Okullarda LGBT terörüne geçit yok! Bakan Tekin: Deðerlerimizle ters düþen konularla mücadele etmek zorundayýz
ABONE OL

2013 yýlýnda milli iradeye karþý topyekün saldýrýya geçen FETÖ'ye en büyük darbe 2014 yýlýnda dersanelerin kapatýlmasýyla indirilmiþti. Cumhurbaþkaný Erdoðan'ýn talimatý ile FETÖ'nün insan kaynaðý olarak kullandýðý dersaneler artýk tarihe karýþmýþtý. Sabah'ta yer alan habere göre; FETÖ ve CHP medyasý bu karara sert tepki gösterdi. Milli Eðitim Bakanlýðý'nda bu tepkileri göðüsleyen bir isim vardý; Dönemin Milli Eðitim Bakanlýðý Müsteþarý Doç. Dr. Yusuf Tekin.

O dönemde bir açýklama yapan Yusuf Tekin "Paralel denilen yapýnýn vesayetçi ayaklarý dershanelerdi. Ýnsan ve ekonomik kaynak temini bir yana, asýl olarak harekete meþruluk temin ediyorlardý. Tüm illegal kirli iþlerini eðitim üzerinden meþrulaþtýrýyorlardý." demiþti

O günden bu yana Milli Eðitim'de FETÖ ile mücadele aralýksýz olarak devam etti. Ve 4 Haziran 2023 tarihinde açýklanan Cumhurbaþkanlýðý Kabinesi ile Yusuf Tekin Milli Eðitim Bakanlýðý görevini devraldý.

20 milyon öðrenci ve 70 bin okula hizmet götüren Milli Eðitim Bakanlýðý'ný yönetmek zor bir görev. Elbette bu zorluk birçok sorunu da beraberinde getiriyor. Eðitimde fýrsat eþitliði, okul öncesi eðitim, sýnav sistemi, meslek okullarý ve son olarak gençlere yönelik LGBT misyonerliði bu sorunlardan sadece birkaçý.

Ýþte yeni Milli Eðitim Bakaný Yusuf Tekin'in açýklamalarýndan bazý baþlýklar:

BAYRAMDA SILA-Ý RAHÝM

-Sayýn bakaným yeni göreviniz hayýrlý olsun. Kurban bayramýnýz nasýl geçiyor?

Bayram programýmýz yoðun geçiyor. Arefe gün Erzurum'da AK Parti teþkilatýnda bayramlaþmaya katýldým. Birinci gün ailemle, anne babamla birlikte geçirdim. Ýkinci gün de Bayburt ve Gümüþhane'deki AK Parti teþkilatlarýndaki bayramlaþma programlarýna katýlacaðým. Bu vesile ile baþta öðrencilerimiz olmak üzere tüm vatandaþlarýmýzýn bayramýný kutluyorum.

FETÖ 28 ÞUBAT'ÇILARIN EÐÝTÝMDEKÝ TAÞERONUYDU

-2014 yýlýnda dershanelerin kapatýlmasý sürecinde adýnýzý çok duymuþtuk. O günden bu yana neler deðiþti?

28 Þubat iradesi, kendi düþündüklerini hayata geçirmek için paravan olarak FETÖ'yü kullanmýþtý. Dolayýsýyla 28 Þubat'çýlar eðitimle ilgili konularýn ihalesini de FETÖ'ye verdiðini düþünüyorum. Nihayet MÝT krizi, Gezi olaylarý ve dershanelerin kapatýlmasý sürecinde bu açýða çýkmýþ oldu.

Benim düþüncem FETÖ ile 28 Þubat'çýlar o dönemde birlikte hareket ediyordu. Biz de mili iradenin üzerinde olmaya çalýþan bu tür vesayet odaklarý ile mücadele ettik.

Milli Eðitim ayaðýný da o dönemde biz yürüttük. Eðer FETÖ ile etkin mücadele yapýlmasaydý, bu örgüt sadece Milli Eðitim'de deðil, yetiþtirdiði adamlar aracýlýðýyla kamuda ve askeri/sivil bürokraside bugün çok güçlü durumda olacaktý.

CUMHURBAÞKANIMIZIN EÐÝTÝMDEN BEKLENTÝSÝ YÜKSEK

-Bakanlýðýnýz döneminde milli eðitimdeki öncelikleriniz neler olacak?

Sayýn Cumhurbaþkaný'mýzýn Türkiye Yüzyýlý ile ilgili bizim önümüze tuttuðu bir projeksiyon var. Bu Türkiye Yüzyýlý'ný inþa edeceksek bunun baþlangýç noktasý elbette Milli Eðitim ve okullar olmasý gerekiyor.

Öncelikle bu vizyonu hayata geçirecek tedbirler almak istiyoruz. Ýkincisi, Cumhurbaþkaný'mýzýn müteaddit defalar söylediði eðitimle ilgili beklentilerin karþýlanmadýðý yönünde eleþtirileri var.

Biz bu anlamda Cumhurbaþkaný'mýzýn ve halkýmýzýn eðitimdeki beklentilerini karþýlamak istiyoruz. Eylem planýmýzý da yakýnda kamuoyu ile paylaþacaðýz. Öðretmenlerimizle ilgili de þunu söyleyebilirim. Karar verme sürecine dahil edeceðiz ve birlikte çalýþacaðýz.

DEPREM BÖLGESÝNE EK KONTENJAN

-Göreve gelir gelmez LGS imtinaný ile ilgili deprem bölgesindeki öðrencilerimize bir müjdeniz olmuþtu.

Evet, LGS ile ilgili olarak deprem bölgesindeki arkadaþlarýmýz, o kadar can kaybý ve yýkýmýn yaþandýðý bir bölgede saðlýklý bir ortamda eðitim hizmetine eriþemediðini düþündük.

Ya da hazýrlanmak için yeterli psikolojik ortam oluþmamýþ da olabilir. Bu nedenle oradaki arkadaþlara diðer bölgelerde bir rahatsýzlýk olmayacak þekilde bir ilave kontenjan saðladýk. Oradaki eksikliði bu þekilde telafi etmeye çalýþtýk.

YARIÞ MANTIÐI PEDAGOJÝK OLARAK YANLIÞ

-Bu yýl LGS'de 562 öðrenci tam puan aldý. Bunu nasýl yorumladýnýz?

562 birinci meselesi çok soruluyor. Ben ilkesel olarak sekizinci sýnýftaki bir çocuðun birinci-ikinci gibi bir yarýþ içerisine girmesini doðru bulmuyorum. O tartýþmalara hiç girmiyorum.

Açýklamalarýmýzda da þu kadar birinci ve bu kadar ikinci var þeklinde bir beyanýmýz da olmadý. Ben bu sýnýflandýrmayý pedagojik olarak doðru bulmuyorum. Bu sýralama sadece çocuklarýmýzý orta öðretim kurumlarýna yerleþtirmek için bir derecelendirme.

LGBT PROPAGANDASINDA TAVRIMIZ ÇOK AÇIK

-Bir öðretmenin ilkokul çocuklarý ile LGBT bayraðý önünde fotoðraf çektirmesi tepki çekmiþti. Okullarda bu tür faaliyetler konusunda neler yapacaksýnýz?

LGBT dayatmasý konusunda bizim bakýþ açýmýzý þekillendiren iki husus var. Birincisi toplumsal deðerler. Milli Eðitim Bakanlýðý toplumsal deðerleri gelecek kuþaklara aktarmak için çaba sarf eden bir kuruluþ. Toplumsal deðerlerimizle ters düþen konularla bir mücadele etmek zorundayýz.

Ýkincisi de bizim korumamýz gereken bir öðretmen itibarý var. Bu tür olaylar 1 milyon öðretmen ailesini rahatsýz ediyor. Onlarýn hukukuna zarar verecek konularýn cezalandýrýlmasý gerektiðini düþünüyorum. Korumamýz gereken 1 milyon kiþinin itibarý var. Gereken önlemi aldýk, bundan sonra da almaya devam edeceðiz.

  • LGBT dayatmasý
  • toplumsal deðerler
  • Milli Eðitim Bakaný Yusuf Tekin