‘Türkiye’de Din Eğitiminin Dönüşümü (1997-2012)’ raporunu açıklayan Bahçekapılı, Türkiye’deki siyasal dönüşümlerin dini eğitim politikalarını doğrudan etkilediğini ifade etti. “28 Şubat gelmeden din eğitimi alanındaki değişimler belli kurum ve kuruluşlar tarafindan takibe alınmıştı” diyen Bahçekapılı şöyle devam etti:
‘Demokratik yaşam tarzı dışında’
“Özellikle 1990’lı yılların başında TÜSİAD ve TİSK’in hazırlamış olduğu raporlar din eğitimi politikaları açısından oldukça önemli bir yere sahipti. Bu raporlarda din eğitim alanının genişlediği, eğitimin beklenenin dışında bir yöne ilerlediği, demokratik yaşam tarzının dışında bir insan tipi yetiştirmeye doğru ilerlediği gibi bir çok farklı verilere yer verildi. İşin ilginci bu raporlar 1997 yılında askeri brifinglere kaynaklık etti.”
Din eğitimine darbe vuruldu
28 Şubat sürecinde eğitim alanındaki yeni yapılanmanın en çok dini eğitime darbe vurgunu ifade edilen raporda, 8 yıllık kesintisiz eğitim, İHL’lerinin orta kısımlarının kapatılması, katsayı uygulamasıyla din eğitimine darbe vurulduğunu, din eğitiminin devletin kontrol ve denetimine sokulduğu, son yıllardaki yeni düzenlemelerle bu dönemin yaralarının sarılmaya başlandığı belirtildi. 28 Şubat sürecinde muhafazakar kesimin ‘sivil din eğitimi’ vermek için atağa geçmesinin önünün açıldığı ve bunun da istenmese de faydalı olduğu anlatıldı.