Cumhurbaþkanlýðý Ýletiþim Baþkanlýðýndan yapýlan açýklamaya göre, toplam 10 bölümden oluþan rehber, kamu kurumlarýnýn sosyal medyayý bilinçli, etkili ve sorumlu bir þekilde kullanmalarýný saðlamayý hedefliyor.
Karþýlaþýlabilecek zorluklara karþý pratik bilgiler ve stratejiler de sunan rehber, dijital iletiþim faaliyetlerinde göz önünde bulundurulmasý gereken prensipleri ortaya koyuyor.
Rehberde, kurumsal sosyal medya kullanýmýnda genel ilkeler, kurumsal sosyal medya hesabýnýn güvenliðine iliþkin öneriler, kurumsal sosyal medya hesap yönetimi, etik kurallar ve hukuki sorumluluklar, sosyal medyada kriz iletiþimi, dezenformasyonla mücadele ve sosyal medyada teyit, sosyal medya hesaplarý için önerilen örnek uygulamalar gibi konular açýk ve anlaþýlýr bir dille ele alýnýyor.
Rehber için bir sunuþ yazýsý kaleme alan Cumhurbaþkanlýðý Ýletiþim Baþkaný Fahrettin Altun, iletiþim teknolojilerinin yaygýnlaþmasýyla tüm dünyada yoðun bir dijitalleþmenin yaþandýðýný, iletiþim ve etkileþimi kolaylaþtýran sosyal medya platformlarýnýn kullanýcý sayýsýnýn arttýðýný belirtti.
Dünya nüfusunun yüzde 62'den fazlasýnýn aktif bir þekilde sosyal medya mecralarýný kullanarak, buralarda günde ortalama 2 saat 23 dakika geçirdiðini aktaran Altun, Türkiye'de günlük ortalama sosyal medya kullaným sürelerinin 3 saate yaklaþtýðýna, bu tablonun sosyal medyanýn devlet ve kurumlar için stratejik önemini ortaya koyduðuna dikkati çekti.
- "KAMU KURUMLARI SOSYAL MEDYAYI ETKÝN KULLANMALI"
Dünya çapýnda yükselen bir güç haline gelen Türkiye'nin, kalkýnma ve refah yolunda attýðý adýmlarý, ulusal ve uluslararasý kamuoyu nezdinde tüm kurumlarýn dijital iletiþim stratejilerini baþarýlý bir þekilde kullanarak anlatmasýnýn önemine vurgu yapan Altun, þunlarý ifade etti:
"Kamu kurumlarýmýzýn hizmetlerin tanýtýmýndan kriz iletiþimi yönetimine, dezenformasyonla mücadeleden vatandaþlarýmýzýn bilinçlendirilmesine kadar geniþ bir yelpazede sosyal medyayý etkin kullanmasý gerekmektedir. Bu amaçla, kamu kurumlarýmýzýn ve ilgili çalýþanlarýn dijital medyada yürütecekleri iletiþim faaliyetlerinin belirli prensipler doðrultusunda gerçekleþtirilmesi gerekmektedir. Cumhurbaþkanlýðý Ýletiþim Baþkanlýðý tarafýndan hazýrlanan bu rehber, kamu kurumlarýmýzýn sosyal medya mecralarýný kullanýrken dikkat etmeleri gereken hususlarý ve etkili kullaným önerilerini içermektedir."