KAAN'la ilgili dikkat çeken açýklama: 2028'de yerli motorla uçmazsa baþýmýz belaya girer
ABONE OL

Türk Uçak Sanayii Anonim Ortaklýðý (TUSAÞ) Genel Müdürü Temel Kotil, devam eden projelere iliþkin önemli açýklamalarda bulundu. Kotil, HÜRKUÞ, GÖKBEY, ANKA-3, HÜRJET ve KAAN gibi projelerdeki son geliþmeleri paylaþtý.

Kotil, HÜRKUÞ eðitim ve hafif taarruz uçaðýnýn Çad ve Nijer'e satýldýðýný ve baþka ülkelere de satýþ görüþmelerinin devam ettiðini söyledi. Þu ana kadar 15 adet HÜRKUÞ üreten TUSAÞ, 60 adet yeni uçak üretecek. Þu anda ayda 2-3 uçak üretiliyor.

Ýlk teslimatý önümüzdeki günlerde beklenen GÖKBEY helikopterinden ayda 2 adet üretiliyor.

ANKA-3 YIL SONUNDA TESLÝM EDÝLECEK

ANKA-3'ün bu yýl sonu Hava Kuvvetleri'ne teslim edilmesinin planlandýðýný aktaran Kotil, "ANKA-3'ü inþallah bu yýl sonunda Hava Kuvvetlerine veririz. ANKA SÝHA'dan ise ayda 5 adet üretiyoruz. KAAN ile birlikte uçacak. ANKA-3 þimdi ses hýzýný geçemiyor fakat yeni versiyonu olan çift motorlusu ses hýzýný geçecek. Ýkinci ve üçüncü ANKA-3'ü yaptýk. Üretiyoruz þu anda. Teslimat bu yýl sonu veya gelecek yýlýn baþýnda olacak. Silah atar hale getireceðiz. Motoru Ukrayna'dan geliyor. Buna benzer bir motoru TEI yapýyor. Mühendislerimiz birkaç yýl lazým diyor ama biz onlarý biraz sýkýþtýrýyoruz" dedi.

BAÞIMIZ BELAYA GÝRER

Geçtiðimiz ay ilk deneme uçuþunu gerçekleþtiren KAAN'a için çok müthiþ özellikler geliþtirmek için çalýþmalarýn sürdüðünü aktaran Kotil, "KAAN'ýn yerli motoru için çalýþmalar sürüyor. Bu proje KAAN'dan daha sonra baþladý. 2028'de Türk motoru bu uçakta olacak. Olmazsa bizim baþýmýz belaya girecek. Bu görev TRMOTOR ve TEI'ye ait. Bütün gövde unsurlarýný kendimiz üretiyoruz. Malzemeyi alýp kesip doðruyoruz. Malzemeyi alýp stokluyoruz da, problem yok.

GÖRÜNMEZLÝK HAFIZASI ÝÇÝN ÇALIÞILIYOR

Devlet bize diyor ki KAAN stratejik bir platform ve bunu %100 yerli yapacaksýn. Yerli firmalara verdik bunlarý. Bunlarý nasýl yapacaklar diye içimizden sorduk. Zorun zorunu seçtik ama baþardýk. Motoru ve fýrlatma koltuðu hariç yerli.

KAAN'ýn görünmezlik analizinde kullandýðýmýz bilgisayarýn hafýzasý ne kadar biliyor musunuz? Petabyte. Bu bilgisayarlardan Türkiye'de bir tane var. KAAN'ýn APU'sunu da Türkiye'de yapýyoruz. TRMOTOR yapýyor."

UZAKTAN ÇALIÞMA SÝSTEMÝMÝZ YOK

Çay TV'ye verdiði röportajda TUSAÞ'ýn güvenliði hakkýnda da bilgiler veren Temel Kotil þunlarý söyledi:

"TUSAÞ, siber saldýrýlara karþý tüm veri sistemlerini kapalý bir aða taþýdý. "Kýrmýzý network" olarak adlandýrýlan bu sistemde, bilgisayarlar dýþarýya veri aktarýlamýyor. Siber güvenliðe ek olarak, þirket çalýþanlarýnýn da uzaktan çalýþmasýna izin verilmiyor. Çalýþmak istiyorsan þirkete geleceksin. Yoksa sisteme giremezsin. Çünkü hangi kapýyý kimin nasýl açacaðýný bilemeyiz. Ben þahsen her þirket giriþinde kendi arabamý aratýrým. Niye yapýyorum bunu? Herkes aratsýn diye."