ve yakýnlarýna baðlanan aylýklar kapsamýnda 88 milyar lira, engelli vatandaþlarýmýzýn evde bakýmýna destek amacýyla 70 milyar lira, engelli vatandaþlarýmýzýn eðitim desteði için 47 milyar lira, sosyal konut finansmanýnýn desteklenmesi amacýyla 23 milyar lira, ekonomik yoksunluk içinde olan çocuklarýmýzýn aileleri yanýnda yetiþmelerine imkan saðlayan sosyal ve ekonomik destek ödemeleri için 17 milyar lira, gelir düzeyi düþük vatandaþlarýmýza saðlanan elektrik tüketim desteði kapsamýnda 10 milyar lira, engelli eðitim taþýma giderleri için 8 milyar lira, koruyucu aile uygulamasý kapsamýnda yaklaþýk 2 milyar lira kaynak ayýrdýk."

REEL KESÝM DESTEKLERÝ

Vatandaþlarýn refahýný artýrmaya yönelik bütçeden saðlanan sosyal amaçlý kaynaklara da deðinen Yýlmaz, daha ucuz elektrik ve doðal gaz kullanýmý için 2025 yýlý bütçesinde 472 milyar lira kaynak öngördüklerini dile getirdi.

Cumhurbaþkaný Yardýmcýsý Yýlmaz, "Pandemi sürecinde enerji maliyetleri çok yükseldi. Bu maliyetlerin vatandaþlara, topluma yansýmalarýný en aza düþürmek için bütçeden ciddi sübvansiyonlar baþlatmýþtýk. Bu, 2025 yýlýnda da 472 milyar lirayla devam ediyor. Bu kapsamda bugün konut tüketicileri için doðal gaz ve elektrik maliyetinin yüzde 60 civarýný bütçemizden, kamu kaynaklarýndan finanse ettiðimizi ifade etmek isterim. 2022 Ocak ayý itibarýyla asgari ücreti vergi dýþý tuttuk. Asgari ücrete kadar olan tüm gelirlerde sadece asgari ücretlilerde deðil tüm gelir gruplarýnda asgari ücrete kadar olan tutar vergi dýþý tutulmuþtu." diye konuþtu.

Bu kapsamda 2025'te 810 milyar lira vergi istisnasý öngördüklerini belirten Yýlmaz, doðal gaz ve elektrik sübvansiyon destekleri ve asgari ücretin vergi dýþý tutulmasý da dikkate alýndýðýnda sosyal harcamalara ayrýlan kaynaklarýn 1 trilyon 933 milyar liraya ulaþtýðýný, bu tutarýn bütçeye oranýnýn yüzde 13,1 seviyesinde olduðunu ifade etti.

2025 yýlýnda bütçeden tarýma 703 milyar lira kaynak ayrýldýðýný anlatan Yýlmaz, tarýmý hiçbir zaman modasý geçmeyecek stratejik bir sektör olarak gördüklerini, çiftçinin her zaman yanýnda olduklarýný söyledi.

Yýlmaz, þöyle devam etti:

"Bu kapsamda tarýmsal destek programlarý için 135 milyar lira, özelikle sulama baþta olmak üzere tarým sektörü yatýrým ödenekleri için 166 milyar lira, tarýmsal kredi sübvansiyon desteði için 160 milyar lira, tarým sektörü vergi harcamalarý kapsamýnda 200 milyar lira, tarýmsal KÝT'lerin finansmaný, müdahale alýmlarý ve ihracat destekleri için 45 milyar lira kaynak ayýrýyoruz. Son iki yýl içinde önemli ölçüde artýrdýðýmýz reel sektör desteklerine 2025 yýlýnda da devam ederek 'yatýrým, istihdam, üretim ve ihracat' odaðýmýzla özel sektörle omuz omuza büyüme stratejimizi sürdürüyoruz.

Reel kesim destekleri için bütçemizden 561 milyar lira ödenek öngörüyoruz. Bu kapsamda Sosyal Güvenlik Kurumu iþveren prim ödemeleri için 223 milyar lira, tarýmsal krediler sübvansiyon desteði olarak 160 milyar lira, Halk Bankasý esnaf kredileri sübvansiyon desteði için 60 milyar lira, Sanayi ve Teknoloji Bakanlýðý teþvik ödemeleri için 32 milyar lira, mesleki eðitim kapsamýnda ödenen devlet katkýsý için 30 milyar lira, ihracat baþta olmak üzere diðer reel sektör destekleri için 57 milyar lira kaynak ayýrdýk."

Savunma sanayisinde dýþa baðýmlýlýðý asgari seviyeye düþüreceklerine iþaret eden Yýlmaz, son 20 yýlda yüzde 80'lerden yüzde 20'lere düþürülen bir baðýmlýlýk söz konusu olduðunu, bunu çok daha ilerilere taþýmaya, çok daha güçlü bir savunma sanayi inþa etmeye kararlý olduklarýný kaydetti.

Cumhurbaþkaný Yardýmcýsý Yýlmaz, "Savunma harcamalarý için 913,9 milyar lira, iç güvenlik için 694,5 milyar lira ödenek öngördük. Savunma Sanayii Destekleme Fonu için ayrýlan kaynak da dahil edildiðinde toplamda savunma ve güvenlik sektörü için 2025 yýlýnda 1 trilyon 608 milyar lira ödenek tahsis ediyoruz. Güvenlik her þeyin baþý. Ülkemizin hem iç huzuru hem de caydýrýcý bir güç olmasý bakýmýndan her türlü çalýþmayý sürdürdüðümüzü ifade etmek istiyorum." dedi.

Mahalli idareleri de güçlendirmeye devam ettiklerini aktaran Yýlmaz, büyükþehir ve diðer belediyeler ile il özel idarelere ayrýlan toplam kaynaðý 1 trilyon 344 milyar liraya çýkardýklarýný bildirdi. Yýlmaz, 2002'de bu kaynaðýn bütçe içerisindeki payýnýn yüzde 4 iken bu oraný 2025'te yüzde 9,1'e yükselteceklerini kaydetti.

MALÝ HAKLAR YÜZDE 78 ORANINDA ARTIRILMIÞTIR

Sulama projelerinden demir yolu projelerine, havalimanlarýndan denizyolu yatýrýmlarýna birçok alanda yatýrýmlara hýz kesmeden devam ettiklerini dile getiren Yýlmaz, "2025 yýlý bütçemizde yatýrýmlara ayýrdýðýmýz kaynaðý 1 trilyon 569 milyar liraya yükseltiyoruz. Bu tutar 2025 yýlý bütçemizin yüzde 10,7'sine denk gelmektedir." ifadelerini kullandý.

AK Parti hükümetleri döneminde çalýþanlarýn ve emeklilerin aylýk ve ücretlerinde enflasyonun çok üzerinde reel artýþlar yaptýklarýný hatýrlatan Yýlmaz, 2023 yýlý Ocak ayýndan geçerli olmak üzere tüm kamu görevlilerinin ek göstergelerini artýrdýklarýný; öðretmen, hemþire, polis, din görevlisi, þube müdürü, avukat gibi birçok kamu görevlisini 3600 ek göstergeden yararlanýr hale getirdiklerini hatýrlattý.

Yýlmaz, 2023 yýlýnda yapýlan kanuni düzenlemeyle 2023 yýlý temmuz ayýndan itibaren memur ve diðer kamu görevlilerine net 8 bin 77 lira tutarýnda ilave ödeme yapýlmaya baþlandýðýný, halihazýrda bu tutarýn net 14 bin 383 lira olarak devam ettiðini belirtti.

Kamu görevlilerinin mali haklarýnýn 2024'te kümülatif olarak yüzde 78 oranýnda artýrýldýðýný belirten Cevdet Yýlmaz, "Bunun yanýnda 2024-2025 yýllarý için uygulanacak olan Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararý ile hizmet kollarýna iliþkin toplu sözleþmelerde öðretmen, akademik personel, mühendis, mimar, teknik personel, saðlýk personeli gibi birçok kamu görevlisinin halihazýrda yararlanmakta olduklarý ek ödeme, zam ve tazminat, ilave ödeme, nöbet ücreti, fazla mesai ödemesi gibi birçok mali ve sosyal haklarýnda önemli iyileþtirmeler yapýlmýþtýr. En düþük emekli aylýklarýnda da iyileþtirme yapýlmýþ ve 7 bin 500 lira olan en düþük emekli aylýðý 2024 yýlý ocak ayýndan geçerli olmak üzere 10 bin liraya, temmuz ayýndan itibaren geçerli olmak üzere ise 12 bin 500 liraya yükselttik. Tüm bu hususlarda kalýcý þekilde hem kamu çalýþanlarýnýn hem tüm toplum kesimlerinin refahý için çalýþmaya devam edeceðiz. Ýstikrar içinde büyüyen ve gelirini adil þekilde paylaþan bir anlayýþ içinde bu konularda önümüzdeki dönemlerde de elimizden gelen en yüksek çabayý ortaya koyacaðýz." deðerlendirmesinde bulundu.

Ýnsan odaklý ve sosyal adaleti gözeten bir anlayýþla hazýrlanýlan 2025 yýlý bütçesinin gelecek süreçte Meclis'in takdirine sunacaklarýný ifade eden Yýlmaz, 22 Ekim'de TBMM Plan ve Bütçe Komisyonuna sunum ile bütçe maratonunun baþlayacaðýný söyledi.

Yýlmaz, 2025 yýlý bütçesiyle eðitimden saðlýða, enerjiden tarýma ve sanayiye her alanda büyüyen, güçlenen, kalkýnan, itibarý artan ve refahý yükselen Türkiye için tarihi yürüyüþe devam edeceklerini dile getirdi.

Türkiye Yüzyýlý vizyonuyla, en üst düzeyde insani geliþmiþliði yakalamýþ, ekonomik olarak güçlü ve refah seviyesi yüksek bir ülke olma hedefiyle milletin yaþam kalitesini artýrmak için durmaksýzýn çalýþmayý sürdüreceklerini vurgulayan Yýlmaz, 2025 yýlý Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi'nin ülkeye ve millete hayýrlý olmasýný diledi.

Cumhurbaþkaný Yardýmcýsý Yýlmaz'ýn konuþmasýnýn ardýndan bütçe baðlama töreni yapýldý.

Törene, Hazine ve Maliye Bakaný Mehmet Þimþek, Cumhurbaþkanlýðý Strateji ve Bütçe Baþkaný Ýbrahim Þenel, Hazine ve Maliye Bakan Yardýmcýsý Ýlhan Hatipoðlu ile Cumhurbaþkanlýðý Strateji ve Bütçe Baþkan Yardýmcýsý Ýsa Atçeken de katýldý.