Bakan Tekin, Sinop'ta 2024-2025 eðitim öðretim yýlýnda ilk kez öðrenci alýmý yapan Yusuf Kemal Tengirþenk Sosyal Bilimler Lisesi'nin açýlýþ törenine katýldý.
Tekin, burada yaptýðý konuþmada, Türkiye'nin son 20 yýlda eðitim alanýnda yaptýðý atýlýmlara iliþkin örnekler vererek, derslik baþýna düþen öðrenci sayýsýnýn 22-24 bandýna kadar düþtüðünü söyledi.
MAARÝF MODELÝ AÇIKLAMASIHayata geçirdikleri Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli'nin birileri tarafýndan, "Türkiye modeli mi olurmuþ?" denilerek eleþtirilmesine anlam veremediklerini dile getiren Tekin, þöyle konuþtu:
"Ayný kiþiler konuþmalarýnýn devamýnda Finlandiya modelinin, Singapur modelinin erdemlerini anlatýyor. Türkiye gerçekten eðitim anlamýnda sessiz bir devrim gerçekleþtirdi. Bu kadar devrimi gerçekleþtirdikten sonra þimdi eðitim öðretim süreçlerinin içeriðine iliþkin adýmlar atma noktasýndayýz. Bütün bunlarý yaparken eðitimde atýlan demokratikleþtirici, hukuk devletinin temel hak ve hürriyetleri güvence altýna alan hususlarýný da ihmal etmedik. Eðitim öðretim sistemimizde baþörtüsünden tutun, ders kitaplarý ve müfredatýmýzdaki ötekileþtirici, ayrýþtýrýcý ve baþka gruplarý tahkir edici ifadelerin tamamý müfredatýmýzdan çýkarýldý. Bunlar çok önemli þeyler."
"DAHA ÝYÝSÝNÝ YAPMAYA DEVAM EDECEÐÝZ"Eðitim alanýnda yaptýklarýnýn ortada olduðunu ifade eden Tekin, "Ancak Sayýn Cumhurbaþkanýmýz Erdoðan'ýn dediði gibi, 'Biz yaptýk artýk yeter' demiyoruz. Yaptýk, yapmaya devam edeceðiz, daha iyisini yapmaya devam edeceðiz. Çünkü milletimiz daha iyisine layýk, daha güzeline layýk." dedi.
Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli ile artýk eðitim alanýnda yeni bir þeyler yaptýklarýný aktaran Tekin, þöyle devam etti:
"Dünyanýn her tarafýnda artýk eðitim öðretim süreçleri, bilgi vermekten bilgilerin beceriye dönüþmesine evirilmiþ durumda. Biz hala þunu dersek eðer, 'Yok biz bu mantýkla devam edelim, çocuklarýmýza ezberletelim', dünyanýn gerisinde kalýrýz ama bize itiraz ediyorlar. Diyorlar ki, 'Neden bunu yapýyorsunuz?'. Ýþte bunun için yapýyoruz, dünyadaki örneklerimizle rekabet edebilmek için. Baþka ne yaptýk, dünyadaki diðer örneklerde olduðu gibi biz de çocuklarýmýzýn pedagojik anlamda seviyelerine uygun olmayan içerikleri ileriki öðrenme dönemlerine öteledik. Yani bazý konularýmýz var ki çocuklarýmýzýn þimdi deðil, lisans ya da ön lisans programlarýnda almasý daha doðru olacaktýr. Ýþte bu nedenle öteledik."
Konuþmasýnýn ardýndan öðrenci, öðretmen ve diðer ilgililerle Yusuf Kemal Tengirþenk Sosyal Bilimler Lisesi'nin açýlýþýný yapan Tekin, daha sonra Sinop Fen Lisesi'nde gerçekleþtirilen bayrak çekme törenine katýldý.