Bakan Tekin: Hiçbir sýkýntý olmadan eðitim süreci baþlayacak
ABONE OL

Bakan Tekin, Þanlýurfa Valiliðinde ziyaret defterini imzaladýktan sonra Vali Hasan Þýldak ile makamýnda görüþtü.

Daha sonra GAP Tarýmsal Araþtýrma Enstitüsü Müdürlüðü Salonu'nda düzenlenen Ýl Eðitim Deðerlendirme Toplantýsý'nýn ardýndan konuþan Tekin, yaklaþýk 2,5 aylýk Milli Eðitim Bakanlýðý sürecinde taþra teþkilatýný, Anadolu'yu gezerek alýnacak tedbirlerle ilgili çalýþmalar yaptýklarýný, çok sayýda kenti dolaþtýklarýný söyledi.

Türkiye genelinde eðitim öðretim sürecine hazýrlýk dönemiyle ilgili yaptýklarý çalýþmalarla ilgili birkaç baþlýðý paylaþacaðýna iþaret eden Tekin, þöyle konuþtu:

"Deprem bölgesiyle ilgili 11 Eylül tarihi itibarýyla þartlarýmýz önceki dönemde olduðu kadar konformist veya rahat olmamak üzere asgari müþtereklerde eðitim öðretim sürecini saðlýklý bir þekilde baþlatacak bütün tedbirlerimizi almýþ durumdayýz. Hiçbir sýkýntý olmadan eðitim süreci baþlayacak. Bu hiçbir sýkýntý olmadan cümlesinin içerisinde þunlar da gizli, þunlar da var. Öðrencilerimiz açýsýndan zorunlu telafi eðitimleri, öðretmenlerimiz açýsýndan baþta barýnma ve ulaþým olmak üzere hem mevcut öðretmenlerimizin hem 1 Eylül itibarýyla atanan yeni kardeþlerimizin, yeni arkadaþlarýmýzýn problemlerinin çözümü noktasýnda gerekli bütün tedbirleri almýþ durumdayýz."

Tekin, bölgede çalýþan özellikle 4 il ve 2 ilçe bazlý olarak çok fazla yýkýmýn olduðu yerlerdeki bütün öðretmenlerin, yeni atananlar da dahil tek tek arandýðýný vurgulayarak, "Konaklama, barýnma, ulaþýmla ilgili durumlarý tespit edildi ve gerekli tedbirler Ýçiþleri Bakanlýðýmýz ve AFAD imkanlarý da kullanýlarak ayarlanmýþ durumda. O arkadaþlarýmýz, kardeþlerimiz hiçbir problem yaþamadan eðitim öðretim sürecini inþallah baþlatmýþ olacaklar. Ayný þekilde velilerimizle ilgili destek süreçleri yürütüldü. Hem yaz aylarýnda hem bundan sonra da devam edecek. Dolayýsýyla deprem bölgesiyle ilgili bir sýkýntý en azýndan yaþanmayacak." diye konuþtu.

Deprem bölgesinde derslik ihtiyacýnýn karþýlanmasý açýsýndan üç aþamalý bir projeksiyon gerçekleþtirdiklerini vurgulayan Tekin, konuþmasýný þöyle sürdürdü:

"Bazý projelerimiz 11 Eylül tarihi itibarýyla bitmiþ olacak. Bazý projelerimiz bahar yarý yýlýnýn baþlangýcýyla bitmiþ olacak. Bazý projelerimiz de önümüzdeki eylül dönemine yetiþecek þekilde yatýrým projelerimizi de yapmýþ olduk. Sayýn Cumhurbaþkaný'mýz bu konuda hiçbir fedakarlýktan kaçýnmadan yatýrým sürecini desteklediðini belirtti, bu anlamda kendisine teþekkür etmek istiyorum. Yaz aylarýnda yaptýðýmýz diðer hususlardan bir tanesi öðretmen arkadaþlarýmýzýn yer deðiþtirme süreçleriyle ilgili, özel öðretim kurumlarýmýzýn sorunlarýyla ilgili, MESEM ve mesleki teknik eðitim projelerinde yaþanan aksaklýklarla ilgili gündelik problemleri çözecek tedbirler aldýk. 11 Eylül itibarýyla ders kitaplarýmýzýn bütün öðrencilerimizin masasýnýn üzerinde hazýr bulunacaklarý þekilde tedbirlerimizi aldýk. Eðitim öðretim sürecini inþallah saðlýklý baþlatmýþ olacaðýz."

- Obezite ve dijital baðýmlýlýkla mücadele edilecek

Milli Eðitim Bakaný Yusuf Tekin, 81 valiliðe gönderdikleri eðitim öðretime hazýrlýk genelgesini hatýrlatarak, þöyle devam etti:

"Türkiye'deki eðitim öðretim sürecini ilgilendireceðine inandýðým birkaç hususun altýný çizmek istiyorum. Obezite ve dijital baðýmlýlýk þu anda çaðýmýzýn önemli problemlerinden bir tanesi. Valilerimizden, il milli eðitim müdürlerimizden ve öðretmenlerimizden bir ricamýz var. Okul bahçelerimizi lütfen öðrencilerimizin hem dijital baðýmlýlýklarýnýn azaltýlacaðý hem gündelik aktivitelerini yapabilecekleri oyun alanlarýna, bu oyunlarýn bizim geleneklerimiz, göreneklerimiz, kültürel mirasýmýzý da yansýtacak oyunlarla bezenmiþ bir þekilde okul bahçelerimizin etkili kullanýlmasýný arzu ediyoruz.

Bunun için Bakanlýk merkez teþkilatýndan destek talepleri olan okullarýmýza destekler vereceðiz. Arzumuz hem çocuklarýmýzýn saðlýklý bir ortamda eðitim, öðretim almasý, hem bedensel saðlýklarýný düzgün bir þekilde gerçekleþtirebilmiþ olmamýz hem de dijital baðýmlýlýktan çocuklarýmýzýn, teneffüste elektronik ortamlardaki kendi ruhsal ve zihinsel saðlýklarýný sýkýntýya sokabilecek olan baðýmlýlýklarýndan bir nebze de olsun kurtulabilmiþ olmalarýný istiyoruz."

Bakan Tekin, velilerin çokça þikayet ettiði konulardan bir tanesinin de öðretmenlerin, öðrencileri sosyal medya uygulamalarý üzerinden ödevlendirmeleri olduðunu dile getirdi.

Bu durumun öðrencilerin, çocuklarýn dijital baðýmlýlýklarýný olumsuz þekilde etkilediðini hissettiklerini, gördüklerini vurgulayan Tekin, "Bize gelen eleþtiriler doðrultusunda bunun da tedbirini aldýk. Çocuklarýmýzýn okullarda GSM cihazlarý, cep telefonlarýyla çok fazla vakit geçirdiklerinden hareketle önümüzdeki eðitim öðretim yýlýnda bunu zorunlu kýlmamakla beraber, bunun teþvik edilmesini arzu ediyoruz. Çocuklarýmýzýn dersliklere cep telefonu sokmamalarýný, sokmayacak þekilde tedbirlerin alýnmasýný arzu ediyoruz." dedi.

Tekin, 2017 müfredat deðiþikliði sürecinde seçimlik dersler içerisine "Þehrimizi Tanýtalým" ünitesi koyduklarýna deðinerek, "Bunu çok önemsiyorum. Çocuklarýmýzýn, gençlerimizin yaþadýklarý þehrin geleneklerini, kültürünü, doðasýný, tarihi dokusunu, kültürel mirasýný yaþamasý, öðrenmesi, bilmesi açýsýndan öðretmenlerimizden rica ediyoruz. Bu ünitenin, aktif þekilde kullanýlmasý, ilin bu anlamdaki mirasýnýn çocuklarýmýza yansýtýlmasýný da özellikle istirham ediyoruz." ifadelerini kullandý.

Bakan Yusuf Tekin, yeni eðitim öðretim yýlýna iliþkin tedbirlere de deðinerek, "Öðrencilerimize yaklaþýk 500 milyon kitap daðýtýyoruz. Dolayýsýyla bu kitaplarýmýzýn da bir þekilde sene sonu itibarýyla deðerlendirilmesi açýsýndan okullarýmýzdan rica ediyoruz. Bu kitaplarýn öðrencilerimizden tekrar sene sonu itibarýyla iade olarak alýnmasýný önemsiyorum. Bir baþka husus öðretmenler odasý toplantýlarýmýzda da dile getirilen öðretmen arkadaþlarýmýzýn okullarda bir eðitimciye, bir öðretmene yakýþýr þekilde giyinmesi açýsýndan beyaz önlük uygulamasýnýn yine valiliklerimizce teþvik edilmesini arzu ediyoruz. Bunu da genelgemizde zikrettik." diye konuþtu.

- Þanlýurfa için toplantýda alýnan kararlar

Toplantýda Þanlýurfa özelinde bazý kararlar aldýklarýna vurgu yapan Bakan Tekin, kendisinin Milli Eðitim Bakanlýðýnda müsteþarlýk yaptýðý 2013-2018 yýllarý arasýnda Þanlýurfa'ya özel ehemmiyet gösterdiðini dile getirdi.

2013 yýlýnda Þanlýurfa'da 900 bin 21 derslikle eðitim öðretime devam edildiðini kaydeden Tekin, þunlarý kaydetti:

"Þanlýurfa'da bu anlamda yeni dönemde eðitim öðretimle ilgili fiziki anlamdaki yatýrým ihtiyaçlarýný devletimizin bize tanýmladýðý bütçe imkanlarý çerçevesinde minimize edeceðimizi, ortadan kaldýramayabiliriz ama minimize edebileceðimizi taahhüt ediyorum. Ortadan kaldýramamaktan kastým da þu, çað nüfusu sürekli artýyor, sýfýrladýk demek çok anlamlý deðil. Çünkü her yýl yeni derslik ihtiyacý ortaya çýkýyor. Biz elimizden geldiðince bunu yapacaðýz. Ýnþallah 2024 yatýrým programýmýzý ona göre revize etmiþ olacaðýz. Þu anda Þanlýurfa'da devam eden, yapýmý devam eden bin 232 derslik, 3 pansiyon, 3 spor salonu, bir de lojman var. Ýlave olarak yaklaþýk 1000 derslik, pansiyon, spor salonu, 4 lojman ve bir de 150 yataklý uygulama oteli olmak üzere yatýrým projemizle programýmýzda olup ihaleye çýkýlmayan, ihalesi henüz çýkýlmayan okullarýmýz var."

Kasým ayýnda yeniden bir deðerlendirme toplantýsý yapacaklarý bilgisini veren Tekin, "Kasým ayýnýn baþýndaki toplantýmýzda da Büyükþehir Belediye Baþkanýmýz bize burada yatýrým planýna alacaðýmýz okullarla ilgili arsa problemini çözeceðini taahhüt etmiþti. Biz de onun çözdüðü arsalar üzerinde eðitim öðretim kurumu inþa etmek, yatýrým programýna almak üzere çalýþmalarýmýzý yapacaðýz. 2024 programýnda ona göre revize edeceðiz inþallah." dedi.

Tekin, Büyükþehir Belediye Baþkaný Zeynel Abidin Beyazgül'ü makamýnda ziyaret ederek, kentte yürütülen çalýþmalarla ilgili de bilgi aldý.

  • Milli Eðitim Bakaný Yusuf Tekin
  • Bakan Tekin
  • Yusuf Tekin