Altun, Mynet internet sitesine verdiði röportajda, gündeme iliþkin sorularý yanýtladý.
"Yenidoðan çetesi"ne yönelik soruþturmanýn, Cumhurbaþkanlýðý Ýletiþim Merkezi'ne (CÝMER) yapýlan þikayetin ilgili kurumlara gönderilmesiyle baþlatýldýðýný hatýrlatan Altun, "CÝMER'e yapýlan her baþvuruyu biz titizlikle takip ediyoruz ve ivedi bir þekilde ilgili kurumlara bildiriyoruz. Söz konusu þikayet CÝMER'e ilk kez 27 Mart 2023'te yapýldý. Biz de ayný gün bu þikayeti Saðlýk Bakanlýðýna bildirdik." ifadelerini kullandý.
Baþvurunun alýndýðý dönemin, günlük 200-250 bin baþvuru yapýlan bir dönem olduðunu ve böyle bir dönemde dahi söz konusu baþvurunun hýzla ilgili birime ulaþtýrýldýðýný belirten Altun, þöyle devam etti:
"28 Mart'ta Saðlýk Bakanlýðý þikayeti kendi içindeki Teftiþ Kurulu Baþkanlýðýna gönderdi, oradan Ýstanbul Ýl Saðlýk Müdürlüðüne ve 31 Mart'ta da þikayet Ýl Saðlýk Müdürlüðü bünyesindeki Özel Hastaneler Birimi'ne intikal ettirildi. 28 Nisan'da da CÝMER üzerinden, þikayette bulunan kiþiye þikayetinin ilgili birimlere iletildiðini bildirdik.
Süreç, Sayýn Saðlýk Bakaný'mýzýn da ifade ettiði üzere, bu þekilde ilerledi. Hamdolsun, ilgili bakanlýklarýmýzýn yaptýðý tahkikat neticesinde de bugünkü yargýlama evresine gelmiþ bulunuyoruz. Bu olayýn gösterdiði en somut þey, CÝMER'e yapýlan hiçbir baþvurunun görmezden gelinmediði, sözüm ona sümen altý edilmediðidir. Sisteme yapýlan hiçbir baþvuru yok edilememekte ve her baþvuru özenle incelenip ilgili birimlerimize ulaþtýrýlmaktadýr."
- "6 ÞUBAT DEPREMÝNÝN ARDINDAN CÝMER'E 7,5 MÝLYONDAN FAZLA BAÞVURU YAPILDI"
CÝMER'in iþleyiþi hakkýnda bilgi veren Altun, teknolojinin getirdiði imkanlar sayesinde devlet-millet etkileþimini hýzla saðlamanýn mümkün olduðunu söyledi.
CÝMER'in, devlet-millet iletiþiminde, halkýn þikayetlerini, arzu ve taleplerini hýzla ilgili birime iletmesi noktasýnda önemli bir fonksiyon icra ettiðini belirten Altun, þunlarý kaydetti:
"CÝMER'in etkin ve etkili bir mekanizma olduðunun en somut delili halkýmýzýn CÝMER'e gösterdiði teveccühtür. Hatýrlayalým 2023 yýlýnda, 6 Þubat depreminin ardýndan, CÝMER'e 7,5 milyondan fazla baþvuru yapýldý. Depremden sonraki 3-4 aylýk süreçte bazý günlerde yaklaþýk 250-300 bin baþvuru aldýk. Dönem ortalamasýna bakýldýðýnda ise o süreçte günlük ortalama 75 bin baþvuru alýyorduk. Olaðan dönemlerde günlük ortalamanýn 15 bin bandýnda olduðunu düþünürseniz söylediðim rakamlarýn büyüklüðü daha iyi anlaþýlabilir.
Biz o dönem, 7/24 çalýþma esasýyla milletimize hizmet etmeye çalýþtýk. CÝMER'e bu yýlýn 10-11 ayýnda ise 3,5 milyon civarýnda bir baþvuru söz konusu. Yýl sonuna kadar bu rakamda da bir miktar artýþ söz konusu olacaktýr. Burada þu hususu vurgulamak isterim, zaman zaman CÝMER'in varlýðýndan rahatsýz olanlar, devletimizin milletiyle kurduðu münasebeti çýkarlarýna uygun bulmayanlar, kamuoyunda baþvurulara cevap verilmediði, baþvurularýn okunmadýðý ya da dikkate alýnmadýðý þeklinde bir algýyý yaymaya çalýþýyor."
- "HER BAÞVURUYU ÝKÝ MESAÝ ARKADAÞIMIZ ÝNCELÝYOR"
Söz konusu algýlarýn uygulamada hiçbir karþýlýðýnýn olmadýðýný dile getiren Altun, þu ifadeleri kullandý:
"Her bir baþvuru 2 mesai arkadaþýmýz tarafýndan incelenmekte ve hýzla ilgili birime intikal ettirilmektedir. Sadece bildirmekle kalmýyoruz; her bir kurumumuzun en çok þikayet aldýðý konularý çýkarýp söz konusu birimimize periyodik aralýklarla bildiriyoruz. Böylece hem mükerrer þikayetlerin önüne geçmiþ hem de þikayet konusu kamu hizmetinin hýzla iyileþtirilmesinde koordinasyonu saðlamýþ oluyoruz. Bu türden olaylardan seçkilerin yer aldýðý 'CÝMER'le Çözüme Kavuþanlar' adýnda bir kitabýmýzý 2 cilt halinde yayýnladýk ve þu anda 3. cildi için çalýþmalarýmýzý devam ettiriyoruz."