Dünya Bankası  4+4+4 modeline tam destek verdi
ABONE OL

DB, Türkiye’deki Okullarda Mükemmelliği Artırmak Ekim 2012 raporunda çok eleştirilen okula başlama yaşı politikalarına rakamlarla destek verdi. Raporda, Türkiye’nin eğitim seviyesinin yükselmesi için daha erken yaşta okula başlamayı teşvik etme, öğretim yöntemlerini geliştirme ve ortaöğretimdeki fırsat eşitsizliklerini azaltma konusunda strateji geliştirmesini önerdi.

Kayda değer gelişmeler yaşandı

DB, son 10 yılda Türkiye’deki ortaöğretime katılımın sürekli artmasıyla birlikte, hem öğrenci performanslarının artması hem de sonuçlardaki eşitsizliğin azalması bakımından kayda değer gelişmeler gösterdiğini belirtti. Vatandaşın sosyoekonomik durumlarının iyileşmesinin, ‘Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı’ (PISA) puanlarının artmasına katkıda bulunan önemli bir faktör olduğuna değinilen raporda Türkiye’deki refah düzeyi arttıkça, PISA sonuçları zamanla daha da iyileşeceğine vurgu yapıldı. DB raporunda şunlara yer verdi: 8 Türkiye’de ilkokula bir yıl geç başlayan öğrenciler PISA sonuçlarında okumada 14 puan daha düşük bir sonuç elde etmektedir. 8 Türkiye’de ortalama okula başlama yaşı yaklaşık 6,8 yıldır. Bu yaşı 6’ya yaklaştırmak okuma, matematik ve fen bilgisinde sonuçları 10 puan yükseltir. 8 Çocukların yüzde 100’ünün okul öncesi eğitime/kreşe devam etmesi halinde PISA puanlarında 15 puan artış olacaktır. 

PISA NEDİR?

Açılımı “Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı” olan PISA, Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından, 15 yaş grubundaki öğrencilerin zorunlu eğitim sonunda hayata hazır oluş durumlarını belirlemeyi amaçlayan dünyanın en kapsamlı eğitim araştırması.