Ýlk ALTAY geliyor! Türkiye dünyada 6 ülkeden biri
ABONE OL

Tosyalý Holding ve BMC Yönetim Kurulu Baþkaný Fuat Tosyalý, Avrupa'nýn en büyük sanayi kümelenmesi olan SAHA Ýstanbul tarafýndan, Cumhurbaþkanlýðý himayelerinde, 6 bakanlýk ve Cumhurbaþkanlýðý Savunma Sanayii Baþkanlýðýnýn destekleriyle, Anadolu Ajansýnýn global iletiþim ortaklýðýnda, Ýstanbul Fuar Merkezi'nde düzenlenen SAHA EXPO Uluslararasý Savunma, Havacýlýk ve Uzay Sanayii Fuarý'nda AA muhabirinin sorularýný yanýtladý.

ÝLK ALTAY GELÝYOR

Yerli motor projelerinin ulusal savunma sanayisinin baðýmsýzlýðýný bir adým daha öteye taþýdýðýna vurgu yapan Tosyalý, "Çünkü yurt dýþýndan temin ettiðiniz her ekipman satýn alýrken bir taahhüt içeriyor. Þuralarda kullanamazsýnýz. Ýhracat yapamazsýnýz. Yapacaksanýz bizden izin alacaksanýz gibi. Biz BMC POWER ile özellikle Kara Kuvvetlerimizin araçlarýnýn yurt dýþýna baðýmlýlýðýný tamamen ortadan kaldýrmýþ olduk." diye konuþtu.

Geçen yýl VURAN araçlarýný yüzde 100 yerli BMC POWER motorlarýyla buluþturduklarýný anýmsatan Tosyalý, bu yýl da KÝRPÝ araçlarýný BMC POWER motoruyla üretime baþladýklarýný belirtti.

- KARADAN SONRA DENÝZDE YERLÝ MOTOR DÖNEMÝ

Kara araçlarýnýn güç gruplarýnda yakaladýklarý baþarýlarýn deniz kuvvetlerinin de ilgisini çektiðini bildiren Tosyalý, þirkete BMC Marin motorunu üretme onurunun verildiðini söyledi.

Tosyalý, bu durumun kendileri için heyecan verici olduðunu dile getirerek, þunlarý kaydetti:

"Çünkü artýk deniz araçlarýmýzda da yerli ve milli motorumuz ve güç gruplarýmýz kullanýlmaya baþlanýyor. Küçük ve orta boy motorlarla baþlýyoruz. Yerlileþtirme ve dizayný üzerine yoðun çalýþmamýz var. Geniþ bir mühendis kadromuz var. Bu konuda da hiç bir yatýrýmdan kaçýnmýyoruz. Ýnþallah adým adým Deniz Kuvvetlerimizin ihtiyacý olan marin motorlarý da kuvvetlerimize kazandýracaðýz."

- "TANKTA SERÝ ÜRETÝM AÞAMASINDAYIZ"

ALTAY tanký için ürettikleri tank motoru hakkýnda da güncel bilgileri paylaþan Tosyalý, tank motoru üretme sürecinin büyük bir ihtiyaçtan ortaya çýktýðýný, yurt dýþýndan tedarikte yaþanan sýkýntýlar nedeniyle bu yöndeki çalýþmalarýn baþladýðýný aktardý.

Tosyalý, BMC POWER'in ilk kurulma sebebinin de bu olduðunu, o günden bu yana adým adým tank motorunun geliþtirildiðini ifade etti.

ALTAY güç grubunun çok özel olduðuna vurgu yapan Tosyalý, þu bilgileri verdi:

"Dünyada bunu 6 veya 7 ülke üretebiliyor. Bunlardan bir tanesi biziz. Biz motorumuzu ürettik. Test merkezinde yoðun testlerden geçiyor. Geçtiðimiz yýl ilk 2 tankýmýzý verdik. Kara Kuvvetlerimiz onu test ediyor. Bütün test aþamalarýndan sorunsuz geçti. Þimdi seri üretim aþamasýndayýz. Ankara'daki tank fabrikasý yatýrýmýmýz da son hýzla devam ediyor. Gelecek senenin sonuna doðru hem tank fabrikamýz bütün birimleriyle bitmiþ olacak hem de ilk tanklar üretilmiþ olarak kuvvetlerimize teslim edilecek."

Tosyalý, kendi güç gruplarýnýn test aþmalarý tamamlana kadar ilk tanklarda Kore güç gruplarýnýn yer alacaðýný anlattý.

- "SAHADAN GELEN BÜTÜN TALEPLERÝ GELÝÞTÝREREK ADAPTE EDEBÝLÝYORUZ"

ALTAY tankýný geçen yýl teslim ettiklerinde Yeni ALTAY tanký diye anons ettiklerini hatýrlatan Tosyalý, tankýn ilk olarak 10 yýl önceki saha þartlarýna göre projelendirildiðine iþaret etti.

Muharebe sahasýnýn artýk daha nitelikli ekipmanlar istediðine dikkati çeken Tosyalý, "Yeni ALTAY tanký ile ilk ALTAY tankýnýn sadece dýþ benzerliði kaldý. Elektronik kabiliyetleri ve uydu yer baðlantýlarý tamamen güncel, hatta gün ötesi. Yani geleceðin bütün olasý teknolojileri Yeni ALTAY tankýmýzda var. Kuvvetlerimizle sýký temas halindeyiz. Sahadan gelen bütün talepleri geliþtirerek adapte edebiliyoruz." diye konuþtu.

- "ÝHRACATIMIZ ÇOK ÝYÝ BÝR NOKTADA"

Firmanýn hedefleri hakkýnda da bilgi veren Tosyalý, BMC'nin Türkiye'nin en köklü þirketlerinden bir tanesi olduðunu söyledi.

Fuat Tosyalý, çok geniþ bir portföylerinin olduðunu, bu portföy içinde çaðýn gerisinde kalmadan hatta ilkleri ortaya koyarak yollarýna devam ettiklerini dile getirdi.

SAHA EXPO'da büyük ilgi gördüklerini ifade eden Tosyalý, "Hatlarýmýz dolu. Malýnýz iyiyse ve hakikaten kabiliyetliyse alýcýsý da çok oluyor. Bir de bir yere baðlý deðilseniz... Çok önceleri ihracatta büyük sorun yaþardýk. Aracý üretirdik, motoru yurt dýþýndan aldýðýmýz için, filanca ülkeye satamazsýnýz. Oraya veremezsin, oraya yollayamazsýn. Aylar süren izinleri olurdu. Þimdi bunlar yok. Artýk masada oturup tokalaþýp kalkabiliyoruz. Onu için de ihracatýmýz çok iyi bir noktada." dedi.