Londra'daki küresel zirvede Cumhurbaþkaný Erdoðan vurgusu! ''2003'ten bu yana çok büyük atýlýmlar gerçekleþti''
ABONE OL

Cumhurbaþkanlýðý Yatýrým Ofisi Baþkaný Burak Daðlýoðlu, Ýngiltere'nin baþkenti Londra'daki temaslarý kapsamýnda Kraliçe 2. Elizabeth Konferans Merkezi'nde düzenlenen ve dünyanýn "yumuþak güç" temasýyla gerçekleþtirilen en önemli etkinlikleri arasýnda gösterilen "Küresel Yumuþak Güç Zirvesi 2024"e ana konuþmacý olarak katýldý ve sunum yaptý.

Cumhurbaþkanlýðý Yatýrým Ofisi Baþkaný Daðlýoðlu, Ýngiltere, Ýsviçre, Yeni Zelanda baþta olmak üzere dünya çapýnda 100'den fazla ülkeden üst düzey katýlýmcýlarýn yer aldýðý etkinlikte, Türkiye'deki yatýrým potansiyelinin yaný sýra yatýrým diplomasisi kapsamýnda yapýlan çalýþmalar hakkýnda bilgi verdi.

Türkiye ekonomisinin istikrarlý büyümesine ve dayanýklý yapýsýna vurgu yaparak sunumuna baþlayan Daðlýoðlu, Türkiye'nin son 20 yýlda bölgesinde en yüksek yoðunlukta uluslararasý yatýrým çeken ülke olduðunun altýný çizdi.

Daðlýoðlu, saðlýklý ve güçlü ekonomik sistem için uluslararasý doðrudan yatýrýmlarýn taþýdýðý öneme iþaret ederek, Cumhurbaþkanlýðý Yatýrým Ofisinin tarihi, kuruluþ aþamalarý ve uluslararasý yatýrýmcýlarýn Türkiye'de çalýþmasýný kolaylaþtýran yapýsal reformlarýn 20 yýllýk geçmiþi hakkýnda detaylar paylaþtý.

Yürütülen marka ve kampanya çalýþmalarý hakkýnda da bilgi veren Daðlýoðlu, bir uluslararasý yatýrýmýn ön araþtýrma aþamasýndan proje sonlandýrma aþamasýna kadarki tüm süreçlerle ilgili yürütülen operasyonlar hakkýnda detaylý bilgiler sundu.

Daðlýoðlu, son dönemde ivme kazanan iletiþim çalýþmalarýna da deðinerek, uluslararasý medya, sosyal medya, konvansiyonel ve dijital mecralarda gerçekleþtirilen yenilikçi çalýþmalara vurgu yaptý.

Ýmza attýklarý süreli-süresiz yayýnlar, uzman ekipler tarafýndan hazýrlanan sektörel raporlar ve ödül alan çalýþmalarla ilgili örnekler de paylaþan Daðlýoðlu, geleceðe yönelik projeksiyonlarýný aktararak sunumunu tamamladý.

"YATIRIM DÜNYASINDA TÜRKÝYE MARKASINI EN DOÐRU ÞEKÝLDE KONUMLAMAYA ÇALIÞIYORUZ"

Daðlýoðlu, AA'ya yaptýðý açýklamada, Brand Finance tarafýndan düzenlenen zirveye Türkiye'nin doðrudan uluslararasý yatýrýmcýlara yönelik yürüttüðü kampanyalarý anlatmak ve tecrübe paylaþýmý için davet edildiklerini dile getirdi.

"Türkiye'nin anlatýlmasý gereken çok büyük bir baþarý hikayesi var." diyen Daðlýoðlu, Cumhurbaþkaný Recep Tayyip Erdoðan'ýn liderliðinde 2003'ten bu yana çok büyük atýlýmlar ve baþarýlar gerçekleþtirildiðini anlattý.

Daðlýoðlu, ilerleyen döneme dair de "Türkiye Yüzyýlý" kapsamýnda önemli vizyona sahip olduklarýnýn altýný çizerek, þunlarý kaydetti:

"Türkiye markasýnýn, o hak ettiði konumda, yüksek konumda kalmasý için ülke olarak faaliyet gösteriyoruz. Biz de yatýrýmcýlara ulaþan mesajlar perspektifiyle yatýrým dünyasýnda Türkiye markasýný en doðru þekilde konumlamaya çalýþýyoruz. Bugün burada o geçmiþ kampanyamýzý anlattýktan sonra bu geleceðe yönelik vizyonumuzu paylaþacaðýz. 2028 yýlýna kadarki dönem için hazýrladýðýmýz ve inþallah önümüzdeki dönemde tanýtmayý planladýðýmýz doðrudan yatýrýmlar stratejimiz var. Bu stratejimizin nasýl kampanyaya dönüþeceðiyle ilgili bir çalýþmamýz da var. Bu baðlamda buradaki uluslararasý iletiþimciler camiasýyla da bir araya gelerek bu çalýþmalarýmýzý istiþare edeceðiz, fikirlerimizi olgunlaþtýracaðýz ve bunu nasýl hayata geçireceðimizi konuþacaðýz."

"ORTADA ÖLÇÜMLENEBÝLÝR BÝR BAÞARI VAR"

Daðlýoðlu, ayrýca, Türkiye'nin Cumhurbaþkaný Erdoðan'ýn liderliðinde son 20 yýlda bölgesinde en çok yatýrým çeken ülkeler arasýnda en üst ligde yer aldýðýný belirterek, halihazýrda teknopark ve AR-GE merkezlerinde 700'den fazla uluslararasý þirketin faaliyet gösterdiðini, 80 binden fazla uluslararasý þirketin çeþitli sektörlerde hizmet verdiðini bildirdi.

Sadece son 20 yýlda Türkiye'ye gelen toplam uluslararasý yatýrýmlarýn tutarýnýn 260 milyar dolarýn üzerine çýktýðýný vurgulayan Daðlýoðlu, "Ortada ölçümlenebilir bir baþarý var. Bu baþarýya bizi ulaþtýran iletiþim çalýþmalarýnýn detaylarý ile ilgili örnekler verdik." ifadelerini kullandý.

Daðlýoðlu, 2020'de gerçekleþtirilen yeniden yapýlanma süreci sonrasýnda 2021-2023 dönemlerini kapsayan ilk strateji belgesini yayýnladýklarýný belirterek, þu deðerlendirmelerde bulundu:

"Çok yakýnda açýklamayý planladýðýmýz 'Uluslararasý Doðrudan Yatýrýmlar Stratejisi: 2024-2028' dokümanýnýn çizeceði ana rotada da ivmemizi artýrarak kararlýlýkla yürümeye devam edeceðiz. Stratejimiz içinde iletiþim ve tanýtma da müstakil bir politika alaný olarak yer alýyor. Þu anda Türkiye'nin küresel uluslararasý doðrudan yatýrýmlar pazarýnda aldýðý pay yüzde 1 civarýnda. Çaðýn gerektirdiði tüm iletiþim mecralarý ve araçlarýndan istifade ederek mümkün olan en kýsa sürede bu oraný yüzde 1,5'e taþýmak için var gücümüzle çalýþmaya devam edeceðiz."

DAÐLIOÐLU, MÜSÝAD UK'ÝN DÜZENLEDÝÐÝ PANELE KATILDI

Cumhurbaþkanlýðý Yatýrým Ofisi Baþkaný Daðlýoðlu, "Küresel Yumuþak Güç Zirvesi 2024"te yaptýðý sunumun ardýndan Müstakil Sanayici ve Ýþadamlarý Derneði Ýngiltere Þubesi (MÜSÝAD UK) tarafýndan düzenlenen "Ticari Baþarý Yolculuðu" baþlýklý panele katýldý.

Ýngiltere ve Türkiye ticari iliþkilerinin geliþtirilmesi amacýyla Londra Yunus Emre Enstitüsü'nde (YEE) düzenlenen panelde, MÜSÝAD Genel Baþkaný Mahmut Asmalý, MÜSÝAD 2. Dönem Genel Baþkaný Ali Bayramoðlu, Yýldýz Holding Yönetim Kurulu Üyesi Murat Ülker, eski TRT Genel Müdürü Ýbrahim Eren de yer aldý.

Panelde, MÜSÝAD'ýn kuruluþ amacý, uluslararasý yatýrýmlar ve Türkiye-Ýngiltere ticari iliþkileri ele alýndý.