Karakaþ, "2023'e Doðru, 2050 Ufku" baþlýðý altýnda çevrim içi gerçekleþtirilen 21. Forum Ýstanbul Konferanslarý" kapsamýnda düzenlenen panelde yaptýðý konuþmada, otomotiv sektöründe oyunun kurallarýnýn deðiþtiðini ve bu kurallarýn tüketici beklentilere göre þekillendiðini dile getirdi.
Yaptýklarý araþtýrmalarda, sunulan hizmetlerin kullanýcý odaklý bir fayda yaratmýyorsa ortadan kalkmaya mahkum olduðu yönünde bir sonuca iþaret ettiðini bildiren Karakaþ, oyunlaþtýrma ve fintek gibi konularýnýn kullanýcý beklentileri arasýnda öne çýktýðýný söyledi.
Startup'larla yapýlan çalýþmalara deðinen Karakaþ, "Tüm dünyada þu ana kadar 236 tane belirlemiþ olduðumuz startup'la detaylý görüþtük. Bunlarýn 30'dan fazlasýyla örnek çalýþmalar yaptýk. Ve ondan sonra da içlerinden 15'in üzerinde startup'la sýkýþtýk þimdiden ve çok kuvvetle muhtemel biz akýllý cihazýmýzý piyasaya sürmezden önce kendimiz farklý bir hizmetle beraber sizlerin huzuruna çýkýyor olacaðýz." ifadelerini kullandý.
Karakaþ, sorulan soru üzerine þarj alt yapýsýna iliþkin de deðerlendirmelerde bulundu.
Yaklaþýk 2 yýldýr bu konuda çalýþmalar yapýldýðýný belirten Karakaþ, þunlarý kaydetti:
"Ülkemizde bu iþin zannederim bir buçuk iki senedir üzerinde çalýþan bakanlýklarýmýz, bakanlýklarla beraber Ankara'da bu iþi regülasyonuna kadar takip eden arkadaþlarýmýzla hep beraber çalýþtýk. Ve ortaya çýkan sonuç doðrultusunda da zaten ihaleler açýldý, çerçevesi belirlendi ve biz de Togg olarak bir þirket kurmaya karar verdik. Kurduðumuz bu þirketle bizim için, bizim açýmýzdan baktýðýmýzda, ülkemizin bir ucundan bir ucuna, kuzeyden güneye, güneyden kuzeye muhtelif gidilebilecek altyapýnýn, yani hakikaten kafanýzda bir endiþe yaratmadan, o çekinceler olmadan seyahati saðlayabilecek bir altyapýnýn oluþmasý üzere biz harekete geçtik. Daha önceleri de ifade etmiþtim. Yani biz aþaðý yukarý bir uçtan bir uca baktýðýmýz zaman bin tane þarja en az ihtiyacý olmasý gerektiðini düþünüyoruz. Biz onlarýn sipariþini verdik ve þu an nerelere kurulacaðý üzerinde çalýþmalar yapýyoruz. Ama ayný zamanda da bu bahsedilen ihaleye de girmek üzere her türlü hazýrlýðýmýzý tamamladýk."
Karakaþ ayrýca menzil konusunda 2 boyut bulunduðunu belirterek, "Birincisi akýllý cihazýn üzerindeki bataryanýn kapasitesi. Yani orada iki alternatifimiz var biliyorsunuz. Bir standart alternatif dediðimiz 300 km menzil ve diðeri de 500 km menzil. 500 km ortalamanýn üzerinde bir rakam. Ýkincisi de tabii ki mümkün olduðunca yakýn yerlerde istasyon bulmak. Yani bizim kendimize verdiðimiz söz, trafik yoðunsa her 25 kilometrekarede ve trafik daha az yoðunsa her 50 kilometrekarede bir þarj istasyonu yerleþtirmek." þeklinde sözlerini tamamladý.