BAE Systems þirketinden yapýlan açýklamada teknolojilerin yenilenmesinin iþlem gücünü artýrarak kabiliyet saðlayan entegre bir çözüm sunduðu belirtildi. MQ-25'larda uçuþ performansýný artýrmak hedeflendi.
Sistemin yeni nesil teknolojisi (VMSC) tüm uçuþ yüzeylerini kontrol edebiliyor ve MQ-25 için genel araç yönetimi görevlerini yerine getiriyor. Donanmanýn ilk operasyonel taþýyýcý tabanlý insansýz uçaðý olan MQ-25; havadan yakýt ikmali kabiliyetini saðlamak üzere tasarlandý. Ayrýca F/A-18 uçaklarýnýn yakýt ikmali görev yükünü hafifleterek diðer önemli görev rollerini üstlenmelerine olanak saðlamayý ve filonun kapasitesini artýrmayý amaçlýyor.
Askeri Uçak Sistemleri Kýdemli Direktörü Corin Beck, "BAE Systems uçuþ açýsýndan kritik bir sistem ve çözümlerde lider konumda. MQ-25 için geliþtirdiðimiz VMSC; geliþmiþ iþlevsellik sunarak bu platformun bugünü ve yarýnýnýn kritik görevlerini yerine getirmesini saðlarken, ayný zamanda bu bilgisayarda konsolidasyon yoluyla uçakta gereken donaným miktarýný da azaltacaktýr." ifadelerini kullandý.
Uygun maliyetli VMSC tasarýsý, uçakta boyut, aðýrlýk ve güç izini optimize ederken bilgi-iþlem gücünü artýrmak için dört çekirdekli iþlemciler kullanmak üzere tasarlandý. MQ-25 VMSC için seçilen çok çekirdekli iþlemci yakýn zamanda baþka bir ABD askeri platformunda kalifikasyonunu tamamlayarak bu program için maliyet, zamanlama ve entegrasyon riskini azalttý.
Bu yüksek verimli entegre sistem, diðer birçok yerleþik bilgisayarýn yerini alarak daha fazla kabiliyet sunuyor, uçak güvenilirliðini artýrýyor ve donanmanýn sahip olma maliyetini azaltýyor. Yeni nesil teknoloji ayrýca MQ-25'in istihbarat, gözetleme ve keþif (ISR) teknolojileri gibi gelecekteki görevlerini desteklemek için büyüme kabiliyeti saðlýyor. Bu teknoloji insanlý-insansýz takýmýn (MUM-T) iþlevsel konseptine öncülük ederek gelecekteki tüm taþýyýcý tabanlý insansýz sistemler için temel oluþturuyor.