Bakanlýklardan yapýlan açýklamaya göre, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakaný Mahinur Özdemir Göktaþ ile Milli Eðitim Bakaný Yusuf Tekin, MEB'e baðlý ilkokullarda öðrenime baþlayacak 1. sýnýf öðrencileri ve velilerine yönelik uyum süreci faaliyetlerinin yürütülmesine iliþkin iþbirliði protokolü imzaladý.
Bakan Göktaþ, Milli Eðitim Bakanlýðýndaki imza töreninde yaptýðý konuþmada, iki bakanlýk arasýnda 6 Þubat depremlerinden sonra imzalanan ve geçerliliði devam eden iþbirliði protokolünü anýmsatarak, yapýlan ortak çalýþmalarýn önemine vurgu yaptý.
Bakanlýk olarak, ilkokula baþlayacak çocuklar ve aileleri için baþlatýlan yeni çalýþmada da yer almaktan duyduklarý memnuniyeti dile getiren Göktaþ, "Proje ile hem çocuklarý okula yeni baþlayan ailelerimize destek olmayý hem de okullaþma oranýný artýrmayý amaçlýyoruz." diye konuþtu.
Milli Eðitim Bakaný Yusuf Tekin de iki bakanlýk arasýnda iliþkilerin her zaman iyi olmasýnýn önemine iþaret ederek, iþbirliðine katkýlarýndan dolayý Bakan Göktaþ'a teþekkürlerini iletti.
Bakan Tekin, bu yýl merkeze aldýklarý üç ana baþlýktan birinin, ailelerin eðitim-öðretim süreçlerinde daha aktif yer almasý olduðunu belirterek, þu deðerlendirmelerde bulundu:
"Ailelerin kendilerini çocuklarýnýn eðitim öðretim süreçlerinin bir parçasý olarak görmelerini saðlamayý amaçlýyoruz. Yýl boyunca biz bu kapsamda farklý etkinlikler planlamayý düþünüyoruz. Yine onu da Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlýðý ile yapma arzusundayýz. Bu protokolle, okula bu yýl ilk defa baþlayan çocuklarýmýzýn velilerine, bu perspektifte, kendilerine sürecin ana paydaþlarýndan bir tanesi olduðuna dair bir farkýndalýk oluþturmak istiyoruz."
Eðitim-öðretim sürecinde, okulun ve öðretmenin çocuklar üzerindeki etkisiyle ilgili yapýlan araþtýrmalarda yüzde 50 orana ulaþýldýðýný söyleyen Tekin, toplumun farklý kesimlerinin, en çok da ailenin, çocuklar üzerinde belirleyici olduðunu ifade etti.
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlýðý ile Milli Eðitim Bakanlýðý arasýnda imzalanan protokol kapsamýnda, yeni eðitim-öðretim döneminin baþlayacaðý hafta, uyum sürecini kolaylaþtýrmak, ilkokula baþlayan öðrencilerin okul ortamýna ve öðretmenlerine alýþmasýný saðlamak, oyunlar ve etkileþimli etkinliklerle kaygýlarýný azaltmak, aile iliþkilerini güçlendirmek, velilerin okul ile iliþkilerini güçlendirmek ve dayanýþmayý pekiþtirmek amaçlanýyor.
Ayrýca, ailelerin öðretmenlerle tanýþmasý ve iletiþim kurmasý için fýrsatlar sunmak, farklý kültürlerden gelen öðrencilerin ve ailelerinin bir araya gelerek kaynaþmalarýný saðlamak, velilere çocuklarýnýn eðitimi konusunda rehberlik etmek ve ilkokula baþlayan öðrencilere ve velilere yönelik faaliyetler planlanmasý da hedefleniyor.
Protokol kapsamýnda, ilkokul birinci sýnýf öðrencileri ve velileri ile kortej yürüyüþü yapýlmasý planlanýyor.
Ayrýca yeni çalýþma ile "Bizi Anla'týr" konseptli, farklý illeri gezecek bir týr da faaliyete geçirilecek. Týrda yer alan mobil sahnede, film gösterimi yapýlacak. Öðrencilerin oryantasyonu için okul içi çalýþmalar düzenlenecek.
Öte yandan velilere yönelik sinema, tiyatro ve konferans seanslarý da Milli Eðitim Bakanlýðý ile Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlýklarýnca organize edilecek.