F-35'i ezip geçtik! Türkiye resmen çýðýr açtý: Bunu kimse yapamaz
ABONE OL
Türk Havacýlýk ve Uzay Sanayii (TUSAÞ), Türkiye'nin ilk milli savaþ uçaðý olacak Milli Muharip Uçak (MMU) için çalýþmalarýný ara vermeden sürdürüyor.

Türkiye'nin en önemli teknoloji geliþtirme projesi olan MMU geçtiðimiz günlerde motor çalýþtýrarak hangardan çýktý.

MMU, Hava Kuvvetleri Komutanlýðý envanterinde bulunan ve 2030'lu yýllardan itibaren kademeli devreden çýkartýlmasý düþünülen F-16 uçaklarýnýn yerini alacak.

Türkiye, projede, yeni nesil bir uçakta olmasý gereken düþük görünürlük, dahili silah yuvasý, yüksek manevra kabiliyeti, artýrýlmýþ durumsal farkýndalýk ve sensör füzyonu benzeri teknoloji alanlarýndaki çalýþmalar sonucu, 5. nesil bir muharip uçaðý üretebilecek altyapý ve teknolojiye sahip ülkeler arasýna girecek.

Habertürk yayýnýnda açýklamalarda bulunan Emekli Albay Eray Güçlüer, Milli Muharip Uçak'la ilgili dikkat çeken açýklamalarda bulundu.

Ýþte Güçlüer'in o açýklamalarý;

"SÜREKLÝ TEST SÜRECÝ VAR"

Ýnanýlmaz bir test süreci var. Þu anda bile test yapýyorlar. Yani bu uçak hiç durmuyor sürekli test aþamasýnda. Çok ümit verici geliþmeler. Çünkü Normalde 18 Mart'ta hangardan çýkmasý beklenen uçak 25 Aralýk gecesi çýktý sabaha karþý. 16.000 Türk mühendisi çalýþýyor. Onlara da selam olsun mükemmel bir iþ gerçekten.

DÜNYADA ÝLK SIRAYA GEÇECEK

Bu testler baþarýyla geçer bu uçak seri üretime geçtiði andan itibaren dünyadaki ilk sýraya yerleþecek. Þimdi Neden bunu söylüyoruz. Bunun birkaç tane sebebi var

SADECE UÇAK DEÐÝL KOMUTA MERKEZÝ

Bir kere bu bir uçak deðil aslýnda yani bu baþka bir þey. Neden diyeceksiniz.

En önemli özelliðini söyleyeyim. Bu çok da bilinen bir þey deðil. Bu uçaðýn pilotu Sadece bu uçaðý yönetmeyecek. Bu uçakla birlikte Anka 3 gibi insansýz savaþ uçaðý, taarruzi SÝHA/ÝHA'lar, Atak helikopterleri gibi Türkiye'nin ürettiði diðer bütün hava araçlarýný da kontrol edecek bunun pilotu.

MMU PÝLOTU FÝLOYU YÖNETECEK

Yani bu pilot havalandýðý zaman sadece bu uçaðý deðil bir filoyu yönetecek. Bu mükemmel bir þey. Dolayýsýyla þunu da söyleyeyim Türk pilotlarý artýk dünyanýn en iyi pilotu olarak yetiþecek. Ýlk testi çýkaran da dikkat ederseniz tuðgeneraldi.

TCG ANADOLU ÖRNEÐÝ

Türk pilotlarý sadece fiziksel performans ve teknik bilgi deðil ayný zamanda Komuta Kontrol becerisi olarak da çok yüksek seviyede olmalarý gerekiyor. TCG Anadolu'nun komutaný gibi yani düþünün ayný zamanda çok deðiþik hava araçlarý birlikte uçacak.

MMU ÝLE F-35 DAHÝL HÝÇKÝMSE ÝT DALAÞI YAPAMAZ

F-35 kýyasladýðýmýzda çok önemli bir özelliði daha var. Dünyanýn en dar açýsýyla manevra yapabilecek uçaðý. Bu ne demek; bu uçakla hiç kimse it dalaþý yapamaz. Ýt dalaþý normalde havada birbirini takip etme olarak arkasýna geçip radar kilitlemesi atýp ondan sonra gitme. Bu uçaðýn bu performansý, yani en dar açýyla dönebilmek, F-35'in bu kabiliyeti yok. Dolayýsýyla burada bu kadar dar bir açýyla dönebilme kabiliyeti nedeniyle hiç kimse bununla it dalaþýna giremez.