Milli Eðitim Bakaný Yusuf Tekin'in, "2024-2025 Eðitim Öðretim Yýlý Açýlýþ Töreni ile Eðitim Teknolojileri AR-GE ve Kalite Zirvesi"ndeki, açýklamalarýnýn ardýndan kendi imzasýný taþýyan, "Çanakkale'den Gazze'ye Baðýmsýzlýk Ruhu ve Vatan Sevgisi" konulu resmi yazý 81 ile gönderildi.
Resmi yazýda, Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli ile deðerlerin, kiþiyi erdemlere ulaþtýran ve eylemleri aracýlýðýyla gözlemlenebilen "Erdem-Deðer-Eylem" çerçevesinde kavramsallaþtýrýldýðý belirtildi.
Erdemlerin, eðitim-öðretim etkinlikleri sonucunda bireye kazandýrýlmasý hedeflenen kiþiliðin güçlü yanlarýný ifade ettiðine vurgu yapýlan yazýda, modelin ana hedefinin, eylemlerden deðerlere, deðerlerden erdemli insana, erdemli insandan ise nihai hedef olan "Huzurlu Aile ve Toplum" ile "Yaþanabilir Çevrede Huzurlu Ýnsan"a ulaþmak olduðu ifade edildi.
Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli'nde öðrencilerin milli kültürüne ve manevi deðerlerine baðlý, gelenekleri ile tarihine saygý gösteren, bu deðerleri gelecek nesillere aktarmaya önem veren, kültürüne duyarlý bir tutum sergilemesinin hedeflendiðine dikkatin çekildiði yazýda þunlar kaydedildi:
"Öðrenciler ülkeler arasý yardýmlaþmanýn, dostluðun geliþmesine katkýda bulunacaðýný, dünya barýþýnýn dostça iliþkiler kurma ve uzlaþma yoluyla tesis edilebileceðini bilir. Ayný zamanda Türkiye Yüzyýlý Maarif Modeli'nde eðitim, herkesin hayat boyu eriþiminin teminat altýna alýndýðý temel bir hak olarak görülür. Bu baðlamda, 1915'te, Çanakkale'de yazýlan muhteþem destanýmýzda 'Çanakkale Geçilmez' diyerek yedi düvele meydan okuyan kahramanlar arasýnda yer alan, Kudüs ve Gazze'den gelen Filistinlilerin torunlarýnýn yaþadýklarý zulümle beraber eðitime de eriþemiyor olmalarý vatanýný, milletini sevgi ve baðlýlýkla savunurken tarihini, kültürel mirasýný anlayan, toplumsal sorumluluklarýný yerine getirme bilinci geliþtiren öðrencilerimizi ve milletimizin diðer fertlerini derinden etkilemektedir. Buna göre, 'Çanakkale'den Gazze'ye Baðýmsýzlýk Ruhu ve Vatan Sevgisi' temasýna yönelik hazýrlanan ders planlarýnýn 2024-2025 eðitim ve öðretim yýlýnýn ilk haftasýnýn ilk dersinde temel eðitim ve ortaöðretim kademesindeki okul türlerinde uygulanmasý hususunda bilgilerini ve gereðini rica ederim."
DERS 40 DAKÝKA SÜREYLE VERÝLECEK
"Çanakkale'den Gazze'ye Baðýmsýzlýk Ruhu ve Vatan Sevgisi" konulu ders, ilkokul ve ortaokul düzeylerinde 40 dakika süreyle verilecek.
Resmi yazýya göre, bu dersle, öðrencilerin vatan sevgisini, kardeþliði, yardýmseverliði, adaleti ve özgürlüðü, Türk ve Filistin halklarýnýn birlikte mücadele ettiði tarihi olaylar üzerinden öðrenmeleri saðlanacak.
Çanakkale Savaþý'nda Türk ve Filistin halklarýnýn omuz omuza savaþarak gösterdiði kahramanlýk ve fedakarlýk anlatýlarak, Gazze'deki direniþle, özgürlük ve vatanlarýna baðlýlýklarý vurgulanacak. Bu þekilde, iki halkýn tarihten gelen güçlü dostluk ve kardeþlik baðlarý öðrencilerin kalplerine dokunacak.
Öðrencilere, Arif Nihat Asya'nýn "Bayrak" ve Mehmet Akif Ersoy'un "Çanakkale Þehitlerine" þiirlerinin de okunacaðý derste, Osmanlý'nýn Birinci Dünya Savaþý sýrasýnda Filistin topraklarýný savunmak için verdiði mücadele ve Gazze'deki halkýn özgürlük için gösterdiði direniþten bahsedilecek.
Türk ve Filistin halkýnýn, hem Çanakkale'de hem de Filistin'de düþmana karþý birlikte savaþtýðýný ve ayný amaç için, yani özgürlük, adalet ve vatan için mücadele ettiðinin anlatýlacaðý derste öðretmen, Türk ve Filistin halkýnýn ortak kaderini, iki halkýn kardeþlik ve vatanseverlik duygularýnýn ne kadar güçlü olduðunu gösteren örneklerle açýklayacak.
Dersin sonunda duygusal empati aktivitesi ile öðrencilerin neler hissettikleri, duygu ve düþünceleri sorularak beyin fýrtýnasý yapýlacak.
ANA HATLARIYLA ANLATILACAK
Ortaöðretimin tüm sýnýf kademeleri yani 9, 10, 11 ve 12'nci sýnýflarda verilecek 40 dakikalýk ders çerçevesinde, öðrencilerin vatan sevgisi, baðýmsýzlýk, adalet, diðerkamlýk, kardeþlik, özgürlük ve empati deðerleriyle yoðrularak tarihi süreçte Türk ve Filistin halklarý arasýnda Osmanlý Devleti'nin çatýsý altýnda oluþan kardeþlik baðý ile Çanakkale Savaþý'nda omuz omuza verdiði mücadele ana hatlarýyla vurgulanacak.
Derste, Türk milletinin "Milli Mücadele" örneði üzerinden vatanýna ve baðýmsýzlýðýna olan düþkünlüðü ile sömürgeci devletlere karþý gösterdiði mücadele üzerinde durulacak. Filistin halkýnýn verdiði insanlýk onuru ve baðýmsýzlýk mücadelesine deðinilecek.
Mithat Cemal Kuntay'ýn "On Beþ Yýlý Karþýlarken" ve Mehmet Akif Ersoy'un "Çanakkale Þehitlerine" þiirlerinin de okunacaðý derste, Osmanlý'nýn Birinci Dünya Savaþý sýrasýnda Filistin topraklarýný savunmak için verdiði mücadele ve Gazze'deki halkýn özgürlük için gösterdiði direniþten bahsedilecek.
Türk ve Filistin halkýnýn, hem Çanakkale'de hem de Filistin'de düþmana karþý birlikte savaþtýðýný ve ayný amaç için, yani özgürlük, adalet ve vatan için mücadele ettiðinin anlatýlacaðý derste öðretmen, Türk ve Filistin halkýnýn ortak kaderini, iki halkýn kardeþlik ve vatanseverlik duygularýnýn ne kadar güçlü olduðunu gösteren örneklerle açýklayacak.
Ders sonunda öðrencilerin neler hissettikleri, duygu ve düþünceleri sorulacak.