Savunma ihracatýnda ‘seferberlik’ zamaný  
ABONE OL

Savunma ve Havacýlýk Sanayi Ýhracatçýlar Birliði tarafýndan düzenlenen ‘Savunma ve Havacýlýk Sanayiinde Küresel Stratejiler Konferansý’ Antalya’da baþladý. Cumhurbaþkanlýðý Savunma Sanayii Baþkaný Ýsmail Demir ve sektörün önde gelen þirket temsilcilerinin katýldýðý konferansta, savunma sanayinin geleceði masaya yatýrýldý. 

AR-GE ÇOK ÖNEMLÝ

Demir, Türk savunma sanayisi ürünlerini, alanda gösterdikleri performansla diðer ülkelere çok rahat tanýtabildiklerini vurgulayarak, “Türkiye’nin belirli ürünleri ya da alt sistemlerinin dünyada en iyi veya en iyiler arasýnda olduðunu çok net göstermemiz gerekiyor. Bu konuda teknoloji ve Ar-Ge yatýrýmlarýna odaklanmamýz ve sonuç almamýz gerekiyor. 1-2 alanda en iyiler arasýnda olmak diðer alanlardaki algýyý da deðiþtirecektir. Bu bakýmdan teknoloji, Ar-Ge yol haritamýzda belirli konularýn üzerinde durup, o konularda sektör olarak toptan bir seferberlikle en iyi olmanýn yollarýný bulmamýz gerekiyor” dedi.      

ENTELLEKTÜEL OLMALIYIZ 

Yýlýn 10 ayýnda en fazla ihracat yapýlan savunma ve havacýlýk ürün grubunun uçak ve helikopterler aksam ve parçalarý olduðu bilgisini veren Demir, “Türkiye’de iyi performans gösteren, dünya pazarlarýnda önemli yer bulmasýný beklediðimiz ürünlerimizin bu listeye bir an önce girmesi gerekiyor. Bu da etkin bir pazarlama stratejisi ortaya koymamýz gerektiðini gösteriyor. Bir þirketin tek baþýna çabasýnýn bunda yeterli olmayacaðýnýn altýný çizmek istiyorum. Önümüzdeki 5 yýllýk stratejide ülkeler bazýnda hangi ürünlerin öne çýkarýlacaðýný enine boyuna tartýþmak, parça yapýmýndan bir adým öteye geçerek tasarým aþamasýnda projelere girip entelektüel kabiliyetleri de iþin içine katmamýz gerekiyor” diye konuþtu. 

Hedef 2023 yýlýnda 10.2 milyar $ ihracat

Türkiye’nin savunma ve havacýlýk sanayisindeki 2023 ihracat hedefinin 10.2 milyar dolar olduðunu anýmsatan Demir, þunlarý kaydetti: “Buralara eriþmek için oyun deðiþtirici yeni yöntemler, yaklaþýmlar koymak gerekiyor. Henüz platform ihracatýna giremedik. Bu alana girdiðimizde, bu alanda önümüzü týkamasý muhtemel bazý kýsýtlarý kaldýrdýðýmýzda ki önümüzdeki 3-4 yýlýn amacý olmalý, o zaman bu rakamlarýn çok agresif þekilde büyüyebileceðini düþünüyorum. Gayretimizi çok daha artýrmamýz, bazý parametreleri deðiþtirerek 2,5-3 misli deðiþim saðlamamýz gerekiyor. Þu andaki gidiþatý deðiþtirecek bir ivme gerekiyor. Bunu saðlamanýn yolu da ülke bazýnda ortaya koyacaðýmýz bazý tedbirler olacaktýr. Bu da sadece sektörün yapabileceði þeyler deðil. Çeþitli teþvik, kredi mekanizmalarý, uluslararasý iliþkilerde geliþtirilecek yöntemler, devlet baþkanlarý seviyesinde ziyaretlerde gündeme getirilecek konular, siyasi analizler gibi bir dizi parametre var.”      

10 yaþýndaki çocuktan daha hýzlý koþuyoruz

Savunma ve Havacýlýk Sanayi Ýhracatçýlarý Birliði Yönetim Kurulu Baþkaný Latif Aral Aliþ de Türk savunma sanayisinin son 10 yýlda büyük bir ataða kalktýðýný, ivme kazandýðýný hem ekonomik hem de teknolojik baþarýlar elde ettiðini aktardý. Türkiye’nin bulunduðu coðrafyadaki fiziki ve ekonomik tehditlere karþý savunma sanayisinin büyük önem taþýdýðýný  belirten Aliþ, Cumhurbaþkaný Recep Tayyip Erdoðan’ýn bu alana verdiði önemin savunma sanayisini çok farklý noktaya getirdiðini vurguladý. Savunma sanayisinin ihracatta saðladýðý baþarýya deðinen Aliþ, “Türkiye’nin 28 sektörü var. Türk savunma sanayi bu sektörler içinde en büyük artýþ oranýna sahiptir. Savunma sanayinin son 6 yýlda ihracatta yakaladýðý artýþ oraný yüzde 61.3, sadece son 12 aydaki artýþ oraný yüzde 37.5’tir. 10 yýla evvel yeni doðmuþ bebekken, þimdi 10 yaþýndaki çocuktan daha hýzlý koþuyoruz demektir.”