Bayraktar TB2, dünyada en fazla ülkeye satýlan SÝHA oldu!
ABONE OL

Baykar tarafýndan Bayraktar TB2'ye yönelik taktik ÝHA projesi geliþtirme ve üretim süreci 2012 yýlýnda baþladý. Ýlk tam otomatik uçuþ testini 2014'te gerçekleþtiren Bayraktar TB2, ayný yýl envantere girdi.

Ýlk 1000 uçuþ saatini kýrýmsýz olarak 2015 yýlýnda tamamlayan Bayraktar TB2, ardýnda cansýz mühimmat ile ilk atýþ testini gerçekleþtirdi.

Ýlk ihracat baþarýsýný 2018 yýlýnda Katar'da yakalayan Bayraktar TB2 için bugün kadar 33 ülke ile sözleþme imzalandý. Dünyanýn birçok farklý bölgesinde karþýlaþtýðý çöl sýcaðý, dondurucu soðuk, kar ve fýrtýna gibi tüm olumsuz hava þartlarýnda görev yapan Bayraktar TB2, NATO ve Avrupa Birliði üyesi ülkelerin envanterine girdi.

Bayraktar TB2'nin ihracat baþarýlarý Baykar Yönetim Kurulu Baþkaný ve Teknoloji Lideri Selçuk Bayraktar'ýn 2021 ve 2022 yýllarýnda Türkiye'nin en çok vergi ödeyen ismi olmasýný saðladý. Baykar Genel Müdürü Haluk Bayraktar da söz konusu yýllarda en fazla vergi ödeyen ikinci isim oldu.

Bugüne kadar 750 bin uçuþ saatini aþan Bayraktar TB2, 27 bin 30 feet ile kendi sýnýfýnda Türkiye irtifa rekoru kýrdý. Bayraktar TB2, bu uçuþ süresiyle en uzun süre görev yapan milli hava aracý unvanýna sahip bulunuyor.

Bayraktar TB2, 16 Temmuz 2019'da Kuveyt'te 27 saat 3 dakika kesintisiz uçuþ ile baþka bir rekora imza attý.

Yüzde 93'lük yerli sanayi katkýsýna sahip milli ÝHA, üzerinde entegre edilen birçok ekipmanýn yerli ve milli olarak üretilmesinde ve ihracat baþarýlarý yakalamasýnda da motive edici oldu.

- TEKNOLOJÝK DONANIMLARI

Bayraktar TB2 sahip olduðu üstün özelliklerle kullanýcýlarýna önemli avantajlar saðlýyor.

Tam otomatik uçuþ kontrol ve 3 yedekli otopilot sistemini sahip Bayraktar TB2, yer sistemlerine baðýmlý olmaksýzýn tam otomatik iniþ ve kalkýþ, GPS baðýmlýlýðý olmaksýzýn dahili sensör füzyonu ile seyrüsefer özellikleriyle görev yapýyor.

Bayraktar TB2'nin özellikleri arasýnda tam otomatik seyir ve rota takibi, dahili sensör füzyonu destekli hassas otomatik kalkýþ ve iniþ, tam otomatik taksi ve park özelliði yarý otonom uçuþ modlarý desteði, hata toleranslý ve 3 yedekli sensör füzyonu uygulamasý, çapraz yedekli yer kontrol istasyonu sistemi, özgün yedekli servo aktüatör birimleri, özgün yedekli lityum tabanlý batarya birimleri yer alýyor.

Haberleþme menzili 300 kilometre olan Bayraktar TB2, ayný zamanda uydu haberleþme seçeneðine de sahip bulunuyor.
Dört adete kadar lazer güdümlü akýllý mühimmatla görev yapabilen Bayraktar TB2, 150 kilogram faydalý yük taþýyabiliyor.

- MÝLLÝ MÜHÝMMAT VE FÜZELERDEN GÜÇ ALIYOR

Bayraktar TB2'ye ateþ gücü saðlamak için bugüne kadar MAM-L, MAM-C, BOZOK mühimmatlarý ve KEMANKEÞ Mini Akýllý Seyir Füzesi entegre edildi.

Yurt içinde ve dýþýndaki çeþitli operasyonlarda baþarýyla görev yapan Bayraktar TB2, özellikle Libya, Azerbaycan ve Ukrayna'daki kullanýmýyla dünyanýn dikkatlerini çekti. Bayraktar TB2 bu operasyonlardaki kullanýmýyla muharebe sahasýnda yeni doktrinlerin konuþulur ve görür olmasýný saðladý.

Bahar Kalkaný Harekatý ilk defa filolar halinde uçarak birçok zýrhlý araç, obüs, Çok Namlulu Roketatar (ÇNRA) ve hava savunma sistemini imha etti.

Bayraktar TB2, dünyada ilk defa muharebe sahasýnda birincil unsur olarak SÝHA'larýn kullanýldýðý Bahar Kalkaný Harekatý'na katýlan hava araçlarýnýn yaptýðý tüm sortilerin yüzde 80'ini gerçekleþtirdi.

Suriye'nin Ýdlib bölgesinde düzenlenen harekat kapsamýnda her türlü elektronik harbe raðmen baþarýyla görev yapan Bayraktar TB2 SÝHA'lar, 2 bin saatin üzerinde uçtu.

Bayraktar TB2 SÝHA'larýn dünya muharebe tarihinde ilk kez filolar halinde uçarak harekatta etkin görev yapmasý dünya basýnýnda büyük yanký uyandýrdý.

Milli SÝHA'lar Azerbaycan'ýn yaklaþýk 30 yýldýr devam eden Karabað iþgalini sonlandýrmasýnda da önemli bir rol üstlendi.

Bayraktar TB2, askeri kullaným yanýnda orman yangýnlarýyla, afetle, düzensiz göçle mücadele gibi görevlerde de kullanýlýyor.