Toyota Motor Corp. yaptýðý açýklamada, nedenin hala araþtýrýldýðýný, ancak tüm tekerleðin yerinden çýkarak kaza riski oluþturabileceðini söyledi.
Þirket yaptýðý açýklamada, "Çare bulunana kadar kimse bu araçlarý kullanmamalý" dedi.
Toyota'ya göre, en son geri çaðýrmaya konu olan araçlardan yaklaþýk 2 bin 200'ü Avrupa, 270'i Kuzey Amerika, 112'si Japonya ve 60'ý Asya'nýn geri kalanýna gönderildi.
Toyota'nýn geri çaðýrdýðý araç modelinin Mart ve Haziran aylarý arasýnda üretildiði bildirildi.
Yaklaþýk iki ay önce satýþa sunulan bZ4X, Toyota'nýn elektrikli ürün yelpazesini güçlendirme planlarýnda önemli bir model.
Toyota, 2030 yýlýna kadar 30 EV modeline sahip olmayý ve o yýl dünya çapýnda 3,5 milyon elektrikli araç satmayý planlýyor.
Toyota ayrýca bu tür hedeflere ulaþmak için pil araþtýrma ve geliþtirmeye 2 trilyon yen (17,6 milyar dolar) yatýrým yapýyor.