Baydöner'le toplamda 85 şubesi ile Türkiye'nin Turquality kapsamındaki tek döner markasını geliştiren Apaz Gıda, dünyanın en büyük döner markası yapma hedefi ile Avrupalı tüketiciye hitap eden yeni bir konsept oluşturdu. Düsseldorf merkezli kurulan Apaz GmbH, 3 milyar euro büyüklüğünde olduğu belirtilen Almanya pazarında büyümek için ilk adımı Köln'deki Burgola restoranı ile atıyor. Sonrasında Düsseldorf ve Frankfurt şubelerini açacak şekilde çalışmalarını yürüten firma, Almanya'da 5 yılda 45 şubeye ulaşmayı hedefliyor.
Daha çok Avrupalı tüketiciye yönelik geliştirdikleri Baydöner Burgola'yı dünyanın en büyük döner markası yapmayı hedeflediklerini söyleyen Apaz Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Levent Yılmaz, bu kapsamda yeni markalarını Almanya başta olmak üzere Avrupa'nın önemli kentlerinde yaygınlaştırmak için harekete geçtiklerini, ilk şubeyi de Köln kentinde açacakları bildirdi. Burgola'nın kısa sürede Avrupa'nın iddialı döner markası olacağını ifade eden Yılmaz, "Almanya'da döner restoranları daha çok Türklerin yoğun yaşadığı semtlerde bulunuyor. Biz ise kentlerin en prestijli lokasyonlarında yine prestijli restoran zincirleri açarak yeni konseptimiz Burgola ile Almanya'da büyüyeceğiz. 5 yılda 45 şubeye ulaşmayı hedefliyoruz. Dönerde, Burgola'yı dünyanın en büyük markası yapmayı hedefliyoruz. Turquality desteği de bu hedefimizin arkasında" dedi.
Döner pazarı Avrupa'da 5 milyar euro büyüklüğünde
Levent Yılmaz, şu anda Kuzey Irak'ta 3, Azerbaycan'da 2 şubeleri ile birlikte Baydöner markasıyla 85 şubeye ulaştıklarını, yeni markayla birlikte 5 yılda 300 şubelibüyük bir zincire ulaşmayı planladıklarını söyledi. Yılmaz, döner piyasasının Almanya'da 3, Avrupa genelinde 5 milyar euro civarında büyüklükte olduğunu belirterek, “Dönerde yaklaşık 20 bin şubeli pazarın sadece yüzde 3'ü markalaşmış durumda. Piyasada dünyanın en büyük döner markasını yaratmayı hedefliyoruz. Burgola ile daha çok gençlere hitap edeceğiz. Türkiye genelinde 5 yılda 200 restoran hedefliyoruz" dedi.