Ünlü oyuncu Atilla Arcan’ýn moderatörlüðünde yapýlan söyleþilerin son konuðu; duayen sanatçý Haldun Dormen’in veliahtlarý arasýnda gösterilen Ýzmirli genç oyuncu ve yönetmen Çaðlar Ýþgören oldu.
Yönetmenliðini üstlendiði ‘Bir Þehnaz Oyun’ adlý tiyatro gösterisini sergilemek üzere Aliaða’ya gelen Çaðlar Ýþgören, konuþmacý olarak katýldýðý söyleþide Aliaðalý sanatseverler ile buluþtu. Aliaða Belediyesi Çok Amaçlý Sosyal Tesisleri’nde gerçekleþtirilen söyleþiye; Aliaða Belediye Baþkan Yardýmcýsý Mehmedali Özkurt’un yaný sýra oyunculuk sanatýna ilgi duyan Aliaðalý gençler katýldý. Genç yaþýna raðmen sanat dünyasýnda baþarýyý yakalayan Çaðlar Ýþgören, baþarý öyküsünü, oyunculuk hayatýnda yaþadýðý anýlarýný, sanat dünyasýna dair düþüncelerini ve gelecekteki hedeflerini sohbet havasýnda geçen söyleþide anlattý.
"HALDUN DORMEN’E MÝNNET DUYUYORUM"
‘Ýdolüm’ dediði Haldun Dormen’e olan vefasýný Aliaða’da bir kez daha dile getiren Ýþgören, “Tiyatro hayatýmda usta sanatçý Haldun Dormen’in büyük bir yeri var. Ne zaman zorlansam soluðu Haldun Dormen’in yanýnda alýrdým. Oyun seçimi ve oyunlarý hangi þekilde sergilememiz gerektiði konusunda zorlanmaya baþladýðýmda hemen kendisine baþvururdum. Bilgi ve tecrübelerinden çok kez yararlandým. Benim geldiðim noktada Haldun Dormen’in çok büyük payý var. Kendisine minnet duyuyorum” dedi. Sahibi olduðu ‘Sahne Tozu Tiyatrosu’nun Ýstanbul yerine Ýzmir’de kurmayý tercih eden Ýþgören, Ýzmir’i tercih etme nedenini þöyle açýkladý: “Ýzmir’i býrakýp Ýstanbul’a gelmek istediðimi söyledim. Fakat Haldun Dormen buna her defasýnda karþý çýktý. Çünkü Ýstanbul piyasasýnda çok çabuk bir þekilde silinebileceðimi düþündüðünü söyledi. Onun isteði üzerine tiyatroyu Ýzmir’de devam ettirme kararý aldým.”
"TÝYATRO SAVAÞ ZAMANLARINDA BÝLE TOPLUMUN ÇIKIÞ KAPISI OLMUÞTUR"
Türk tiyatrosunun oluþumu ve geliþimi hakkýnda deðerlendirmelerde bulunan Ýþgören, þöyle konuþtu:
“Türk tiyatrosunun yavaþta olsa giderek geliþtiðini fakat yeteri kadar destek gördüðünü düþünmüyorum. Ben biraz daha farklý bir destek bekliyorum. Yerel yönetimlerden ve siyasi kiþilerden destek sözü sürekli olarak dile getiriliyor. Ama ben asýl olarak halktan destek bekliyorum. Anne ve babalarýn çocuklarýný tiyatro ile tanýþtýrmasý gerekiyor. Tiyatronun çocuklarýmýzýn ve gençlerimizin geliþimi açýsýndan birçok þeye faydasý var. Önerim ve arzum, gelecek için tiyatro ile daha fazla ilgilenen bir gençlik olmasýdýr. Kuþak kuþak bu ilginin artmasý en büyük arzumdur. Çünkü tiyatro, en kötü zamanlarda, savaþ zamanlarýnda bile toplumun çýkýþ kapýsý olmuþtur.”
"ÞÝMDÝ ÇIKIÞ SIRASI TÝYATRODA…"
Bir zamanlar ‘Eþkýya’ filminin giþede rekor kýrmasýyla birlikte büyük bir çýkýþ yakalayan Türk sinemasý gibi, Türk tiyatrosunun da yeni jenerasyon oyuncularý ve seyircileriyle beraber yükseliþe geçeceðini anlatan Ýþgören, sözlerini þöyle sürdürdü:
“Geçmiþte tiyatronun güç kaybetmesinin, seyirci kaybetmesinin baþlýca nedenlerinden biri televizyondu. Eskiden insanlar akþam yemeklerini yedikten sonra tiyatrolara giderlerdi. Ama artýk günümüzde akþam yemeðinden sonra insanlar dizi seyretmeyi tercih ediyor. Dolayýsýyla tiyatronun bir dönem zayýfladýðýný gördük. Fakat tiyatro yeniden güçlenmeye baþladý. Çünkü, özellikle yeni jenerasyon televizyon dizilerine ve teknolojiye doymaya baþladý. Bu da tiyatroya yeniden dönüþü baþlattý. Bu durumun katlanarak devam edeceðini düþünüyorum.”
"TELEVÝZYON VE TÝYATRO BÝRBÝRLERÝNE GÜÇ VERÝYOR"
"Güldür Güldür" örneðinde olduðu gibi tiyatronun güzelliklerini, televizyonun gücü ile birleþtiren topluluklarýn tiyatroya büyük sinerji kazandýrdýðýný sözlerine ekleyen Ýþgören, “Televizyon ve tiyatro birbirlerine güç veriyor. Türkiye’de hemen hemen herkesin evinde televizyon var. Ama Türkiye’nin birçok yerinde tiyatronun ne demek olduðunu bilmeyen insanlar var. Hayatýnda tiyatroya hiç gitmemiþ insanlar var. Sahnesi dahi olmayan yerler var. Dolayýsýyla televizyonda gösterilen tiyatro oyunlarý, televizyonun gücü sayesinde her eve giriyor. Bu þekilde tiyatro ve televizyon birbirlerini desteklemiþ oluyorlar” diye konuþtu.