Otomotiv Gazetecileri Derneði (OGD) tarafýndan bu yýl 3’üncü kez düzenlenen ve tüm aþamalarý büyük heyecana sahne olan “Türkiye’de Yýlýn Otomobili” (TYO) yarýþmasýnýn birincisi Hyundai IONIQ Hybrid oldu. OGD üyesi 76 otomotiv gazetecisinden toplamda 3820 puan alan Hyundai IONIQ Hybrid birinciliðe ulaþtý. Yarýþmanýn ilk yýlýnda Skoda Superb, geçtiðimiz yýl da Renault Megane Sedan bu önemli ödülün sahibi olmuþtu.
Yarýþmanýn ilk etabýnda; 23 aday otomobil arasýndan jüri üyelerinin oylarýyla en fazla puan alan 7 otomobil finalde yer aldý. Finale kalan modeller “Tasarým, yol tutuþ, ergonomi, yakýt tüketimi, emisyon oranlarý, güvenlik, donaným seviyesi, fiyat-deðer oraný” kriterler açýsýndan önemli bir sýnavdan geçirildi.
“Yýlýn Otomobilini” belirleyen ikinci etapta ise Hyundai IONIQ Hybrid; BMW 5 Serisi, Ford Fiesta, Peugeot 5008, Skoda Kodiaq, Volkswagen Polo ve Volvo XC60 modellerini aldýðý puanlarla geride býrakmayý baþardý. Birinci seçilen Hyundai IONIQ Hybrid, “Yýlýn Otomobili” logosunu bir yýl boyunca basýn bülteni ve reklamlarýnda kullanabilecek.
Otomotiv gazetecilerinin verdiði oylarla Türkiye’nin “Otomobil Oscarý” olarak adlandýrýlan Türkiye yýlý Otomobili ödülüne layýk görülen Hyundai IONIQ Hybrid’in açýklandýðý Feriye Palace’da gerçekleþtirilen törende bir konuþma yapan OGD Yönetim Kurulu Baþkaný Ufuk Sandýk, Türkiye’de Yýlýn Otomobili yarýþmasýnýnýn tüketiciler için yol gösterici özelliðinin bulunduðuna dikkat çekti. Sandýk, yarýþmanýn tüm aþamalarýnda finalistler otomobiller arasýnda büyük bir rekabetin yaaþandýðýný da belirterek “Objektif bakýþ açýsýyla otomobilleri deðerlendirirken, fiyat-donaným, tasarým, inovasyon, motor, yol tutuþ gibi konularý göz önünde bulundurduk. Seçimimizin tüketicilerin otomobil satýn alýrken, yýlýn otomobili yarýþmasýný referans olarak görmesi bizler için çok önemli. Üçüncü yýlýmýzda bunu baþarmýþ olmanýn mutluluðunu ve gururunu yaþýyoruz” dedi.
Düzenlenen törende “Türkiye’de Yýlýn Otomobili” ödülünü alan Hyundai Assan Genel Müdür Yardýmcýsý Murat Berkel de, otomotiv gazetecilerinin verdiði bu karardan büyük mutluluk yaþadýklarýný söyledi. Berkel, ödülü aldýktan sonra þunlarý söyledi;
“Öncelikle Otomotiv Gazetecileri Derneði’ne çok teþekkür ediyorum. Bugün çevreci otomobiller dünyayý yaþanabilir kýlmak için çok önemli. Dünyayý korumamýz gerekiyor. Dolayýsýyla çocuklarýmýza çok güzel bir dünya býrakmak için hibrit teknolojisi büyük bir önem taþýyor. Dünyayý nasýl güzelleþtiririz ve nasýl temiz bir gelecek býrakýrýz biz otomotiv üreticileri olarak bunu düþünüyoruz.”
Tofaþ ve Mercedes’in 50. Yýlý
‘Türkiye’de Yýlýn Otomobili” yarýþmasý’nýn ödül töreninde ayrýca Türk otomotiv sektörüne katký saðlayanlara onurlandýrmayý planlayan OGD, bu yýlki özel ödülünü Türkiye’de 50’nci yýlýný kutlayan Tofaþ ve Mercedes-Benz Türkiye’ye verdi. Tofaþ’ýn ödülünü CEO Cengiz Eroldu OGD Yönetim Kurulu Üyesi Mete Tansu’dan aldý. Mercedes-Benz Türkiye’nin özel ödülü de OGD Yönetim Kurulu Üyesi Belma Toprak tarafýndan Ýcra Kurulu Üyesi Þükrü Bekdikhan’a takdim edildi.
Bu yýl 3’üncüsü düzenlenen “Türkiye’de Yýlýn Otomobili 2018”, PPG Otomotiv Tamir Boyalarý ana sponsorluðunda, Bridgestone, Intercity ve Shell Helix Motor Yaðlarý co-sponsorluðunda gerçekleþiyor.
Hangi otomobil kaç puan aldý?
Hyundai IONIQ 3820
Peugeot 5008 3340
Skoda Kodiaq 2980
BMW 5 Serisi 2340
Volkswagen Polo 2260
Volvo XC60 2260
Ford Fiesta 2000