Rusya’dan Türk ayakkabı pazarına muhteşem dönüş
ABONE OL

Kendi kulvarında dünyanın ikinci büyük fuarı olan AYMOD’da bin 500’e yakın marka, önümüzdeki yılın ilkbahar-yaz ayakkabı ve saraciye modellerini görücüye çıkardı. Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Süleyman Gürsoy, “TASD olarak yeni yönetimimizle ilk kez AYMOD’u gerçekleştiriyoruz. Çoğunluğu  Rusya’dan olmak üzere Fransa, Almanya, İngiltere, Rusya, Ukrayna, Irak, Suudi Arabistan, BAE, Cezayir,  Türkmenistan, Bulgaristan, Romanya gibi pek çok ülkeden çok sayıda alıcı bekliyoruz. Rusya ile ilişkilerin düzelmesi sektörümüz açısından çok iyi oldu. Eskiden fuara getirecek Rus alıcı bulamıyorduk. Bu fuarda yoğun bir talep oldu. Bir kısmını geri çevirmek zorunda kaldık” dedi.

Süleyman Gürsoy “Ayakkabı sektörü olarak dünyadaki pazarların pek çoğuna Rusya’nın ölü halini bile değiştirmeyiz” sözleri ile Rusya pazarının önemine değinerek, “Bu yıl trend alanımızı da Rusya’nın ve Avrupa ülkelerinin beğenilerine göre yaptık. Trend alanımızda frapan Rus tarzı ile daha mat daha kasual, mat tasarımlarımız var. Bu tarz aynı zamanda önümüzdeki yılın ilkbahar-yaz ayakkabı ve saraciye tarzı olacak” dedi. AYMOD’un sektörün gözbebeği olduğunu hatırlatan Süleyman Gürsoy, sektörün 2023 yılında hedeflediği 2-2.5 milyar dolarlık ihracata ulaşmak için AYMOD’u kollayıp, büyütmesi gerektiğine dikkat çekti. AYMOD, bin 500’e yakın markanın katılımı ile düzenleniyor. 29 Eylül tarihine kadar devam edecek fuara 60 bin ziyaretçi bekleniyor.