SF-260D tipi eðitim uçaðý neden düþtü? Uzmanýndan 24 TV'ye çarpýcý açýklamalar
ABONE OL

Milli Savunma Bakanlýðý, Kayseri'de eðitim için kalkan bir uçaðýn düþtüðünü duyurdu. Kazada, uçaðý kullanan 2 pilotun þehit olduðu açýklandý.

Arama kurtarma çalýþmalarken, eðitim uçaðýn düþme sebebi araþtýrýlýyor.

Kayseri'deki kazayý 24 TV canlý yayýnýnda deðerlendiren Uçak Mühendisi Dr. Haluk Kul, önemli açýklamalarda bulundu.

"ASKERÝ HAVACILIKTA RÝSK DAHA FAZLA"

"Askeri havacýlýkta bu risk her zaman için var. Görevin bir parçasý. Görev için gerekirse canýný vermek." diyen Kul, "Askeri havacýlýkta sivil havacýlýða göre risk daha fazla." ifadelerini kullandý.

Kul, "Standart bir sivil havacýlýktaki "önce emniyet" düsturuna göre yapýlan havacýlýk operasyonlarýndansa "önce görev ve görevin baþarýlmasý, mümkünse düþmana en fazla zayiat vermek" þeklinde önceliklendirilmiþ bir misyonla bu iþ yapýlýyor." dedi.

"UÇAÐIN ÞÖYLE BÝR ÖZELLÝÐÝ VAR..."

SF-260D tipi eðitim uçaðýnýn özelliklerine iliþkin bilgi veren Uçak Mühendisi Dr. Haluk Kul, "1965'ten bu yana uçuþta olan bir uçak. Çeþitli ülkelerin hava kuvvetlerinde yer hedeflerine karþý destek için de kullanýlabilecek tipte bir uçak. Türk Silahlý Kuvvetleri Hava Kuvvetleri Komutanlýðý bunu eðitim uçaðý olarak kullanýyor. Fakat bu uçaðýn þöyle bir özelliði var: Normalde pervaneli uçak halk arasýnda pýr pýr denilen uçaklarýn yapabilecekleriyle, turbo jet ya da turbo fan motorlu bir askeri avcý uçaðýnýn, saldýrý ya da önleme uçaðýnýn yapabilecekleri arasýnda fark vardýr. Bu uçak neredeyse ayný çeviklikte ayný ataklýkta bir özelliðe sahip. Yani biraz da yönetilmesi için stabilite aralýðýnýn düþük olduðu, kývrak akrobasi için bile kullanýlabilecek bir uçak." diye konuþtu.

"BÝR SENE CÝVARINDA SONUCUN BULUNABÝLECEÐÝ DÜÞÜNCESÝNDEYÝM"

Kazanýn nedeninin öðrenilmesi için nasýl bir yol izleneceði sorusuna cevap veren Haluk Kul, "Silahlý Kuvvetler bünyesinde gerekirse aralarýnda sivil uzmanlarýnda olduðu bir araþtýrma kurulu kurulacaktýr. Pilotaj, mühendislik ve meteoroloji konusunda kesinlikle bir uzman gerekli. Mühimmat gibi yüklerden dolayý da ayrý bir uygulama olabilir mi bilmiyorum. Hava trafik kontrol gerekecektir. O anda hangi manevrayý yapýyorlardý? O manevra bizim ne kadar bilmemiz gereken bir þey. Bir devlet sýrrýysa konuþacak durumda deðiliz. Bir sene civarýnda sonucun bulunabileceði düþüncesindeyim. Kokpitin içinde olmayanýn bileceði bir þey deðil." ifadelerini kullandý.

Kahraman þehit pilotlarýmýzýn hareketi iþçilerin hayatýný kurtardý