AK Parti'li Turan, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün Çanakkale ve bölge için çok kýymetli bir yatýrým olduðunu söyledi. Turan, "Her ne kadar vapur süresi yarým saat olsa da in-bin, kar kýþta, fýrtýnada bekle, bayram tatillerinde benzer yoðunluklarda bekle; 2-3 saati bulan bir yolculuktu o bölge. Bizim hastamýz olur, karþýya geçmek için çok ýsrarla kaptan ararýz. Gemi, vapur bulmaya çalýþýrýz. Meyvecimiz hale meyve gönderecektir, bununla ilgili yazýn çok yoðunluk vardýr. Bizi ararlar 'eðer þu gemiye þu vapura binemezsem bizim meyvemiz bozulacaktýr' diye. Balýkçýmýz benzer sýkýntý yaþar. Ambulans geçecek geçemez; rüzgar ve sis var vapur kalkmaz. Turizmle ilgili otobüsle turist getirenler hep dert yandýlar bugüne kadar. Hep bu konularda vatandaþýmýz dert yandý bizlere. Bu konu bölge için çok hassas bir konu" dedi.
Turan, Çanakkale'nin her türlü imkaný olduðu özel bir kent olduðunu söyleyerek, "Þimdiye kadar; 'yaparýz' dedik, 'yapamazlar' dediler. Temel attýk 'seçim yatýrýmý' dediler. Direkler yükseldi 'asla bitmez' dediler. Ama 4 yýl gibi çok kýsa sürede dünyanýn en uzun asma köprüsünün bitmesine þahitlik ediyoruz. Dünyanýn en büyük köprüsünü cuma günü açýyoruz. Cumhuriyetimizin ön sözünün yazýldýðý 18 Mart'ta onurla gururla açma imkaný bulacaðýz" diye konuþtu.
Turan, köprünün birçok özelliðinin bulunduðunu söyleyerek, þöyle konuþtu:
"4 bin 600 metre gibi çok çok uzun bir köprü. 2 bin 23 metre iki ayak aralýðýyla Cumhuriyetimizin 100'üncü yýlýna atýfla, 318 metre ayak yüksekliðiyle 18 Mart'a atýfla hazýrlanan bir köprü. 162 bin kilometre tel kullanýldý. Yani dünyayý 4 defa saracak kadar bir telden bahsediyoruz. Devasa bir yapý. 15 ülkeden 12 bin kiþi çalýþtý, farklý zamanlarda. Kýrmýzý-beyaz betonlarýyla Türk bayraðýmýza atýfla hazýrlanan bir betonarme. Ayak viyadükleri, þehitliðimizin abidesi olan o görselle beraber hazýrlanmýþ bir yapý. Kuleler üzerinde Seyit Onbaþý'nýn top mermileri ve tarihi dokunun da olacaðý özel bir mimari. Sultan 2'nci Abdülhamit 1879 yýlýnda o bölgede bir köprü projesi yapýyor. Büyük yatýrýmlar, büyük hayallerle baþlar. O hayalini 93 harbi ve sonraki krizlerle hayata geçiremiyor. 2'nci Abdülhamit'in 150 sene önce hayal ettiði o projenin daha ötesini biz hayata geçirdik."
Bülent Turan, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün Çanakkale'ye büyük kazanýmlar saðlayacaðýný belirterek, "Öncelikle köprünün olmasýndan dolayý egzoz salýnýmýna engel olunacak. Bu büyük bir kazanç çevre açýsýndan. Malkara-Ýstanbul hattý 40 kilometre azalýyor Çanakkale'ye göre. Bu yatýrýmcýlarýn daha fazla ilgi duymasý demek. Ýnsanlar yatýrýmlarýný bu bölgeye kaydýrmaya baþlayacak. 'Ulaþým varsa imkanlar daha rahat olacak' diye orayý tercih edecekler. Çok büyük rakamlarý bulan bir ekonomik deðer elde etmiþ olacaðýz" ifadesini kullandý.
Turan ayrýca, köprüye baðlý olarak yeni projelerin devam edeceðini belirterek, "Bu projeyle herkesin gurur duymasý gerekiyor. Ben bir Çanakkale evladý olarak herkesi açýlýþa davet ediyorum" dedi.