Uluslararasý alanda okullarýn projelerini paylaþtýðý ve yardýmlaþtýðý "eTwinning" platformunda paylaþýlan "Spring in My Country Projesi"ne Türkiye'den 8, Ýsveç, Portekiz, Romanya, Polonya, Litvanya, Hýrvatistan, Ürdün, Bulgaristan ve Ermenistan'dan 20 okulun öðretmen ve öðrencileri katýldý.
Kýrþehir 30 Aðustos Zafer Ýlkokulu sýnýf öðretmeni Levent Yýldýrým'ýn yöneticiliðini yaptýðý, bu yýlýn mart ayýnda baþlatýlan projede öðrenciler, sosyal medya ve çevrim içi programlarla çeþitli etkinliklere katýlarak Ýngilizce eðitimlerini pekiþtirdi.
Hazýrlanan eylem planý çerçevesinde öðretmenlerinin katkýsýyla her ay birbirlerine Ýngilizce mektuplar yazan öðrenciler, karþýlýklý hediyeler de gönderdi.
Sosyal medya uygulamalarýnda oluþturulan gruplarda dünyanýn çeþitli ülkelerindeki akranlarýyla çalýþabilme, yabancý dil pratiði yapabilme, öðrenmeyi çok daha eðlenceli ve motive edici bir ortamda deneyimleme fýrsatý bulan öðrenciler, kendi kültürlerini de Ýngilizce olarak tanýtma imkaný yakaladý.
30 Aðustos Zafer Ýlkokulu'ndan katýlan 34 öðrenci, öðretmen ve velilerinin de katkýsýyla Türkiye ve yurt dýþýndan katýlan akranlarýyla sanat çalýþmalarý, çizimler, müzik, drama ve oyunlarý geliþtirdi.
Projenin yöneticisi Yýldýrým, AA muhabirine, bu proje ile öðrencilerin Ýngilizce öðrenme ile ilgili ön yargýlarýný ortadan kaldýrmayý amaçladýklarýný vurgulayarak, þunlarý ifade etti:
"Öðrencilerimizin, Avrupa ve dünyadaki akranlarýyla çalýþabilme, yabancý dil pratiði yapabilme, öðrenmeyi çok daha eðlenceli ve motive edici bir ortamda deneyimleme fýrsatlarý oldu. Farklý sosyal ve coðrafi çevrelerde yaþayan akranlarý ile tanýþma, etkileþimde bulunma ortamlarý yakaladýlar. Yaþam boyu öðrenen, kendini farklý dillerde de ifade edebilen, edindiði dil becerisini etkinliklerle yaþama aktarabilen bireyler yetiþtirmek amaçlandý. Öðrenciler, her ay canlý görüþmeler yaparak Ýngilizce pratiðini geliþtirdi. Teknolojiyle eðlenerek Ýngilizce ön yargýsýný yendiler."