Japon etnomüzikolog, öðrencilerini ezan ve makamlarýyla tanýþtýrýyor
ABONE OL

Tokyo Gakugei Üniversitesi (TGU) Öðretim Görevlisi Arisawa, Tokyo Camisi Diyanet Türk Kültür Merkezinde katýldýðý "ezan ve makamlarý" seminerini, bölüm öðrencilerine de aldýrdý.

Seminerin üniversitede müzik eðitimi alan yerli ve yabancý öðrencilere verilmesi için Arisawa, Tokyo Camisi Ýmam Hatibi Kurra Hafýz Muhammed Rýfat Çýnar'ý davet etti.

Çýnar, "Ýslam, ezan ve makamlarý" seminerinde, inancýn temellerinin yaný sýra ezanýn Müslüman ülkelerdeki okunuþu ve makam farklýlýklarýný üniversite öðrencilerine uygulamalý anlattý.

- "Seminer sonrasýnda görüþleri deðiþti"

Arisawa, AA muhabirine yaptýðý açýklamada, seminerin hedefi ve öðrenciler üzerindeki izlenimlerini deðerlendirdi.

Tokyo Camisi'ndeki seminerinde "ezan sesinin müzikal anlamda güzelliðinin" dikkatini çektiðini belirten Arisawa, ilk aþamada "bu din mi müzik mi diye" sorduðunu aktardý.

Arisawa, daha önceden Ýslam'ýn müzik zevklerine yönelik bazý kýsýtlayýcý yönlerinin bulunduðunu tahmin ettiðini dile getirdi.

"Müzikal anlamda güzellik ile Ýslam'ýn nasýl bir baðlantýsý olabileceðini" düþünmeye baþladýðýný söyleyen Arisawa, öðrencilerinin de bu konuda bilgilendirilmesinin önemini anladýðýný ifade etti.

Arisawa, bu doðrultuda Tokyo Camisi Ýmam Hatibi Kurra Hafýz Muhammed Rýfat Çýnar'ý üniversiteye davet ettiðini belirterek bunun öðrenciler için "müzikal ve sanatsal olarak daha derine inmek amacýyla" iyi bir fýrsat olacaðýný tahmin ettiðini vurguladý.

Öðrencilerin, seminerden önce "Ýslam'ý kadýn-erkek ayrýmcý ve kliþeleri olan bir din olarak" düþündüklerine iþaret eden Arisawa, seminer sonrasýnda ise bu yöndeki görüþlerinin deðiþtiðini söyledi.

Arisawa, Müslüman bir temsilciyle somut anlamda buluþup, sorularý cevaplandýktan ve ezan sesinin dinledikten sonra öðrencilerin "önceki korkunç ve gizemli izlenimlerinin" yok olduðunu kaydetti.

- "Öðrenciler, ezanýn müzik teorisinin derinliðine vakýf olabilecekler"

Gakugei Üniversitesi mezunlarýnýn ilk ve orta dereceli okullar ile liselerde öðretmen olacaðýný belirten Arisawa, "Sorumluluðunu alacaklarý sýnýflarda Müslüman çocuklarýn bulunmasý kuvvetle muhtemel." dedi.

Arisawa, Tokyo Camisi Ýmamý'ný, dünya uluslarý ve kültürleri sahasýnda ders vermek üzere gelecek yýl yeniden davet etmek istediðini söyleyerek "Böylelikle öðrenciler, ezanýn müzik teorisinin derinliðine daha da vakýf olabilme fýrsatý bulacaklarýný tahmin ediyorum." deðerlendirmesinde bulundu.

Ezan çalýþtayý düzenlenmesinin faydalý olacaðýný ve mezunlarýn müzik kariyerlerini çeþitlendirme fýrsatý bulabileceklerini belirten Arisawa, "Bu konuda iþ birliði yapýlýrsa müteþekkir olurum." dedi.

- "Kalbe dokunabilen bir þeyler olduðunu hissettim"

Seminer sonrasý izlenimlerini AA muhabiriyle paylaþan 1. sýnýf öðrencisi Abe Haruka, "ezaný ilk kez duyduðunu" belirterek "Muhteþem bir kültür açýsý, ses yoluyla insanlara bir þey aktarýldýðýný ve bunun kalbe dokunabilen bir þeyler olduðunu hissettim." dedi.

4. sýnýf öðrencisi Arakawa Nozomi de "Ýlk kez katýldýðým bu seminerde; yapýsý, gelenekleriyle Ýslam'ýn toplumla birlik halindeki kültürlerinin farkýna vardým." ifadesini kullandý.

  • Japon etnomüzikolog
  • öðrenciler
  • ezan