Milli Muharip Uçak'ta (MMU) bir aþama daha geride kaldý. Türkiye'nin en önemli savunma sanayisi projelerinden olan ve TUSAÞ tarafýndan üretimi gerçekleþtirilen Milli Muharip Uçaðýn (MMU) yapým sürecinde kritik bir aþama daha geçilirken, uçaðýn gövde ve kanat parçalarý son montaj hattýna taþýnarak montaj çalýþmalarý baþladý.
Milli Muharip Uçak prototipinin ön gövde, ön orta gövde, kanat modülü ve arka gövde parçalarý nihai montaj hattýna taþýnýrken, bu aþamayla birlikte 18 Mart 2023 tarihinde hangardan motor çalýþtýrarak çýkacak ve yer testleri hayata geçirilecek olan ilk prototipin birleþtirme ve sistem entegrasyon çalýþmasý da resmi olarak baþlamýþ oldu.
2030'lu yýllardan itibaren kademeli olarak devreden çýkarýlmasý düþünülen F-16'larýn yerini almasý beklenen Milli Muharip Uçak'ta yaþanan geliþmeler yabancý basýnýn yakýn takibi altýnda.
Batý basýnýnda yer alan analiz yazýsýnda yerli savaþ uçaðýmýz ayrýntýlý bir þekilde ele alýndý. MMU'nun ilk prototipinin þekillenmeye baþladýðý belirtildi.
Savaþ uçaðý boyutunun farklý bir izlenim býraktýðýndan söz edilirken MMU prototipinin iddialý göründüðü ifade edildi. Haberde, "ABD Hava Kuvvetlerinin F-22 Raptor'undan biraz daha küçük olmasýna raðmen MMU, toplam uzunluðu 60 ft ve kanat açýklýðý 39 ft olan F-35 Müþterek Taarruz Uçaðýndan biraz daha büyüktür. Prototipin 18 Mart 2023'te piyasaya sürülmesinin planlandýðýný gösteriyor" denildi.
26 Ocak 2007'de F-35 Müþterek Taarruz Uçaðý Programý'na iliþkin imzalanan Ortak Mutabakat Zabtý'nýn feshedilmesi nedeniyle MMU programýnýn Türkiye için daha da önemli hale geldiði vurgulandý.
Milli Muharip Uçak'ta kullanýlacak motor tedariði için yerli üretime odaklanýldýðý kaydedilirken Türkiye'nin kýsa vadede Baykar'ýn kendi öz kaynaklarýyla milli ve özgün olarak geliþtirdiði insansýz savaþ uçaðý Bayraktar Kýzýlelma ile MMU öncesi savaþ uçaðý boþluðunu doldurabileceði belirtildi.
Star Gazetesi