"Bugün, Yarýn, Daima" mottosuyla Ekim 2023'te Türkiye pazarýna giren ve dün ülkeye yatýrým kararýný duyuran dünyanýn lider elektrikli araç ve batarya üreticilerinden BYD (Build Your Dreams), özellikle batarya teknolojileri ve yenilikçi tasarým yaklaþýmýyla dikkati çekiyor.
Bünyesinde Toyota ve Lexus gibi markalarý barýndýran ALJ Grubu Türkiye distribütörlüðünde Türkiye otomotiv pazarýna giren BYD'nin Türkiye Genel Müdürlüðü görevini Ýsmail Ergun yürütürken, ALJ Türkiye'nin Yönetim Kurulu Baþkanlýðý koltuðunda ise Ali Haydar Bozkurt oturuyor.
Ýlk olarak C segmentindeki tam elektrikli SUV modeli ATTO 3'ü Türk otomobilseverlerle buluþturan marka ayrýca þarj edilebilir hibrit SEAL U DM-i modelini Avrupa pazarýndan önce Türkiye'de nisan ayýnda satýþa çýkardý.
Dünya çapýnda hibritler de dahil olmak üzere geçen yýl yaklaþýk 3 milyon elektrikli otomobil satan BYD, 2 modeliyle yer aldýðý Türkiye pazarýnda yýlýn ilk 6 ayýnda 1426 adetlik satýþ rakamýna ulaþtý.
Araçlara getirdiði yeni tasarým dili, teknoloji ve inovasyonla öne çýkan BYD'nin ilerleyen dönemde "BYD Tang, BYD Dolphin, BYD Han ve BYD Seal" modellerini de Türkiye'de satýþa sunmasý bekleniyor.
420 kilometre menzile sahip elektrikli BYD ATTO 3, Türkiye'de 1 milyon 640 bin liradan satýþa sunulurken, 1080 kilometre karma menzil sunabilen þarj edilebilir hibrit SEAL U DM-i modelinin fiyatý ise þu an için güncelleniyor.
AA muhabirinin derlediði bilgilere göre, 1995'te batarya üreticisi olarak kurulan BYD, 600 binden fazla çalýþaný ile 70'in üzerinde ülkede elektrikli otomobilleri tüketicilerin beðenisine sunuyor.
Dünyanýn ilk seri üretim þarj edilebilir hibrit modelini 2008'de pazara süren BYD, ayrýca temmuz ayýnda 8 milyonuncu elektrikli ve plug-in hibrit araç üretimiyle yeni bir rekora imza attý.
Çin, ABD, Kanada, Japonya, Brezilya, Macaristan ve Hindistan'da 30'dan fazla endüstriyel parkýyla otomobil, raylý ulaþým, yeni enerji ve elektroniði kapsayan çok çeþitli bir iþ alanýna sahip olan BYD, daha iyi bir yaþam için teknolojik inovasyonlarýyla öne çýkýyor.
Enerji üretimi ve depolamadan uygulamalarýna kadar, fosil yakýtlara olan küresel baðýmlýlýðý azaltan sýfýr emisyonlu enerji çözümleri saðlamaya kendini adayan BYD, Hong Kong ve Shenzhen borsalarýnda iþlem görüyor.
Tesla'nýn en büyük rakibi olarak öne çýkan, BYD'nin otomotiv iþtiraki BYD Auto ise 2003'te kuruldu. Global ulaþým sektörünün çevreci dönüþümünü hýzlandýrmayý hedefleyen BYD Auto, tam elektrikli ve plug-in hibrit araçlar geliþtirmeye odaklandý.
Þirket, bataryalar, elektrik motorlarý, elektronik kontrol üniteleri ve otomotiv için çipler gibi yeni enerji araçlarýnýn tüm endüstriyel zincirinin temel teknolojilerinde uzmanlaþtý.
Son yýllarda Blade Batarya, DM-i ve DM-p hibrit teknolojisi, e-Platform 3.0 ve CTB teknolojisi gibi önemli geliþmelere öncülük etti. Þirket, elektrikli araç dönüþümünde fosil yakýtlý araç üretimini durduran dünyanýn ilk otomobil üreticisi olarak öne çýkarken, Çin'de 9 yýl üst üste yeni enerji binek araç satýþlarýnýn zirvesinde yer aldý.
Açýklanan verilere göre, BYD, 2023'ü rekor satýþ hacmiyle tamamladý. Yýllýk 3 milyon satýþ hedefini 3 milyon 24 bin 417 adetle aþan BYD, üst üste ikinci kez küresel yeni enerji aracý (NEV) satýþ þampiyonu oldu. Söz konusu satýþ rakamýnýn 1,6 milyonu tamamen elektrikli otomobillerden oluþtu.
BYD ayrýca Çin pazarýnda en çok satan otomobil markasý ve üreticisi konumunu korudu.
Bu yýlýn ilk yarýsýnda ise BYD'nin tamamen elektrikli araç satýþlarý, 2023'ün ayný döneminde satýlan 616 bin 810 adede göre yüzde 18 artýþla 726 bin 153 oldu. Markanýn, Plug-in hibrit araç (PHEV) satýþlarý da haziranda yýllýk yüzde 58 artarak 195 bin 32 adetle önemli bir büyüme kaydetti.