TBMM Baþkaný Kurtulmuþ, öðretmenlerle buluþtu
ABONE OL

Kurtulmuþ, 24 Kasým Öðretmen Günü kutlama programý kapsamýnda, Milli Eðitim Bakaný Yusuf Tekin ve 81 ilden gelen öðretmenleri Meclis'te aðýrladý.

Meclis Tören Salonu'ndaki programda konuþan TBMM Baþkaný Kurtulmuþ, öðretmenleri milli iradenin merkezi, Türkiye demokrasisinin kalbi olan TBMM'de aðýrlamaktan duyduklarý memnuniyeti dile getirerek, Öðretmenler Günü'nü kutladý.

Öðretmenleri sadece senenin bir günü hatýrlamanýn ötesinde hem Türkiye'nin milli eðitim sistemi hem de milli eðitim sisteminin ana omurgasý olan öðretmenlerin durumunun, onlarýn içinde bulunduðu þartlar ve Türkiye'nin gelecek vizyonuyla ilgili sorumluluklarýnýn her gün, her saat hatýrlanmasý gerektiðini söyleyen Kurtulmuþ, Milli Eðitim Bakaný Yusuf Tekin'e, hem Türk milli eðitim sisteminin daha ileri seviyelere yükselmesi hem de bu sistemin esas gücü olan öðretmenlerin durumunun iyileþtirilmesi için ortaya koyduðu çabalarý dolayýsýyla teþekkür etti.

Kurtulmuþ, Gazi Mustafa Kemal Atatürk baþta olmak üzere Türkiye'nin geliþmesinde katkýsý bulunan ve hayatýný kaybeden bütün öðretmenleri de rahmet ve saygýyla andýðýný ifade etti.

Bilginin önemine dikkati çeken Kurtulmuþ, bilginin faydalý bir hale gelebilmesi için bunun yanýnda mutlaka hikmetin ve irfanýn da öðretilmesinin; bu bilginin, insanlýða faydalý hale dönüþtürülmesinin temin edilmesi gerektiðini vurguladý.

Her bir insanýn; "iyi insan", "mükemmel insan" olabilmesi için ne gerekiyorsa o konudaki bilgilerin de gençlerin zihnine nakþedilmesinin önemini dile getiren Kurtulmuþ, "Türk milli eðitim sisteminin bundan sonraki süreçteki en önemli meselelerinden birisi, '21'inci yüzyýlýn gençlerini inþa ederken hangi niteliklere sahip gençlere ihtiyacýmýz var, Türk milletinin evlatlarý hangi vazife þuuruna sahip insanlar olmalýdýr' bunlarý da bilerek hareket etmemiz gerektiðini düþünüyorum. Bunun için meselenin sadece müfredat, sadece güzel okullara, güzel kitaplara sahip olmak; insanýn ruhunu, inceliklerini, insanýn kendisine, toplumuna, milletine ve insanlýða karþý, hatta evrene karþý sorumluluklarýný öðretmek deðil bunu özümsetecek bir eðitim sistemine sahip olmak hedefimiz olmalýdýr. Bu çerçevede atýlacak her adýmýn, sadece Türkiye'nin geliþmesi deðil, insanlýðýn ihtiyaç duymuþ olduðu alanlarda yeni bir insani bakýþ açýsýnýn, yeni bir insani yönelimin filizlenmesine de büyük katký saðlayacaðýný düþünüyorum." deðerlendirmesinde bulundu.

Türkiye'de 19 milyona yaklaþmýþ bir öðrenci sayýsýnýn bulunduðunu dile getiren Kurtulmuþ, bu sayýya bakýldýðýnda büyük bir "eðitim ordusuna" sahip olunduðunu söyledi.

Kurtulmuþ, "Türkiye, eðitim bakýmýndan, eðitimdeki seviye ve yaygýnlýk bakýmýndan örgün öðretim anlamýnda yeni bir seviyeye geldi ama yetmez. Daha ileriye gitmemiz ve dünyanýn ihtiyacý olan meselelere çözüm üreterek eðitim çalýþmalarýmýzý sürdürmemiz lazým." diye konuþtu.

- "ÖÐRETMENLERÝMÝZÝN TEMEL MESELESÝ,100 YIL SONRANIN ÝHTÝYACI NEYSE GENÇLERÝMÝZÝ O DONANIMA SAHÝP OLACAK ÞEKÝLDE YETÝÞTÝRMEKTÝR"

Toplumsal sorumluluk bakýmýndan öðretmenlere önemli görevler düþtüðüne iþaret eden Kurtulmuþ, "Gerçekten toplumsal sorumluluðun en erken öðrenileceði yaþlar, belki de anaokulu seviyesinden baþlayarak gençlerimize sizin vereceðiniz terbiyedir, öðretidir." ifadesini kullandý.

Kurtulmuþ, vatan ve millet sevgisi, toplumsal sorumluluk, kamu malýna ve hukukuna sahip çýkmak gibi temel öðretilerin küçük yaþlardan itibaren öðretmenler aracýlýðýyla öðrenilmesinin kalýcý olacaðýna dikkati çekti.

Cumhuriyet'in ilk yýllarýnda öðretmenlerin, "Bayraðýn dalgalandýðý her yer vatandýr ve vatanýn evlatlarýný eðitmek bizim için görev ve onurdur." diyerek yemin ettiðini aktaran Kurtulmuþ, "Çok þükür bugün Türkiye'nin öðretmen ordusu da ayný kararlýlýða, ayný bilince sahiptir." diye konuþtu.

Þehit öðretmen Þenay Aybüke Yalçýn'ýn da zor þartlarda görev yaptýðýný, "Bayraðýn dalgalandýðý her yer vatandýr." dediðinin altýný çizen Kurtulmuþ, Türkiye'nin her yerinde öðretmenlerin fedakarca çalýþtýðýný dile getirdi.

TBMM Baþkaný Kurtulmuþ, millet olma ruhunun öðretmenler aracýlýðýyla yaygýnlaþtýrýldýðýna iþaret ederek, "Millet ruhunu yaymak, millet demenin ne demek olduðunu ortaya koymak, öðreteceðiniz bilgiler ve özümseyerek gençlerimize aksettireceðiniz hal, tavýr ve davranýþlarýnýzdýr." dedi.

Milli ahlaký, milli ruhu gençlere öðretmenin en temel vazifeler arasýnda olduðunu belirten Kurtulmuþ, gençlerin kültürel meþguliyetle uðraþmasý gerektiðini vurguladý.

Kurtulmuþ, gençlerin bazý zararlý alanlarýn tesiri altýnda olduðunu da ifade etti.

Gençlere bilginin yaný sýra insani ve milli deðerlerin öðretilmesi gerektiðinin altýný çizen Kurtulmuþ, "Hazreti Ali efendimizin güzel bir sözüdür, 'Çocuklarý sizin yaþadýðýnýz çaða göre deðil, onlarýn büyüyüp yaþayacaklarý çaða göre yetiþtirin' diyor. Dolayýsýyla bizim öðretmenlerimizin ve milli eðitimimizin temel meselesi, 2025'in çocuklarýnýn ihtiyacý neyse onu hazýrlamak deðil, belki 50 yýl sonranýn, 100 yýl sonranýn ihtiyacý neyse gençlerimizi o donanýma sahip olacak þekilde yetiþtirmektir." þeklinde konuþtu.

Kurtulmuþ, dünyaya ihraç edilecek olanýn milli ruh ve milli kültür olduðunu belirtti.

Gençlerin geleceðin dünyasýnda da güçlü yer alacaðýný vurgulayan Kurtulmuþ, Türk gençlerinin insanlýkta da insanlýðýn öncüsü olacaðýný belirtti.

Programýn ardýndan TBMM Baþkaný Kurtulmuþ, Bakan Yusuf Tekin ve öðretmenlerle hatýra fotoðrafý çektirdi.