Deprem bölgesinde 38 bin konuta eriþimi saðlayacak 210 km'lik baðlantýnýn yapým çalýþmalarý sürüyor
ABONE OL

Bakan Uraloðlu, Malatya çevre yolundaki þantiyede incelemelerinin ardýndan gazetecilere, yolun 16 ilin geçiþ noktasýnda olmasý dolayýsýyla önemli bir kesiþim merkezi olduðunu ifade etti.

Son 22 yýlda Malatya'nýn ulaþým ve haberleþme altyapýsýna 76 milyar 302 milyon lira yatýrým gerçekleþtirdiklerini aktaran Uraloðlu, yaptýklarý bölünmüþ yol, tünel, köprü hizmetlerinin detaylarýný aktardý.

Uraloðlu, kentte 23 köprünün inþasýnýn sürdüðünü anlatarak, gelecek yýla kadar da kentte yaklaþýk 40 kilometrelik bir yolun daha ulaþýma açýlmasýnýn hedeflendiðini belirtti.

Abdulkadir Uraloðlu, Malatya'da trafiðin yoðun olduðu vakitlerde bir saate çýkan trafik akýþýnýn yeni yol sayesinde 25 dakikaya düþürülmesinin hedeflendiðini kaydetti.

Yol sayesinde yýllýk 631 milyon lira yoldan ve akaryakýttan tasarruf saðlanacaðýný ifade eden Uraloðlu, yolun birçok yerleþim merkezine ulaþýmý da kolaylaþtýracaðýný dile getirdi.

Deprem bölgesindeki hizmetlere de deðinen Uraloðlu, sözlerini þöyle sürdürdü:

"Kahramanmaraþ, Hatay, Osmaniye, Þanlýurfa, Diyarbakýr ve Malatya gibi depremden etkilenen illerimizde 15 ayrý kesimde 38 bin konuta eriþim saðlayacak toplam 210 kilometre uzunluðunda baðlantý ve imar yolunun yapým çalýþmalarýný sürdürüyoruz. Malatya Ýkizce'de 11 bin 131 kalýcý konutun ulaþýmý için 3,8 milyar liralýk proje bedeliyle 46,3 kilometre uzunluðunda yol yapýmý, altyapý iþleri ve farklý seviyeli kavþak yapacaðýz. Bugün itibarýyla 21 kilometrelik kesimde çalýþmalara devam ediyoruz, 5 bin 300 metrelik kesimi tamamladýk. Proje bünyesinde baðlantý yolunun devlet yolu ile kesiþtiði kesimde farklý seviyeli kavþak da teþkil edeceðiz. Bu kavþak ayný zamanda deprem konutlarýnýn karþýsýnda bulunan Malatya OSB'ye de hizmet edecek. 31 Mayýs 2024 itibarýyla yani bu ayýn sonunda inþallah 9,3 kilometrelik kesimi içme suyu, atýk su, yaðmur suyu ve elektrik gibi altyapý tesisleriyle birlikte bitirmeyi hedefliyoruz. Þimdiden hayýrlý uðurlu olsun."

Malatya Havalimaný mevcut terminal binasýnýn iyileþtirmelerle kapasitesinin bir milyon 200 bin yolcuya çýkarýldýðýný hatýrlatan Uraloðlu, yeni bir terminal binasý ve tamamlayýcý yapýlarýn inþasýnýn ise baþlatýldýðýný vurguladý.

Uraloðlu, proje tamamlandýðýnda Malatya Havalimaný'nýn 8 bin 814 metrekare olan iç ve dýþ hatlar terminal binasýnýn büyüklüðünün 26 bin 765 metrekareye yükseltileceðini belirterek, yolcu kapasitesinin ise 2 buçuk milyona çýkarýlmasýnýn öngörüldüðünü söyledi.

- "TURÝSTÝK DÝYARBAKIR EKSPRESÝ"

Malatya'nýn demir yolu kapasitesine de dikkati çeken Uraloðlu, þöyle devam etti:

"Malatya-Narlý arasýnýn da çift hatlý hale getirilmesi ile birlikte kuzey-güney aksýndaki yüklerin demir yolu ile taþýnmasýnda kapasite artýþý olacak. Ayrýca burada yeri gelmiþken demir yollarýyla ilgili yeni bir geliþmeden de bahsetmek istiyorum. 19 Nisan'da ayný Turistik Doðu Ekspresi gibi Turistik Diyarbakýr Ekspresi seferlerini baþlattýk. Bu trenimiz Ankara-Diyarbakýr seferinde Malatya'da 3 saat durarak yolcularýn Malatya'yý gezmesine imkan saðlýyor. 180 kiþi kapasiteli bu trenimiz 14 Haziran'a kadar her cumartesi sabahý Malatya'ya uðrayacak ve þehrimizin, Turgut Özal Aný Evi, Fotoðraf Makinesi Müzesi, Radyo Gramofon Müzesi ve Buðday Müzesi gibi önemli turistik merkezlerini gezerek ticari faaliyetlerin artmasýna vesile olacak."

Abdulkadir Uraloðlu, Malatya'da kamu hizmetlerinin yürütülmesinde emeði geçenlere teþekkür etti.

Bakan Uraloðlu, daha sonra þantiyede iþçilerle fotoðraf çektirdi.

Öte yandan Uraloðlu, Malatya Büyükþehir Belediye Baþkaný Sami Er'i de ziyaret etti. Gazetecilerin giriþte görüntü almasýnýn ardýndan ziyaret basýna kapalý sürdü.