Uraloðlu, Antalya'da Kýzýlkaya-Bozova-Korkuteli Yolu açýlýþ töreninde yaptýðý konuþmada, son yýllarda düzenlenen Antalya Diplomasi Forumlarý ile kentin artýk sadece turizmin ve tarýmýn deðil, diplomasinin de küresel yýldýzlarýndan biri haline geldiðini belirtti.
Antalya'nýn artýk sadece Türkiye'nin deðil, dünyanýn bütünleþtiði bir yer haline geldiðine iþaret eden Uraloðlu, kente yapýlan her türlü yatýrýmýn Türkiye'nin prestijine yapýlan yatýrým anlamýna geldiðini vurguladý.
Uraloðlu, bunun bilinciyle durmaksýzýn çalýþtýklarýný aktararak, bacasýz fabrika olarak nitelendirilen turizm sektörünün kalbinin attýðý Antalya'nýn, Türkiye'deki tarým sektörünün de bel kemiði olduðunu kaydetti.
Antalya'nýn AK Parti hükümetleri nezdinde ayrý bir öneme sahip olduðunu belirten Uraloðlu, "Antalya'nýn yatýrýmlarýyla, ihtiyaçlarýyla ve projeleriyle her zaman çok yakýndan ilgilendik, ilgilenmeye devam edeceðiz. Antalya'yý turizmde, tarýmda, sanayide ve ticarette büyütmek için belediyeleri bizde olsun olmasýn, oy versin ya da vermesin, Antalya için projelerimizi kesintisiz sürdürdük, sürdürmeye devam edeceðiz." ifadelerini kullandý.
"TURÝZM CENNETÝ BELDELERÝNÝN ULAÞIMINI GÜÇLENDÝRDÝK"Bakanlýk olarak Antalya'da adeta bir hizmet fýrtýnasý kopardýklarýný anlatan Uraloðlu, þöyle konuþtu:
"2002'den bu yana Antalya'nýn ulaþým ve iletiþim altyapýsý için 190 milyar 500 milyon lira yatýrým gerçekleþtirdik. 2002'de 197 kilometre olan bölünmüþ yol uzunluðunu 715 kilometreye, 122 kilometre olan bitümlü sýcak karýþým kaplamalý yol uzunluðunu ise 1020 kilometreye yükselttik. Antalya Batý Çevre Yolu'nu açtýk. Antalya Kuzey Çevre Yolu'nda Baþköy, Korkuteli, Kiriþçiler ve Isparta Köprülü kavþaklarýný bitirerek ulaþýma açtýk. Akdeniz Batý Sahil Yolu'nu bölünmüþ yol olarak tamamladýk. Antalya-Kemer-Tekirova-Finike Yolu kapsamýnda Phaselis Tüneli'ni bitirerek hizmete açtýk. Böylelikle Antalya'nýn, Demre, Finike, Kumluca, Kemer, Kaþ ve Kalkan gibi turizm cenneti beldelerinin ulaþýmýný güçlendirdik, kolaylaþtýrdýk. Elbette orada yapmamýz gereken iþler olduðunu biliyorum."
Uraloðlu, ayrýca Demirkapý Tüneli'ni ve Alanya-Kuþyuvasý-Taþkent Yolu tünellerini bitirerek trafiðe açtýklarýný, Kýzýlkaya-Antalya Yolu, Antalya-Alanya-Gazipaþa Yolu, Kumluca-Finike Yolu, Demre Þehir Geçiþi, Kaþ Çevreyolu, Kalkan Þehir Geçiþi, Akseki Baðlantý Yolu, Kýzýlcadað-Elmalý Yolu, Konaklý-Güzelbað Yolu ve Antalya Þehir Hastanesi baðlantý yollarýný da hizmete sunduklarýný aktardý.
SÖZLEÞME ÝMZALANDIKentte devam eden çalýþmalara deðinen Bakan Uraloðlu, þu bilgileri verdi:
"Bugün itibarýyla da 41 milyar 601 milyon lira proje bedeliyle Antalya Kuzey Çevre Yolu, Alanya Doðu Çevre Yolu, Korkuteli-Elmalý Yolu, Elmalý-Finike Yolu, Antalya-Taþaðýl-Konya Yolu gibi 23 ayrý karayolu projesinde de çalýþmalarýmýza devam ediyoruz. Yaklaþýk bir ay önce Antalya-Alanya Otoyolumuzun yapýmýný baþlatan sözleþmeyi de imzaladýk. Otoyolumuzu 84 kilometresi ana gövde ve 38 kilometresi baðlantý yolu olmak üzere 122 kilometre uzunluðunda projelendirdik. Projemiz kapsamýnda, Serik Kavþaðý, Taþaðýl Kavþaðý, Manavgat Kavþaðý, Manavgat Doðu Kavþaðý, Alarahan Kavþaðý, Konaklý Kavþaðý ve Alanya Batý Kavþaðý olmak üzere tam 7 farklý seviyeli kavþak, toplam 11 bin 300 metre uzunluðunda 8 tünel, 7 bin 30 metre uzunluðunda 19 viyadük ve 4 otoyol hizmet tesisini de bu proje kapsamýnda inþallah inþa edeceðiz."
ANTALYA-ALANYA OTOYOLU ÝLE YILDA 6,6 MÝLYAR LÝRA TASARRUF
Uraloðlu, Antalya-Alanya Otoyolu'nun özellikle yaz aylarýnda turizme baðlý olarak artan yolculuk taleplerini, hýzlý, konforlu ve güvenli olarak karþýlayacaðýný, bölgedeki ticaret ve tarým sektörüne de hizmet edeceðini vurguladý.
Otoyol projesinin bölge turizmi için önemli bir dönem noktasý olacaðýna dikkati çeken Uraloðlu, bütün yýla yayýlan trafik yoðunluðunun otoyol sayesinde önemli ölçüde azalacaðýný bildirdi.
Uraloðlu, turistlerin ve vatandaþlarýn daha kýsa sürede, daha fazla noktaya ulaþabilme, bölgede daha fazla zaman geçirme ve farklý destinasyonlarý keþfetme imkaný bulacaðýný belirtti.
Antalya-Alanya Otoyolu'nun bölgeye yapýlan yatýrýmlarýn artmasýna ve yeni turizm tesislerinin açýlmasýna da öncülük edeceði deðerlendirmesinde bulunan Uraloðlu, "Böylece yeni istihdam imkanlarý da beraberinde gelecek. Otoyolun tamamlanmasýyla zamandan 6 milyar lira, akaryakýttan 600 milyon lira olmak üzere yýllýk 6,6 milyar lira tasarruf gerçekleþtireceðiz. Çevreye zarar veren araçlarýn karbon emisyonunu da 47 bin ton azaltarak Antalya'nýn ve Toroslarýn eþsiz doðasýnýn korunmasýna katký saðlayacaðýz." dedi.
YILLIK 87,5 MÝLYON LÝRA TASARRUF
Kýzýlkaya-Bozova-Korkuteli Yolu'nun kentte hayata geçirilen en önemli projelerden biri olduðunu söyleyen Bakan Uraloðlu, meyve yetiþtiriciliði ve seracýlýk alanýnda Türkiye'nin önemli merkezleri arasýndaki Korkuteli'nin yollarýný da yenileyerek daha konforlu ve güvenli bir hale getirdiklerini bildirdi.
Ýlçeyi, Burdur, Isparta ve iç kesimlere baðlayan Kýzýlkaya-Bozova-Korkuteli Yolu'nu sathi kaplamalý tek yol olarak trafiðe hizmet verirken 45 kilometre uzunluðunda bitümlü sýcak karýþým kaplamalý yol standardýna yükseltmek için projelendirdiklerini aktaran Uraloðlu, yolun Kýzýlkaya'dan Korkuteli'ne kadar uzanan 30 kilometrelik kesiminin 2 geliþ ve 2 gidiþ olacak þekilde tamamlandýðýný ifade etti.
Uraloðlu, "Bu kesimin 9 kilometresini Bozova Çevre Yolu oluþturuyor. Bozova Çevre Yolu ile Korkuteli arasýnda kalan 9,5 kilometrelik kesimin yapým çalýþmalarýna da süratle devam ediyoruz. Biz baþladýðýmýz hiçbir yolu yarým býrakmadýk. Devamýný da tamamlayýp sizlerin hizmetine sunacaðýz, þimdiden hayýrlý uðurlu olsun." diye konuþtu.
Bu projede yürütülen çalýþmalarla mevcut haliyle sathi kaplamalý tek yol olarak trafiðe hizmet veren güzergahta bitümlü sýcak karýþým kaplamalý bölünmüþ yol konforu tesis ettiklerini belirten Uraloðlu, böylece trafik güvenliðini de güçlendirdiklerini kaydetti.
Bozova Çevre Yolu'nu açarak da transit trafiðin þehir içinde oluþturduðu yoðunluðun önüne geçtiklerini anlatan Uraloðlu, sözlerini þöyle sürdürdü:
"Projemizle zamandan 32 milyon lira, akaryakýttan 55,5 milyon lira olmak üzere yýllýk yaklaþýk 87,5 milyon liralýk tasarruf ettik. Çevreye zarar veren karbon emisyonunu da 4 bin 362 ton azaltarak doðanýn korunmasýna katký saðladýk. Ayrýca projemizle Ýç Anadolu ve Batý Akdeniz arasýnda en kýsa ulaþým imkanýný tesis ederek, ülkemizin iç kesimleriyle güney kesimi arasýnda daha hýzlý ve konforlu ulaþým imkanýný saðlamýþ olduk."
"GAZÝPAÞA YAT LÝMANI'MIZIN ÝNÞA ÇALIÞMALARINI BÝTÝRDÝK"
Öte yandan Bakan Uraloðlu, kentteki yatýrýmlarýn sadece kara yolu çalýþmalarýyla sýnýrlý olmadýðýný, devletin kasasýndan tek kuruþ çýkmadan 927 milyon avro yatýrým bedeliyle Antalya Havalimaný geniþletme çalýþmalarýný da baþlattýklarýný anýmsattý.
Havalimanýnýn kapasitesini 35 milyon yolcudan yýllýk 82 milyon yolcuya yükselteceklerine dikkati çeken Uraloðlu, "Antalya'yý Doðu Akdeniz'in yat turizmi merkezi yapacak projeleri de hayata geçiriyoruz. Önceki yýllarda Alanya ve Kaþ yat limanlarýný hizmete açmýþtýk. Heyecanla beklenen 208 yat baðlama kapasiteli Gazipaþa Yat Limaný'mýzýn inþa çalýþmalarýný bitirdik ve inþallah çok yakýnda sizlerin hizmetine sunacaðýz." dedi.
Bakan Uraloðlu, Cumhurbaþkaný Recep Tayyip Erdoðan liderliðinde kentin geliþmesi, Antalyalýlarýn kalkýnmasý ve Türkiye Yüzyýlý için koyulan hedeflere ulaþmak için gereken her türlü çalýþmayý kararlýlýkla sürdürmeye devam edeceklerini kaydetti.
Antalya Valisi Hulusi Þahin ve beraberindekilerle açýlýþ kurdelesini kesen Uraloðlu, direksiyonuna geçtiði otomobille yolu test etti.