Ýstanbullu için sorun, Ýmamoðlu için deðil! ''Bu parayý nereye harcayacaksýnýz?''
ABONE OL

Kabaktepe, Baðcýlar Belediyesi ve Ýstanbul Büyükþehir Belediyesi (ÝBB) Trafik ve Ulaþým Komisyonu Baþkaný Abdullah Özdemir ile 2018 yýlýnda ÝBB tarafýndan bölgedeki trafiðin rahatlatýlmasý amacýyla yapýmýna baþlanan Dolmabahçe-Levazým Tüneli þantiye alanýnýn önünde basýn açýklamasý yaptý.

TÜÝK verilerine göre Ýstanbul'da yýlda 200 binin üzerinde yeni aracýn trafiðe katýldýðýný belirten Kabaktepe, þehrin kalitesini gösteren konulardan birinin de trafikte geçirilen süre olduðuna dikkati çekti.

ÝBB Baþkaný Ekrem Ýmamoðlu'nun "40-50 bin tane arabanýn geçeceði tünele niye yatýrým yapalým?" dediðini aktaran Kabaktepe, sözlerini þöyle sürdürdü:

"Bir, siz eðer bu kentin en temel sorunu olarak görülen trafik problemiyle ilgili yatýrým yapmayacaksanýz bu parayý nereye harcayacaksýnýz veya nereye harcadýnýz? Hani hep soruyoruz ya deprem bütçenizin 5 katý reklam bütçeniz var diye bu soruyu biz Ýstanbullular adýna soralým. Yani Ýstanbul'da en temel problem olarak görülen, trafikle ilgili, ulaþýmla ilgili yatýrým yapmayacaksanýz, günlük 50 bin aracýn geçeceði tünele yatýrým yapmaya gerek görmüyorsanýz Ýstanbullunun parasýný nereye harcamaya gerek görüyorsunuz? Ýki, eðer ulaþým sorunuyla ilgilenmeyecekseniz bunun ifade yöntemini þöyle de söyleyebilirsiniz: Bundan sonra Ýstanbul'a günde 585 yeni aracýn trafiðe katýlmasýný da lütfen engelleyin. Yýlda 213 bin aracýn trafiðe katýldýðý bir kentin belediye baþkaný günlük 40-50 bin aracýn geçeceði tünele ihtiyaç yok diyor."

Ýstanbul'un en temel sorunlarýndan birinin de deprem olduðunun altýný çizen Kabaktepe, ÝBB'ye depremle ilgili hangi projeleri ürettiklerini sordu.

ÝBB Baþkaný Ýmamoðlu'nun seçim öncesi verdiði sözleri hatýrlatan Kabaktepe, sözlerini þöyle sürdürdü:

"Hani 20 bin konutu bir yýlda bitirecek, Ýstanbul'un trafik sorununu çözecek. O zaman soruyoruz. Hangi projeyi yapýp da bu sorunu çözüyorsunuz? Hangi projeyi yapýp da efendim 20 bin tane konut üretiyorsunuz? ÝBB yönetimini, Baþkaný'ný 70 dakikayý 5 dakikaya indirecek, günde 50 bin aracýn geçeceði, her yýl 200 binin üzerinde yeni arabanýn trafiðe katýldýðý Ýstanbul'un can damarý olacak bu ulaþým yatýrým ve benzerlerini planlayýp yapmaya davet ediyoruz. Ýstanbul'un ulaþýmýyla ciddi olarak ilgilenmeye davet ediyoruz. Lütfen Ýstanbul'un sorunlarýyla samimi bir þekilde ilgilenin. Lütfen günde 500 yeni aracýn trafiðe katýldýðý Ýstanbul'un ulaþýmýyla ilgili baþlamýþ projeleri devam ettirin."

- "70 DAKÝKALIK TRAFÝÐÝ 5 DAKÝKAYA DÜÞÜRECEKTÝ"

Baðcýlar Belediye Baþkaný Abdullah Özdemir de Cumhurbaþkaný Recep Tayyip Erdoðan'ýn belediye baþkanlýðý döneminde ve daha sonra AK Parti döneminde Ýstanbul'da ulaþým alanýnda önemli yatýrýmlar yapýldýðýný anlattý.

Özdemir, 2004 yýlýnda 45 kilometre olan raylý sistemlerin 2019 yýlýna kadar 300 kilometreye çýktýðý bilgisini verdi.

Raylý sistemlerin yaný sýra tünellere de önemli yatýrýmlar yapýldýðýný söyleyen Özdemir, þunlarý kaydetti:

"Þu anda üzerinde bulunduðumuz noktadan baþlayarak Kilyos'a kadar devam edecek, Ýstanbul adýna bir gerdanlýk þeklindeki önemli 6 tünelden bir tanesinin olduðu noktadayýz. Dolmabahçe-Levazým Tüneli 7,7 kilometre uzunluðunda iki tüp þeklinde, toplamda 3,5-4 kilometreye yakýn bir mesafeyle baþlanmýþ bir tünel. Bu noktada özellikle Kaðýthane'den, Kabataþ'tan ve Taksim'den gelen trafiði alarak Levazým bölgesini Levent'i, Ortaköy'e, Ulus'a gidecek trafiði düzenleyecek bir projeydi. Özellikle bu noktada 70 dakikada katedilen trafiði 5 dakikaya kadar düþürecek, sonrasýnda da özellikle 3. köprüye uzanacak boyutta planlanmýþ bir tüneldi. Fakat maalesef bu tünelin 1400 metrelik uzunluðu tamamlandýktan sonra 220 milyonluk da bir yatýrým gerçekleþtirildikten sonra yeni yönetim görevi devraldýktan sonra üzülerek durdurduklarýný gördük."

Trafiðin çevresel etkilerinden söz eden Özdemir, Ýstanbul'daki trafik ne kadar kilitlenirse karbon emisyonu boyutunda da o kadar ciddi sýkýntýlarýn ortaya çýktýðýný söyledi.