Güner, AA muhabirine, Ýstanbul'da tüm Türkiye'de olduðu gibi yüksek akademik saðlýk hizmetlerinin özel-kamu ayrýmý yapmaksýzýn beraber verildiðini söyledi.
Ýstanbul Saðlýk Müdürlüðünün, yüksek kalitedeki akademik saðlýk hizmeti sürekliliðinin saðlanmasý için aralýksýz denetimler yaptýðýný vurgulayan Güner, "Ýstanbul'da son 3 ayda özel saðlýk kuruluþlarýna 6 bine yakýn denetim yaptýk. Bu denetimlerde 10 milyon 688 bin lira idari para cezasý uyguladýk. Amacýmýz, Ýstanbul'da saðlýk sistemini baltalayacak çürük elmalarý ayýklamak. Bunun için tüm imkanlarýmýzý seferber ediyoruz"" diye konuþtu.
Güner, olaðan denetimlerin dýþýnda olaðan dýþý denetimlerde de çok büyük hassasiyet gösterdiklerini dile getirerek, "Denetimler konusunda büyük hassasiyetimiz var. Saðlýk turizminde, yurt dýþý saðlýk hizmetlerindeki itibarýmýzýn yüksek derecede kalmasý için bu denetimleri devam ettirmemiz gerekiyor. Olaðan ve olaðan dýþý denetimlerimizle beraber aralýksýz olarak bu hizmeti sürdürüyoruz." ifadelerini kullandý.
Denetimlerde Ýstanbul'da farklý yöntemler uyguladýklarýnýn altýný çizen Güner, þöyle devam etti:
"Olaðan denetimlerde zaten mevcut fiziki þartlar, personel durumu, oradaki hizmetin rutin denetimi yapýlýyor. Bunun yanýnda olaðan dýþý denetimler bizim için daha önemli. Ne denetlenecek kurum ne de denetleyecek kiþiler denetimleri biliyor. Anlýk þekilde göreve çýkan kiþilere kapalý zarflarda, gizlenmiþ þekilde bu bilgilendirmeyi yapýyoruz. 'Çift kör' uygulamayla daha üst verimlilikte denetim yaptýrýyoruz.''
Güner, Ýstanbul Ýl Saðlýk Müdürlüðünün görevinin, saðlýk hizmetlerinin üst düzeyde kalmasýný saðlamak olduðunu vurguladý.
Saðlýk sistemini art niyetli kullanmak isteyen insanlar olabileceðinin altýný çizen Güner, üst düzey saðlýk hizmetinin devamlýlýðý için göz açtýrmadan, aman vermeden, 7/24 saðlýk hizmetinin denetimlerini devam ettireceklerini kaydetti.
Güner, 29 Ekim Cumhuriyet Bayram'ýnda Ýstanbul'da özel saðlýk kuruluþlarýna büyük bir denetim gerçekleþtirdiklerini ifade ederek, "Burada amacýmýz, resmi tatil, hafta sonu fark etmeksizin bütün ekiplerimizle sahada olmak." dedi.
Vatandaþlardan gelen her türlü þikayetin kendileri için çok önemli olduðunu vurgulayan Güner, "Vatandaþlarýn bize farklý ulaþma yöntemleri var. Saðlýk Bakanlýðý Ýletiþim Merkezi olsun, Cumhurbaþkanlýðý Ýletiþim Merkezi olsun veya bizzat bizim ilçe saðlýk müdürlüklerimize veya saðlýk müdürlüðümüze gelerek þikayetlerini þifahen ya da dilekçeyle yazýlý olarak da verebilirler. Biz her türlü þüpheyi gözden geçirmek zorundayýz. Çünkü bu ihmal edilebilecek bir durum deðil." diye konuþtu.
Güner, þikayet olmaksýzýn saðlýk sistemini birebir takip ettiklerini dile getirerek, þunlarý kaydetti:
"Þikayet edilmesi þart deðil. Biz resen denetimler yapýyoruz. En büyük verimi resen yaptýðýmýz denetimlerde alýyoruz. Yaptýðýmýz denetimlerde verileri sadece denetçilerle deðil, kurduðumuz bilimsel komisyonlarla da deðerlendiriyoruz. Sadece idari para cezasý olarak da deðil, mevzuatýn bize verdiði yetkiyle, yetkisiz ve izinsiz olarak saðlýk hizmeti sunan, bu noktada yanlýþa kapýlan insanlar varsa bunlarý savcýlýðýmýz marifetiyle mahkemeye veriyoruz, ve konunun takipçisi oluyoruz. Çünkü biz ciddi bir iþ yapýyoruz. Ýnsaný yaþatmak için, insanýn saðlýðý için amansýz bir mücadele veriyoruz. Bu konuda herhangi bir ihmale göz yummamýz kesinlikle mümkün deðil. Ýstanbul'da özel saðlýk kuruluþlarýna yaptýðýmýz denetimlerde, izinsiz ve yetkisiz saðlýk hizmeti sunan kiþilerle, kayýtsýz veya yetki olmadan kullanýlan týbbi cihazlarla, düzgün yapýlmayan týbbi dokümantasyon ve týbbi kayýtlarla karþýlaþýyoruz. Denetimlerde en çok karþýlaþtýðýmýz usulsüzlükler bunlar."