Peak games ne demek? (Türkiye'ye damgasýný vuran peak games reklamý)
ABONE OL

 

Peak Games nedir, reklamý nasýl sorularý sosyal medyanýn gündeminde! 2010 yýlýnda kurulan teknoloji ve yazýlým þirketi olan Peak Games, yayýnlamýþ olduðu reklam ile tüm Türkiye’de büyük ses getirdi. Ayný anda 41 televizyon kanalý tarafýndan ayný anda yayýnlanan Peak Games reklamý sosyal medyada bir anda konuþulan konular arasýna girdi. Ýþte konuya iliþkin merak edilenler...

Yerli oyun þirketi Peak Games, dün gece 41 ulusal televizyon kanalýnda ayný anda yayýnlanan 3 dakikalýk reklamýyla tüm dikkatleri üzerine çekti.

Saat 21:30′da ayný anda 41 televizyon kanalý tarafýndan yayýnlanan Peak Games reklam filmi ile beraber, yeni ekip arkadaþlarý aradýðýný duyurdu. Ýþte, karþýnýzda bir anda gündeme damga vuran Peak Games reklamý!


Þirketin internet sayfasý tarafýndan da yayýnlanan iþ ilanýnda yer alan ifadeler ise þöyle;

” Hoþ geldin!

Biz bir takýmýz, Ýstanbul’dan.

Yolculuðumuz 8 yýl önce, Türkiye’den dünyaya uzanan bir teknoloji þirketi olma hayaliyle baþladý.

Takým olmayý ve geliþmeyi her türlü baþarýnýn önüne koyarak ilerledik. Dünyaya etki edecek ürün ve teknolojilerin ancak bu anlayýþla yaratýlacaðýna inandýk.

Bugün, dünyanýn en büyük mobil uygulama geliþtiricilerinden biriyiz. Ürünlerimiz 193 ülkede, 300 milyondan fazla kiþi tarafýndan kullanýlýyor. Hayallerimiz ise bunun çok daha ötesinde.

Milyarlarca insanýn hayatýna dokunan teknolojiler geliþtirmek ve dünyayý deðiþtirmek için takým arkadaþlarý arýyoruz.

Ýþte bu nedenle sana ulaþmak istedik. Bizim için tecrübelerinin deðil, hayallerinin büyüklüðü önemli.

Seni sonuna kadar destekleyen bir ekibin olsun istiyorsan, tanýþalým”

Yeni takým arkadaþlarý arayan Peak, bünyesine katmak istediði yeni çalýþanlara yönelik olarak baþlattýðý ve TV erkanlarýnda 2 hafta sürmesi planlanan reklamla, “Bize katýl, birlikte dünyayý deðiþtirelim” mesajý verdi.

Her ne kadar kodlama ekraný konsepti (hatta bire bir ayný olan arka fondaki klavye tuþu sesleri) Audi’nin 2017 yýlýnda yayýnlanan bir çalýþmasýyla ayný olsa da, ekran baþýndakileri oldukça etkileyen reklam, sosyal aðlar ve internetin gündemine de damgasýný vurdu.

Peki Peak Games nereden çýktý? Nereye geldi? Habertürk’ten Necdet Çalýþkan 13 maddede Peak Games’in profilini çýkardý.

1- 2010 yýlýnda Ýstanbul’da Sidar Þahin tarafýndan kurulan Peak Games (artýk Peak adýný kullanýyor),9 yýlda Türkiye’nin yanýsýra dünya mobil oyun pazarýnýn da önemli oyuncularý arasýna girdi.

2-Peak Games, ilk olarak 2016 yýlýnda dünyanýn önde gelen oyun ve oyuncak üreticilerinden Hasbro’ya açtýðý dava ile gündeme gelmiþti. Davanýn konusu ise 2015’in baþýnda Peak Games tarafýndan piyasaya sürülen ve Amerika pazarýnda çok popüler olan Toy Blast‘ý, Hasbro’nun “My Little Pony: Puzzle Party” isimli bir oyuna dönüþtürerek klonladýðý iddiasýydý. Taraflar 2017 yýlýnda karþýlýklý anlaþmaya vardýklarýný açýklamýþ ve Hasbro kendi oyununu yayýndan kaldýrmýþtý.

3- Bu geliþmenin ardýndan Peak, kart ve okey oyunlarý geliþtiren bölümünü 2017 yýlý sonunda Farmville baþta olmak dünyanýn en büyük oyunlarý geliþtiren þirketlerden olan Zynga’ya 100 milyon dolarlýk nakit karþýlýðýnda sattý.

8 Kasým 2017’de duyurulan iþlemle Peak, Spades Plus, Gin Rummy Plus ve 101 Okey Plus gibi oyunlarýný geliþtiren stüdyosunu Zynga’ya devretti.

100 MÝLYON DOLARLIK SATIÞLA DEVLER LÝGÝNE GÝRDÝ

4- 100 milyon dolarlýk bu satýþ, Peak Games’i dünya genelinde mobil uygulamalardan en çok gelir elde eden firmalarýn sýralandýðý App Annie 2017 Top-52 listesine 37. sýradan soktu.

5- 100 milyon dolarlýk satýþýn ardýndan Ýstanbul merkezli baðýmsýz bir oyun þirketi olarak yoluna devam eden Peak, mobil platformlar için geliþtirilen Toy Blast ve Toon Blast oyunlarýyla dünya pazarlarýna odaklanmaya devam etti.



 

AYLIK GELÝRÝ 35 MÝLYON DOLAR

6- Mobil uygulama veri analitiði kuruluþu Sensor Tower’ýn Ocak 2019 verilerine göre Peak Games’in Toy Blast ve Toon Blast ile elde ettiði toplam aylýk mobil uygulama geliri yaklaþýk 35 milyon dolar. Bu rakamýn 21 milyon dolarý iOS’tan, 14 milyon dolarý ise Android platformundan geliyor. Þirketin yýllýk cirosunun ise 420 milyon dolar seviyesinde olduðu tahmin ediliyor.

7- Yine bir diðer araþtýrma kuruluþu Newzoo’nun Ocak 2019 verilerine göre ABD’de en çok gelir elde eden mobil oyunlar arasýnda Toon Blast 6., Toy Blast ise 13. sýrada. Bu alanda Avrupa’da ise Toon Blast 13. konumda.

‘UNICORN’UN ÖTESÝNDEYÝZ’

8- Peak Games’in deðeri resmi olarak duyurulmasa da Peak Strateji Direktörü Ömer Ýnönü, dün geceki toplantýda bu konuyla ilgili olarak “Unicorn'un (milyar dolarlýk giriþim) daha ötesindeyiz” deðerlendirmesini yaptý.

9- Bu arada Türkiye’nin de yýllýk 853 milyon dolarlýk mobil oyun geliri ile bu alanda dünyada 18. sýrada olduðunu belirtelim.

41 KANALDA YAYINLANDI AMA 60 KÝÞÝ ARIYOR

10- Peak’in Türkiye televizyon tarihinde imza attýðý 41 kanalda ayný anda yayýnlanan çarpýcý reklam adýmýna konu olan yeni takým arkadaþlarý için verdiði iþ ilaný için baþvurularý peak. adresinden alýyor.

Peak Strateji Direktörü Ömer Ýnönü’nün “Ekibimize 100 kiþi de katabiliriz 500 kiþi de” sözlerine karþýn, þu anda 60 açýk iþ ilaný bulunuyor. Bunlarýn 17’si mühendislik, 12’si grafik/tasarým, 9’u ürün geliþtirme pozisyonu için.

11- Peak’in yöneticileri reklam kampanyalarýnýn duyurulduðu toplantýda, “Baþvurularý teker teker deðerlendireceðiz. Tecrübe ve deneyim aramýyoruz, yeni mezunlara da kapýmýz açýk” dese de, açýk olan iþ ilanlarýnýn hem Ýngilizce olmasýna hem de aranýlan niteliklere bakýldýðýnda, baþvurabilecek adaylarýn sýnýrlý kalabileceði de aþikar.

TÜRKLER KURDU, YABANCILAR ÜÇTE ÝKÝSÝNÝ ALDI

12- Gelelim, en çok merak edilenlerin baþýnda gelen þirketin ortaklýk yapýsýna…

Ýstanbul Ticaret Odasý (ÝTO) Sicil Kayýtlarý’nda yaptýðýmýz incelemeye göre Peak Oyun Yazýlým ve Pazarlama A.Þ.’nni sermayesi 28 milyon 593 bin 128 TL. Avrupa merkezli iki büyük giriþim sermayesi þirketi olan Hummingbird Ventures ve Earlybird Venture Capital, Peak Games’in üçte ikisine sahip. Þirketin kurucusu Sidar Þahin’in ise Peak’te yüzde 21’lik payý var.

400 MÝLYON $ BÜTÇE AYIRDI AMA SON REKLAM GÖLGE DÜÞÜRDÜ

13- Son olarak Peak’in büyük etki yaratan reklamýnýn aslýnda pek de orijinal olmadýðý, yayýnlanmasýnýn hemen ardýndan ortaya çýktý. Kodlama ekraný konsepti ile (bire bir ayný olan) arka plandaki klavye tuþu seslerinin, Audi’nin 2017 yýlýnda yayýnlanan “Safety Code” adlý çalýþmasýyla hemen hemen ayný olmasý Peak’in reklamýný da eleþtiri oklarýnýn hedefine yerleþtirdi.

Konuyla ilgili olarak henüz ne Peak Games’ten ne de reklamý hazýrlayan Medina Turgul DDB’den resmi bir açýklama yapýlmýþ deðil.

Ancak Peak Games’in 2018 yýlý için ayýrdýðý pazarlama bütçesinin 400 milyon dolar olduðu ve yine geçen yýl baþrolünde Ryan Reynolds‘ýn bulunduðu reklamlarla dünyada boy gösterdiði düþünüldüðünde, yaþanan bu son durum, Peak’in dünkü çýkýþýna gölge düþürdü.

Peak Games nedir?

Geliþtirmiþ olduðu birçok oyun ile ön plana çýkan þirket, dünyanýn önde gelen oyun þirketi olan Zynga tarafýndan satýn alýnmýþtý.

Söz konusu bu satýn alma ile beraber toplamda 100 milyon dolar kazanan Peak’ýn sadece kart ve okey oyunlarýný geliþtirilen bölümünün satýn alýndýðý ortaya çýkmýþtý.

Bunun haricinde, Toy Blast gibi oyunlarýn halen þirket tarafýndan geliþtirilmeye devam edeceði belirtilmiþti.

Bu anlaþma sonrasýnda, Peak’in Ýstanbul merkezli baðýmsýz oyun geliþtiricisi olarak yoluna devam edeceði açýklanmýþtý.