Mavi Balina Tatbikatý'na ASELSAN damgasý
ABONE OL

Mavi Balina 2024 Tatbikatý Türkiye'nin ev sahipliðinde Doðu Akdeniz'de gerçekleþtirildi. Tatbikata NATO unsurlarý ve yabancý ülke temsilcileri gözlemci olarak katýldý. Tatbikat kapsamýnda Aksaz Deniz Üssünde açýlan sergi alanýnda ASELSAN'ýn su altý ve su üstü için geliþtirdiði FERSAH 100 MS Multistatik Sonar Suit Sistemi, DERÝNGÖZ 100M/600 Otonom Sualtý Aracý, DÜFAS 100-CU Derinliði Deðiþtirilebilir Düþük Frekans Çekili Aktif/Pasif Sonar Sistemi ile katýlýmcýlardan tam not aldý. Mavi Balina'da dikkat çeken FERSAH 100 MS Multistatik Sonar Suit Sistemi tamamen ASELSAN'ýn milli imkanlarýyla geliþtirildi. Sistem, açýk deniz ve kýyý sularýnda denizaltýlarý, torpidolarý, insansýz sualtý araçlarýný, demirli mayýnlarý ve yüksek hýzlý devriye botlarý gibi diðer sualtý tehdit unsurlarýný tespit etmek, takip etmek, sýnýflandýrmak ve konumlandýrmak amacýyla kullanýlan entegre sonar sistemi olarak tanýmlanýyor. DERÝNGÖZ 100M/600 Otonom Sualtý Aracý, keþif ve gözetleme maksadýyla kullanýlabilen bir sualtý aracý olarak öne çýkýyor. 600 metre çalýþma derinliði bulunan DERÝNGÖZ, modüler sistem mimarisi ve arttýrýlabilir batarya ile 15 saate kadar çalýþabiliyor. Kablosuz haberleþme kabiliyeti olan DERÝNGÖZ, kolay kullaným ve bakým imkaný sunuyor.

MAVÝ VATAN'IN KORUYUCULARI

ASELSAN'ýn oyun deðiþtirici teknolojileri arasýnda bulunan DÜFAS 100-CU, baþta denizaltýlar olmak üzere sualtý tehditlerinin uzun mesafelerden tespit edilmesine imkân veriyor. DÜFAS, kompakt ve hafif tasarýmý ile farklý boyutlarda su üstü platformlarda ve insansýz su üstü araçlarýnda kullanýlabiliyor.

ASELSAN tarafýndan denizaltýlar için özel olarak geliþtirilen FERSAH 100-S denizaltý sonarlarý, Mavi Balina tatbikatýnda yoðun ilgi gördü. Bir denizaltýnýn sahip olduðu akustik sensörlerin tamamýný üretebilme kabiliyetine sahip olan ASELSAN, yeni nesil sonar sensörlerini geliþtirme çalýþmalarýna da devam ediyor. DÜFAS 100/LR ise baþta denizaltýlar olmak üzere sualtý tehditlerinin su üstü gemileri tarafýndan tespit edilmesine imkân veriyor. Sistem aktif ve pasif sonar yeteneklerini kullanarak uzun mesafelerden denizaltý ve torpido tespit edebiliyor. Deniz Kuvvetleri Komutanlýðý envanterine giren ilk Ýnsansýz deniz aracý olan MARLÝN sayesinde donanmamýz insanlý unsurlarla yaptýðý keþif-gözetleme-istihbarat, karakol, su üstü harbi, elektronik harp ve denizaltý savunma harbi görevlerini insansýz olarak icra edebilme yeteneðine kavuþtu.