Türk Havacýlýk ve Uzay Sanayii AÞ (TUSAÞ) Genel Müdürü Mehmet Demiroðlu, Avrupa, Kuzey Afrika, Orta Asya ve Türk cumhuriyetlerinden ciddi talebin bulunduðu HÜRJET için okyanus aþýrý bir müþteriyle yapýlan görüþmelerde de ilerleme kaydettiklerini belirtti.
Savunma Sanayii Kocaeli Ýl Buluþmasý ve Match4Industry Ýkili Ýþ Görüþmeleri etkinliðine katýlmak üzere geldiði Kocaeli'de AA muhabirine açýklamalarda bulunan Demiroðlu, Türkiye'nin ilk milli jet eðitim uçaðý HÜRJET'in ikinci prototipinin ilk uçuþunu baþarýyla tamamladýðýný anýmsattý.
Ýlk prototipin geçen sene nisan ayýnda uçtuðuna deðinen Demiroðlu, ikinci prototipin hem hafif taarruz hem de eðitim uçaðý þeklinde bir konfigürasyon olduðunu anlattý.
Demiroðlu, ikinci prototipin biraz daha iyileþtirilmiþ konfigürasyon olduðuna dikkati çekerek, "Çünkü bir önceki prototipten öðrendiðimiz birçok ders var. Düzeltilmesi gereken yerler vardý. Pilotlar da 'Evet bu daha güzel olmuþ, uçak bizim istediðimiz uçaða daha da yaklaþmýþ.' diye yorum yaptýlar. Güzel bir yorumdu. Bu ikinci uçaðýmýz ama bir sonraki sene birkaç tane daha, ondan sonra 2026 itibarýyla inþallah Hava Kuvvetleri'mize eðitim uçaklarýmýzýn teslimatýný yapacaðýz. Onun için de var gücümüzle çalýþýyoruz." diye konuþtu.
Bu projelerin adým adým geliþen prototipler olduðunu aktaran Demiroðlu, hem eðitim uçaðýyla hem de hafif taarruz uçaðýyla ilgili atýþ testlerini, hava-yer, hava-hava gibi mühimmatlarý da entegre ede ede yollarýna devam edeceklerini aktardý.
Demiroðlu, HÜRJET'in seri üretimine baþladýklarýný, mevcut 17 sipariþten 13'ünü Türk Hava Kuvvetleri'ne teslim edeceklerini kaydetti.
Buna baþlangýç olarak baktýklarýný dile getiren Demiroðlu, "100'e kadar çýkmasý bekleniyor, þu anda sadece bizim Hava Kuvvetleri'mizin ihtiyacý olarak... Þu anda Avrupa'da, Kuzey Afrika'da, Orta Asya'da, Türk cumhuriyetlerinde HÜRJET'imize ciddi talep var. Onlarla görüþmelerimiz de epeyce ilerledi. Hatta okyanus aþýrý diyebileceðimiz bir müþteriyle de, epeydir görüþtüðümüz bir müþterimizdi, ilerlemeler kaydediyoruz. Bunlarý zamaný geldikçe, durum daha netleþtikçe sizlerle paylaþacaðýz." ifadesini kullandý.
HÜRJET'te ana entegratör olduklarýný anlatan Demiroðlu, "Bir uçak sattýðýmýz zaman sadece uçak satmýyoruz. Sadece TUSAÞ deðil bunun içerisinde ASELSAN'ý, Roketsan'ý, HAVELSAN'ý var, bunun yedek parçalarý var, alt sistemleri var. Yani yüzlerce firmamýz esasýnda bir parçasýný, bir alt sistemini satmýþ oluyor. Ben alt yüklenicimizle konuþurken þöyle bir ifade kullanýyorum, 'Bizim iþimiz sizi uçurmak.' Hem gerçekten uçurmak hem de dünya alanýna, dünya arenasýna çýkarmak." þeklinde konuþtu.
HÜRJET, GÖKBEY, KAAN veya herhangi bir platformda "Benim bir parçam var" diyebilmelerinin þirketleri için muhteþem bir ayrýcalýk olduðunu vurgulayan Demiroðlu, konuþmasýný þöyle tamamladý:
"Çünkü dünya arenasýna çýkýyorsun ve dünya oyuncularýna 'Bir dakika ya, burada ben de çalýþabilir miyim?' sorusunu sormaya baþlýyor ve sadece Türkiye'yle kýsýtlý kalmýyorsunuz, dünyaya mal satabilecek hale geliyorsunuz. Bu ekosistemin bir baþarýsý oluyor, sadece TUSAÞ'ýn deðil."