Son 5 yýldaki en yüksek seviyesi! Kovid-19 salgýnýnda bu yana Hava yollarý sektöründe bir ilk
ABONE OL

AA muhabirinin, Ticaret Bakanlýðýnýn e-ticaret alanýnda yaþanan geliþmelere yer verdiði "Türkiye'de e-Ticaretin Görünümü Raporu"ndan derlediði bilgiye göre, Kovid-19 salgýný döneminde hava yollarý, seyahat, taþýmacýlýk ve depolama sektörlerinde yaþanan e-ticaret hacmindeki azalma, salgýn etkisinin ortadan kalkmasýyla geçen yýl en yüksek seviyesinde gerçekleþti.

Hava yollarýnda 2019 yýlýnda 15,38 milyar lira olan e-ticaret hacmi, salgýnýn baþladýðý 2020 yýlýnda 9,24 milyar liraya geriledi. Söz konusu dönemde sektörde yüzde 39,92 daralma yaþandý.

Hacim, 2022'de hava yollarý sektöründe 45,1 milyar lirayken geçen yýl 102,4 milyar liraya ulaþtý. Böylelikle salgýn döneminden sonra en yüksek hacim tutarý elde edildi.

Sektörde 2019 yýlýnda 17,58 milyon iþlem yapýlýrken, bu sayý yine Kovid-19 salgýnýnýn etkisiyle 2020'de 10,24 milyona geriledi.

2022'de yapýlan iþlem sayýsý 15,39 milyon olurken, geçen yýl bu sayý 25,33 milyona çýktý.

Hava yollarý sektörünün toplam e-ticaretteki payý geçen yýl yüzde 5,55 seviyesinde gerçekleþti. Bu oran 2019'da yüzde 12'ye yakýndý.

Sektörde geçen yýl yapýlan harcamalarýn sepet ortalamasý ise 2 bin 456 lira oldu.

- SEYAHAT, TAÞIMACILIK VE DEPOLAMA SEKTÖRÜNDE GÖRÜNÜM

Seyahat, taþýmacýlýk ve depolama sektöründe e-ticaret hacmi 2019 yýlýnda 9,30 milyar lira iken, 2020'de 4,99 milyar liraya geriledi. Bu dönemde sektörde yüzde 46,3 daralma meydana geldi. Hacim 2022'de 23,97 milyar lira iken geçen yýl 52,36 milyar liralýk tutar elde edildi.

Sektörde 2019 yýlýnda 53,36 milyon iþlem gerçekleþirken, 2020'de bu sayý 32,60 milyona geriledi. Bu dönemde iþlem sayýsýnda yüzde 38,91 daralma yaþandý. Sektörde 2022'de 91,19 milyon olan iþlem sayýsý geçen yýl 118,39 milyona ulaþtý.

Sektörün toplam e-ticaretteki payý geçen yýl yüzde 3'ün altýnda kalýrken, bu oran 2019'da yaklaþýk yüzde 7 seviyesindeydi.

Sektörde 2023'te yapýlan harcamalarýn sepet ortalamasý ise 442 lira olarak kayýtlara geçti.

Her iki sektörün e-ticaret hacmi ve iþlem adedi artmýþ olsa da toplam e-ticaretteki paylarýnýn 2019 düzeyine ulaþamadýðý görüldü.