TBMM Baþkaný Kurtulmuþ, TBMM Tören Salonu'nda öðretmenlerle bir araya geldi. Kurtulmuþ, öðretmenlik mesleðinin kutsallýðýna dikkat çekerek, "Goethe'nin dediði gibi 'Öðretmenlik bir peygamberlik mesleðidir'. Mesleklerin en kutsalý, sadece geçim temin etmek için deðil ya da manþet olarak görülecek bir alan deðil, gerçekten ülkenin geleceðine iliþkin tohumlarýn atýldýðý en temel görevlerden bir tanesi, en önemli toplumsal görevlerden birisi olarak öðretmenlik mesleðini görmemiz gerekiyor. Bu çerçevede öðretmenler esas itibarýyla ülkemizin ikinci asrýna ait en temel hedefimiz olan Türkiye'yi bütün dünya milletleri nezdinde sözü güçlü, gücü tesirli bir Türkiye haline getirme mücadelemizin en temel hayatlarýndan birisinin eðitim olduðunu biliyoruz. Dolayýsýyla öðretmenler eðitimin 100 yýlý olarak gördüðümüz Cumhuriyetimizin ikinci asrýný inþa edecek en deðerli sermayemizdir, en deðerli varlýklarýmýzdýr" ifadelerini kullandý.
Filistinli öðretmenlere de konuþmasýnda yer veren Kurtulmuþ, "Dün itibarýyla verilen bu rakamlarla sadece Gazze'de 3 bin 270 okul çaðýndaki çocuðun öldürüldüðünü kayýt altýna almýþlar. Okul çaðýnda okulda olmasý gereken çocuklarýn evleri ve okullarý yýkýlmýþ ve sadece 47 gün içerisinde 3 bin 270 Gazzeli çocuk hayattan koparýlmýþ. Bunlarýn 5 bin 311'inin yaralý olduðunu, ne yazýk ki yaralýlarýn önemli bir kýsmý da Gazze'den çýkarýlamadýðý için belki de bu yaralarýn aðýr yaralar haline döndüðünü biliyoruz. Ayrýca bu 47 gün içinde Batý Þeria'da 25 okul çaðýndaki çocuk öldürülmüþtür, 250'e yakýn çocuk yaralanmýþtýr ve ufacýk çocuklarýn 67 tanesi korkak Ýsrail polisleri tarafýndan tutuklanmýþtýr. Ayrýca Gazze'de bu katliamlar sýrasýnda 190 öðretmen kardeþimiz þehit edilmiþtir. Öðretmenlerden 487 tanesi yaralanmýþ, 40 öðretmen de Batý Þeria'da tutuklanmýþtýr. 47 günlük süre içinde Gazze'de 269 okula saldýrýda bulunulmuþ, bu okullardan önemli bir kýsmý, yüzde 85'i tamamen yýkýlmýþ, bir kýsmý da kullanýlamaz hale getirilmiþtir. Yine ayný þekilde bu süreçte Batý Þeria'da da 33 tane okul tahrip edilmiþ, bin 750 Filistinli öðretmen de eðitim yapýlamadýðý halde ya baþka yerlere öðrencilerini davet ederek eðitimlerine bombalarýn altýnda devam ediyorlar ya da bir þekilde imkanlarla kurarak özel yerlerde öðrencilerini bir araya getirmeye gayret ediyorlar" diye konuþtu.
Milli Eðitim Bakaný Yusuf Tekin ise, öðretmenliðin bir meslek olmadýðýný belirterek, "Öðretmenlik toplumun inþasý sürecinde rol alan ve bizim hayatýmýzýn tamamýný kuþatan bir yaþam tarzý olduðunu gösterir. Dolayýsýyla bizler 24 Kasým Öðretmenler Günü olarak kutluyoruz, aslýnda her gün öðretmenlerimizin günü. Bu vesileyle baþta Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere bütün öðretmenlerimizi, þehit olan öðretmenlerimizi, aramýzdan ayrýlan öðretmenlerimizi rahmetle anýyorum. Birlikte çalýþtýðýmýz arkadaþlarýmýzýn hepsinin Öðretmenler Günü'nü kutluyorum, nice saðlýklý ve mutlu Öðretmenler Günü'nde birlikte olmak üzere Allah o günleri bize nasip etsin" ifadelerini kullandý.
Bakan Tekin, eðitim hedeflerinin gerçekleþmesinde en kritik iþi yapanlarýn öðretmenler olduðunu hatýrlatarak, "Öðretmenlerimiz, iþi eðitim olan meslek grubunu oluþturmaktan öte bir toplumun her bir ferdiyle birlikte tüm milletin kalbine, zihnine, geleceðine dokunan sorumluluðu büyük kahramanlarýmýzdýr. Bu baðlamda öðretmenlerimiz için yaptýklarýmýz bizler açýsýndan derin anlamlar taþýyor" þeklinde konuþtu.