İçişleri Bakanlığı personel alımı başvurular ne zaman ve nasıl yapılacak? şartları nelerdir?
ABONE OL

İçişleri Bakanlığı memur alımı ile ilgili yeni gelişmeler araştırılmaya devam ediyor. İnternet aramalarında İçişleri Bakanlığı 1200 personel alımı başvuru şartların neler olduğu ve başvuruların nereden nasıl yapılacağı merak konusu oldu. Konuya ilişkin İçişleri Bakanlığı’ndan resmi açıklama geldi. İş arayanlar için 1200 kişi personel alımı yapacağını duyurdu.

İçişleri Bakanlığı'nın Merkez teşkilatı ile 81 İl Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlükleri emrinde istihdam edilmek üzere personel alımları gerçekleşecek. İçişleri Bakanlığı 1200 personel alımı başvuruları 21-26 Şubat tarihleri arasında bakanlığın resmi internet sitesi ya da e-devlet üzerinden yapılacak.

İçişleri Bakanlığı tarafından bin 200 personel alınacağı duyuruldu. Personel alımı başvuruları için aranan şartlar belli oldu. Başvuru süreci 26 Mart'ta sona erecek



 

BAŞVURU ŞARTLARI NELERDİR?

-Adayların öncelikle her ilan için belirlenen özel eğitim şartını karşılamaları gerekiyor. Bu şartın dışında adaylardan talep edilen diğer koşullar şu şekilde,

-Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak,

-Kamu haklarından mahrum bulunmamak.

-Askerlik durumu bakımından; askerlikle ilgisi bulunmamak, askerlik çağına gelmemiş bulunmak veya askerlik çağına gelmiş ise muvazzaf askerlik hizmetini yapmış yahut ertelenmiş veya yedek sınıfa geçirilmiş olmak,
-Türk Ceza Kanununun 53 üncü madde hükümleri saklı kalmak kaydı ile görevini devamlı yapmasına engel olabilecek akıl hastalığı bulunmamak.


-1 Ocak 2019 tarihi itibarıyla 35 yaşını doldurmamış olmak, (01 Ocak 1984 ve daha sonraki tarihlerde doğanlar)

-ÖSYM tarafından 2018 yılında yapılan Kamu Personel Seçme Sınavı (B) Grubundan; lisans mezunları için KPSSP(3), ön lisans mezunları için KPSSP(93) ve mesleki ve teknik lise mezunları için KPSSP(94) puan türünden en az 60 ve üzerinde KPSS puanı almış olmak.

çişleri Bakanlığı, Devlet Personel Başkanlığı bünyesinde görevlendirmek üzere 1200 personel alımı yapacak. İçişleri Bakanlığı tarafından yayımlanan personel alım ilanında alımlara dair yapılan açıklamaya göre 1200 personel alımı; İçişleri Bakanlığı'nın Merkez teşkilatı ile 81 İl Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlükleri emrinde istihdam edilmek üzere gerçekleştirilecek.

Bu kapsamda söz konusu alım ilanına dair adayların merak ettiği tüm detaylar şöyle;
 
KADRO VE KONTENJAN BİLGİLERİ
 
İçişleri Bakanlığı tarafından yayımlanan personel alım ilanında yer alan açık kadrolar ve kontenjan bilgileri;
 
Bakanlık  Merkez teşkilatı ile 81 İl Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlükleri görevlendirmek üzere;
 
Büro Memuru (Lisans ve Önlisans Mezunu) kadrosuna 964 personel,
Harita Teknikeri için 10 Personel,
Arşiv Uzmanı için 20 Personel,
Şehir Plancısı için 2 Personel
Mühendis Kadorsuna 36 personel,
Elektrik Elektronik Mühendisi kadrosuna 42,
Bilgisayar Teknikeri kadrosuna 31,
Elektrik Elektronik Teknisyeni kadrosuna 127 personel
 
BAŞVURU ŞARTLARI NELERDİR?
 
Adayların öncelikle her ilan için belirlenen özel eğitim şartını karşılamaları gerekiyor. Bu şartın dışında adaylardan talep edilen diğer koşullar şu şekilde,
 
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak,
 
Kamu haklarından mahrum bulunmamak.
 
Askerlik durumu bakımından; askerlikle ilgisi bulunmamak, askerlik çağına gelmemiş bulunmak veya askerlik çağına gelmiş ise muvazzaf askerlik hizmetini yapmış yahut ertelenmiş veya yedek sınıfa geçirilmiş olmak
 
Türk Ceza Kanununun 53 üncü madde hükümleri saklı kalmak kaydı ile görevini devamlı yapmasına engel olabilecek akıl hastalığı bulunmamak.
 
Yaş şartı:
 
1 Ocak 2019 tarihi itibarıyla 35 yaşını doldurmamış olmak, (01 Ocak 1984 ve daha sonraki tarihlerde doğanlar)
 
KPSS şartı:
 

ÖSYM tarafından 2018 yılında yapılan Kamu Personel Seçme Sınavı (B) Grubundan; lisans mezunları için KPSSP(3), ön lisans mezunları için KPSSP(93) ve mesleki ve teknik lise mezunları için KPSSP(94) puan türünden en az 60 ve üzerinde KPSS puanı almış olmak.
 
BAŞVURULAR NE ZAMAN YAPILACAK?

 
İlana başvuru süreci başlamadı. Adaylar; İçişleri Bakanlığı 1200 personel alım ilanına başvurularını 21 Şubat tarihinde yapmaya başlayacaklar ve başvuru süreci 26 Şubat tarihine kadar 5 gün süre ile devam edecek.
 
BAŞVURULAR NASIL YAPILACAK?
 

İlana başvuruda bulunacak adaylar tek bir kadro için başvuruda bulunabilecekler. Başvurularını ise İçişleri Bakanlığı'nın web sayfası üzerinden yada e-Devlet üzerinden internet üzerinden elektronik olarak yapacaklar. Posta yolu ile ya da bizzat müracaatlar kabul edilmeyecek.