Walt Disney’e rakip yeni süper kahraman Doreomon
ABONE OL

                Gelecekten gelen mavi renkli robot kediyle tanışın; Doraemon! Sewashi büyük büyük babası Nobita’ya daha iyi bir gelecek sağlayabilmek için gelecekten mavi, sevimli bir robot kedi gönderiyor. Bu kedinin gbeğinde 4 boyutlu bir cep var ve burada sihirli aletler taşıyor. Doreoman her zaman iyi niyetli, güler yüzlü ve meşhur Japon tatlısı Dorayaki’yi yemeden de duramıyor! Çocuklara her bölümünde ‘iyi olmak’la ilgili mesajlar veren bu sevimli robotla Türkiye’yi tanıştıransa Animation International Limited firmasının Türkiye Ofisi. Çizgi filmlerin renkli dünyasına daldık, bu sevimli kedinin hikayesini Neslihan Güven Çolak’tan dinledik...

Turizm sektöründeyken lisans işine geçiyorsunuz neden?

Kendisi de eski bir otelci olan bir arkadaşım Lisans sektörüne geçiş yapmıştı, bu iş ilginç geldi. Odağında çocukların olması da çok ilgimi çekti çünkü çocuklarla iletişimim hep iyi olmuştur.

Animation International Limited (AIL)’e nasıl dâhil oldunuz?

 

Doraemon’la ilk tanışmam, kızım Ece sayesinde oldu aslında. Çizgi filmini keşfetti ve her gün izlemeye başladı. Çok eğlenceli ve güvenli içeriğiyle dikkatimi çeken bir karakter oldu. Sonrasında birlikte izler olduk! Akabinde Animation International’ın Türkiye’de de bir ofis kurduğunu ve buradaki uzun dönemli yatırımlarıyla ilgili bilgi geldi ve ekiple tanıştım.

AIL bu güne kadar ne yaptı?

Şirket1960’larda Asya’da kuruldu. Dünya çapında birçok markayla ortak çalışmalar yürüten büyük bir grup. Biz de Türkiye Ofisi olarak bu büyük zincirin 2015 yılı başında eklenen son halkasıyız. Oyuncak, boyama kitapları, puzzle, okul çantası, kırtasiye gibi ana grupların yanında bir de lokal bir organik kuru meyve üreticisi ile beraber gıda tarafında da yol aldık. Buradaki amacımız çocukların sağlıklı ürünler yiyerek, biz ebeveynlerin her daim şikâyet ettiği abur cubur alışkanlıklarından sıyrılmalarını sağlamak.

Doraemon için ne planlar var?

Animation International Türkiye Ofisi olarak ilk hedefimiz Doraemon’un Türkiye macerasını şimdiye kadar lansmanı yapılan diğer tüm ülkelerde olduğu gibi başarılı kılmak ve kalıcı olmasını sağlamak.

Yurt dışından herhangi bir çizgi filmi Türkiye’ye getirmek için ne gibi kriterleri göz önünde bulunduruluyor?

Aslında yerli ya da yabancı tüm yapımlarda olmazsa olmazımız ‘güvenli içerik.’ Okul öncesi yaşlardan itibaren çocuklarımızın hayatlarına etki eden, düşünce-davranış ve hayal dünyalarını şekillendiren çizgi filmlerin doğru ve güvenli mesajlar içeriyor olmasını çok önemsiyoruz. İşbirliği yapmayı ön gördüğümüz tüm yapımlarda öncelikli olarak bölümlerin ön izlemelerini yapıyoruz. İçerik ve anlatım şekli hedeflediğimiz yaş grubu için uygun ise sonraki kriterleri değerlendiriyoruz. Her izlenen çizgi film ile aslında bir jenerasyonu etkilediğimizin farkındayız.

Şu an TV’de yayınlanan ve çocukların çok sevdiği çizgi filmleri nasıl değerlendiriyorsunuz?

Hem işim gereği hem de kızım Ece sayesinde yayındaki çizgi dizileri yakından takip ediyorum. Çok güzel yapımlar olduğu gibi, ekrana hiç çıkmaması gereken çizgi filmler de var yayında maalesef. Çocuklarla ilgili yapılan her iş kolunda ekstra hassasiyet gösterilmesi gerektiğine inanıyorum. Bu konuda benim ölçütüm şu: Kendi çocuğum için uygun mu? Örneğin biz AI Turkey olarak üretici firmalarla lisans görüşmelerimizi yaparken “Ben bu gıda ürününü kendi çocuğuma yedirebilir miyim ya da bu ayakkabı kızımın ayak sağlığı için uygun mu?” şeklinde değerlendirip ondan sonra lisans markalarımıza talip olan ilgili firmalarla görüşmelerimize devam ediyoruz. Özellikle anne-babaların bu şekilde düşündüklerinde çocuklar için yanlış bir faaliyette bulunmayacağını düşünüyorum. Biz bu düsturu ile hareket ediyoruz.

Süper Kahramanlara odaklananlar hakkında ne düşünüyorsunuz?

Bu tür içerikli çizgi filmler çocukların ilgi odağı maalesef bunu hepimiz biliyoruz! Aksiyon konulu yapımlar özellikle erkek çocukların vazgeçilmezi. Savaş ve şiddet içerikli yapımlardan tabii ki çocuklarımızı uzak tutmalıyız.

“Her izlenen çizgi film aslında bir jenerasyonu etkisi altına alıyor.”

“Savaş ve şiddet içerikli yapımlardan çocuklarımızı uzak tutmalıyız.”

Türk çizgi filminin önü açık

Sizce Türkiye kendi çizgi filmlerini yapma konusunda başarılı mı?

Bu günlerde 20’ye yakın çocuk kanalı yayın yapıyor, bu kanallarının artmasıyla birlikte son beş yıldır Türkiye’de çizgi film üretimi yapan firmaların sayısı arttı. Devletin düzenlemesiyle birlikte her çocuk kanalında belli sürelerde yerli yapım çizgi filmlerin yayınlanması şart koşuldu. Bu sektörün gelişmesine imkân tanıyan bir düzenleme oldu. Çok yüksek kalitede çizgi filmler üretebiliyoruz artık hatta birçoğu dünya kalitesinde fakat animasyon yapımı çok yüksek maliyetleri olan bir iş ve o yüzden mümkün mertebe farklı ülkelere satışını yaparak yapımları sürdürebilir hale getirmek gerekiyor.

Garfield’ın Lazanyası Doraemon’un Dorayaki’si...

Doraemon neden diğerlerinden farklı?

Gelecekten Gelen Mavi Renkli Robot Kedi olarak bilinen Doraemon, her zaman iyi niyetlidir, hep güleryüzlü ve meşhur Japon tatlısı Dorayaki’yi yemeden duramaz. Ayrıca Doraemon hemen hemen her bölümde çocuklara bir mesaj veriyor.

Türk kültürüne hitap ediyor mu?

Çizgi filmimiz bir Japon yapımı olduğundan, doğal olarak Japon kültürünü yoğun olarak işliyor. Bunların başında; yardımlaşma, dostluk, arkadaşlık, aile, cesaret, kendine güven ve çalışmanın önemi geliyor. Aslında küresel ve toplumsal değerler bunlar ama Japonlar ve biz Türkler için bir nebze daha önemli unsurlar. Bu yüzden bizim kültürümüze de çok yakın bir animasyon olduğunu düşünüyorum.

VİZYONDAKİLER

TOZ OL

Hong Kong’lu dedektif Bennie Chan, 10 yıldan fazla bir süredir kötülüğüyle ün salmış olan suç patronu Victor Wong’un peşindedir. Günün birinde Chan’in yeğeni mafyayla başını derde sokunca ona yardım edebilecek tek kişidir. Zıt karakterdeki bu ikili, Moğolistan’dan Çin’e, Makau’ya ve Hong Kong’a uzanan eğlenceli bir maceraya atılırlar.

FİLMİN KÜNYESİ

Filmin orijinal adı:  Skiptrace

Yönetmen: Renny Harlin

Senarist: Jay Longino

Seslendiren: Jackie Chan, Johnny Knoxville, Bingbing Fan, Eric Tsang

Yapım: 2016, Çin, ABD, 107 Dk.

KÜÇÜK ADAMLAR

13 yaşındaki Jake ve ailesi, ölen dedesinin Brooklyn’deki evine taşınır. Alt katlarındaki, dedelerinin yakın arkadaşı Leonard yalnız yaşayan bir kadındır ve Jake ile aynı yaşta, Tony adlı bir oğlu vardır. İki çocuk çok yakın arkadaş olurlar. Sessiz Jake ressam, atılgan Tony ise oyuncu olmak istemekte ve sanat lisesine girme hayali kurarlar.

FİLMİN KÜNYESİ

Filmin orijinal adı:  Little Men

Yönetmen: Ira Sachs

Senarist: Ira Sachs

Seslendirenler: Jennifer Ehle, Alfred Molina, Greg Kinnear, Talia Balsam

Yapım: 2016, Yunanistan, ABD, 85 Dk.

EL DEĞMEMİŞ AŞK

Fanatiği olduğu takıma ve Duygu’ya aşık olan Zafer, bir gün babasının zoruyla istemediği bir evlilik yapar. Birbirinden komik şekillerde bu evlilikten kurtulmaya çalışan Zafer’in planları beklediği gibi gitmez. İki aşk arasında kalan Zafer’in eğlenceli hikâyesi. 

FİLMİN KÜNYESİ

Yönetmen: Umut Kırca

Senarist: Umut Kırca

Seslendiren: Emre

Karayel, Ceren Moray, Begüm Kütük

Yaşaroğlu, Ümit Erdim

Yapım: 2016, Türkiye

BEN-HUR

Ben-Hur filmi, Roma ordusunda subay olan üvey erkek kardeşi Messsala tarafından haksız bir şekilde ihanetle suçlanan prens Judah Ben-Hur’un epik hikâyesini konu alıyor. Rütbesi alınan, ailesinden ve sevdiği kadından ayrı bırakılan Judah, köleliğe zorlanır. Denizde geçen yıllardan sonra intikam almak için vatanına döner.

FİLMİN KÜNYESİ

Yönetmen: 

Timur Bekmambetov

Senarist: Lew Wallace

Seslendiren: Jack

Huston, Toby Kebbell,

Morgan Freeman,

Rodrigo Santoro,

Nazanin Boniadi

Yapım:

2016, ABD, 125 Dk.

LANETLİ MESAJ

Facebook’ta 800 arkadaşı olan Laura, üniversitenin popüler kızlarından biridir. Laura, bir gün sınıfın dışlanmış öğrencilerinden Marina’nın Facebook arkadaşlık isteğini kabul eder. Ancak Marina Laura ile ilgili paylaşımlar yapınca arkadaş listesinden çıkartır. O andan itibaren Laura’nın hayatı lanetlenir.

FİLMİN KÜNYESİ

Filmin orijinal adı:  

Friend Request

Yönetmen:

Simon Verhoeven

Seslendiren: Alycia Debnam Carey, William Moseley, Connor Paolo, Brit Morgan

Yapım: 2016, Almanya, 92 Dk.