Geçtiðimiz gün Ýzmir'in Selçuk ilçesinden kalkýþ yapan eðitim uçaðý motor arýzasý nedeniyle Aydýn Çýldýr Havaalaný'na acil iniþ yaparken, uçaðý sakin bir þekilde havaalanýna indiren öðrenci Pilot Mehmet Tülüoðlu, o anlarý anlattý. Aydýn semalarýnda arýzalanarak motoru duran uçaðýn pilotu Tülüoðlu, ilk baþta gerekli prosedürleri yerine getirdiðini belirterek soðukkanlýlýðýný korumaya çalýþtýðýný söyledi. Kule kontrollerinin ve havadaki diðer pilot arkadaþlarýnýn da desteðiyle baþarýlý bir þekilde uçaðý Aydýn Çýldýr Havaalaný'na indirdiklerini kaydeden Tülüoðlu, "Pilotaj eðitimim devam ederken görevlerimden birisi olan seyrüsefer uçuþunda planlanýlan saatte Selçuk Havaalaný'ndan kalkýþ yapýp ardýndan Germencik, Aydýn üzeri Denizli Çardak görevim olan seyrüsefer uçuþuna baþladým. Ýrtifam 7 bin 500 fitlere týrmanmaya devam ederken yaklaþýk 7 bin 200 fitlerde motor sorunu yaþamaya baþladým. Hemen gerekli prosedürleri uyguladým fakat motor yine düþük rölantide çalýþýp, daha sonra tamamen durdu. Motor durduktan sonra tekrar çalýþtýrma prosedürlerini uyguladým. Fakat motor çalýþmadý. Bu durumda hemen acil frekansýna ve en yakýn havaalaný gerekli bilgilendirmeleri yaptýktan sonra Aydýn'da bulunan Çýldýr Havaalaný'na yönelip, iniþ planlamasý yaptým. Bizlere eðitimlerimizde gerekli prosedürler ve gerekli uygulamalar defalarca yapýldý ve bu eðitimlerden geçtik. Bu nedenle olabildiðince sakin kalarak, ilk yapýlmasý gereken prosedürleri sýrasýyla gerçekleþtirmeye baþladým. Ýrtifamýn yeteri kadar olduðunu düþündüðüm için ve gerekli havaalaný uzaklýðý hesaplamalarýný yaparak, hava hýzýmý ve irtifamý koruyarak, Aydýn'daki havaalanýnda bulunan kule kontrollerinin desteði ve havada bulunan diðer pilot arkadaþlarýmýzýn da yardýmlarýyla emniyetli bir þekilde havaalanýna iniþ planlamasýný gerçekleþtirdim" dedi.
Her uçuþ öncesinde eðitim süreçlerinin tekrar edilmesinin çok önemli olduðunu vurgulayan pilot Tülüoðlu, "Bu sýrada tabi en olmasý gereken durum, olabildiðince sakin kalmak. Gereken tüm prosedürleri uyguladýðýmýz sürece emniyetli bir þekilde iniþi yapabiliyoruz. Sonucunda uçaklarýn da bir motor arýzasý yaþamasý mümkün olabiliyor. Burada önemli olan tüm eðitim süreçlerinin her uçuþ öncesi tekrar edilerek bir sonraki uçuþ planlamalarýnýn hazýrlanmasý ve bu planlamalarda da olabildiðince tekrar yaparak, bu süreçleri tekrar gözden geçirmek gerekiyor" dedi.