Her þey bu fotoðraf karesiyle ortaya çýktý! KIZILELMA ilk kez böyle görüntülendi
ABONE OL

Daha çok Bayraktar TB-3 ve AKINCI'ya iliþkin baþarýlý çalýþmalarla gündeme gelen savunma devi BAYKAR'ýn bir diðer teknolojisi KIZILELMA'da dikkat çeken bir geliþme yaþandý. Suudi Arabistan Savunma Bakaný baþkanlýðýndaki bir heyetin BAYKAR tesislerini ziyareti sýrasýnda KIZILELMA ile ilgili de ilginç bir detay göze çarptý.

KIZILELMA'DAKÝ DEÐÝÞÝKLÝK ÝLK KEZ BÖYLE GÖRÜNTÜLENDÝ

Son dönemlerde Baykar'ý daha çok TB-3 platformuna iliþkin yeni testler ve AKINCI'ya yönelik geliþtirmelerle duysak da arka planda KIZILELMA için de çalýþmalar tüm hýzýyla sürüyor. Heyetler arasý görüþmenin sonunda alýþýlageldiði üzere toplu bir fotoðraf çekimi yapýldý. Fotoðraf çekilirken arka planda duran KIZILELMA'nýn bugüne kadar gördüðümüz KIZILELMA'dan daha farklý olduðu görüldü.

NELER DEÐÝÞTÝ?

Ýlk bakýþta dahi net bir þekilde gözlenen bu farklýlýklar, KIZILELMA için beklenen bazý geliþmelerin arka planda hýzla ilerlediðini gösterdi.

TRT Haber'in haberine göre, KIZIELMA'nýn yeni prototipinde iniþ takýmlarýnýn daha büyüdüðü ve arkaya doðru katlandýðý göze çarptý. Platform için en büyük beklentilerden biri TCG Anadolu'ya iniþ/kalkýþ meselesi. Baykar mühendisleri her ne kadar TB-3'ün rampa testlerine odaklanmýþ görünse de KIZILELMA için de iyileþtirmelere devam ediyor.

Aerodinamik açýdan yapýlan deðiþikliklerin yaný sýra KIZILELMA'nýn yüzeyinde de farklýlýklar göze çarpýyor. Ýlk prototipte daha baskýn olan dikey stabilizeler yeni dönemde daha sade bir hal almýþ. Böylece muhtemelen kesit alaný azaltýlmak istendi ve haliyle radarda daha az görünür olma hedeflendi.

Ayrýca uçaðýn arka kýsmýndaki bazý alt sistemlerin de gövdenin içine alýndýðý anlaþýlýyor.

RADAR ÝÇÝN ÖN TARAFTA DEÐÝÞÝKLÝKLER YAPILMIÞ

KIZILELMA'nýn burnundaki deðiþiklik de çýplak gözle kolayca anlaþýlabiliyor. Burada öne çýkan beklenti AESA radarýn KIZILELMA'ya eklenmesi. Hatýrlanacaðý üzere, milli imkanlarla ASELSAN tarafýndan geliþtirilen AESA Burun Radarý kýsa süre önce ÖZGÜR modernizasyonlu F-16 Blok 30 savaþ uçaðýna entegre edilmiþti.

AESA radarý KIZILELMA, KAAN, HÜRJET, ANKA III, AKINCI ve F-16 gibi hava platformlarýnda kullanýlacak ve Türkiye için Gök Vatan'da yeni bir dönem baþlatacak.

HAVA ALIKLARI DA GENÝÞLEDÝ

KIZILELMA'nýn yeni prototipinde dikkat çeken unsurlardan bir diðeri de uçaðýn motor kýsmýndaki hava alýklarýnýn iki yandan da geniþlemiþ olmasý. Hâlihazýrda bu platformun Ukrayna'dan gelen bir motorla uçtuðunu biliyoruz. Ancak yeni dönemde yerli ve milli imkanlarla geliþtirilen motorun entegrasyonu da muhtemel hedefler arasýnda. Ve deðiþikliðin yeni motorla ilgili olma ihtimali hiç de düþük deðil.