Suriye uçağına Tula’daki askeri  havaalanında kereste yüklendi!
ABONE OL

Türkiye, Suriye ve Rusya arasında krize neden olan Ankara’ya indirilen Suriye yolcu uçağının yükü konusunda Moskova’dan itiraf gibi bir açıklama geldi. Rusya Federal Gümrük Servisi’nden (FTS) bir yetkili, Moskova-Halep-Şam seferini yaparken Ankara Esenboğa Havaalanı’na indirilen RB-442 sefer sayılı A-320 Airbus tipi yolcu uçağının Vnukovo Havaalanı’ndan önce Tula bölgesindeki askeri havaalanından kargo aldığı açıkladı. Yetkili, uçağın gümrük kontrolünün de Tula’da yapıldığını, Vnukovo’da kendilerinin bir kontrol yapmadıklarını söyledi. Rus İzvestia gazetesine konuşan FTS yetkilisi “Uçağın gümrük kontrolü Moskova’nın Vnukovo Havalimanı’nda değil, Tula’daki askeri havalimanında yapıldı. Moskova’da ise uçağa sadece yolcular alındı. Bize Tula’dan geldi, biz gümrük kontrolü yapmadık, sadece bizde de bulundu diye mühür bastık. Sonra da Şam’a doğru hareket etti” dedi. İsminin açıklanmasını istemeyen yetkilisi, uçağın radyo cihazlarından ziyade kereste taşıdığını da iddia etti. Rus yetkili, “Belgelerde uçağın kereste taşıdığı belirtiliyordu. Yük diplomatik statü niteliğinde değildi. Yasalara göre, diplomatik yükleri gümrük yetkililerinin bile kontrol etme hakkı yok” diye konuştu.

Elektrikli aletler içeren sivil kargo

Rus yetkili yolcu uçağının kereste yüklü olduğu vurgularken, Şam’dan farklı sesler yükseldi. Suriye Dışişleri ve Gurbetçiler Bakanlığı, uçağın kargosunda herhangi bir silah türü veya yasak malın taşınmadığını ileri sürdü. Açıklamada “uçakta bulunan muhtevanın nizami kargo poliçesi ile uçak yük beyanındaki usullere uygun yer aldığı ve uçakta herhangi bir silah türü veya yasak malın taşınmadığı” iddia edildi. Bakanlık, Türkiye’den tazminat isteneceğini belirtti. Suriye Sivil Havacılık Direktörü Ceyda Abdüllatif de Türkiye’nin uluslararası sivil havacılık kurallarını ihlal ettiğini öne sürdü. Abdüllatif, uçaktaki yolcuların çoğunun yaşlı, kadın ve çocuklar olduğunu belirterek, “Bu insanlar beş saat 25 dakika uçakta bekledi. Bu davranış insani normlara uymuyor” dedi. Olayı Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü’ne ve diğer havacılık kuruluşlarına şikayet edeceklerini ifade eden Suriyeli yetkili, uçakta sadece siviller ve onlara ait bagajlar bulunduğunu iddia etti. Abdüllatif, elektrikli aletler içeren sivil kargonun taşınmasının yasal olduğunu ve bunun resmi olarak kayıtlı olduğunu öne sürdü. Suriye Ulaştırma Bakanı Mahmud İbrahim Said de “Türkiye uçağımızı indirmekle korsanlık yaptı”  dedi.

Roket yoktu yedek parça vardı

Rus medyasına konuşan uçağın yolcusu Fatma El-Saman “Görevliler bir kısım bagajları boşaltmaya başladı. Onları açtılar ve resimlerini çektiler. Birçok insan vardı. Biz orada ne olduğunu gördük. Silah yoktu. Çıplak gözle görülebiliyordu” diye konuştu. El-Saman uçağa yaklaşan maskeli Türk görevlilerin bagajları açıp fotoğraf çektiğini belirterek, “Ortalıkta silah falan yoktu. Sadece bazı yedek parçalar ve belgeler vardı. Roket filan yoktu” dedi.

Şam uçağı böyle indirildi

Ankara’ya indirilen Suriye’ye ait yolcu uçağıyla hava kontrol merkezi arasında geçen telsiz konuşmaları yayınlandı. Konuşmaları, Ankara’daki Hava Trafik Kontrol Merkezi, Suriye uçağı pilotu ve ‘Zıpkın’ kodlu F-16 uçağı pilotu arasında geçiyor. 

-Ankara Kule: Suriye 4-4-2, 8 bin feet’e alçalınız.

-Suriyeli pilot: 8 bin feet’e alçalıyoruz, Suriye 4-4-2.

-Ankara Kule: Suriye 4-4-2, şimdiki yönünde sabitlendi.

-Suriyeli pilot: Suriye 4-4-2, anlaşıldı.

-Ankara Kule: Zıpkın 6-5-4, 8 bin feet’e alçalıyor trafik. 

-Zıpkın: Anlaşıldı, Zıpkın 6-5

-Suriyeli pilot: Suriye 4-4-2 iniş hattında. 

-Ankara Kule: Anlaşıldı, 2-1 sol pistine yaklaşmakta serbestsiniz.

-Suriyeli pilot: Anlaşıldı. 2-1 sol pisti için yaklaşıyoruz. 

-Ankara Kule: Suriye 4-4-2, 10 mili geçerken kuleyle temasa geçin. Frekans 118.1

-Suriyeli pilot: Anlaşıldı. Yaklaşmaya devam ediyoruz. Ankara Kule, 2-1 sol pisti için yaklaşıyoruz.

-Ankara Kule: Anlaşıldı. İniş serbest.