Sponsorluk üzerinden çirkin kampanya! Baykar'a iliþkin iddialara cevap
ABONE OL

Görgün, sosyal medya hesabýndan yaptýðý paylaþýmda, Türk savunma sanayisinin baþarý sembolü olduðuna iþaret etti.

Savunma sanayisinin gurur kaynaklarýndan biri olan Baykar'ýn uluslararasý bir fuarda yaptýðý sponsorluk nedeniyle Ýsrail ile iþbirliði yapmakla suçlanmasý gibi asýlsýz iddialarýn gündeme getirildiðini belirten Görgün, "Bu tür provokasyonlar, savunma sanayimizin küresel çapta elde ettiði baþarýlarý itibarsýzlaþtýrma çabalarýnýn bir parçasýdýr. Gerçekler göz ardý edilerek yürütülen bu çirkin kampanyalar, ne milli hedeflerimize zarar verebilir ne de milletimizin kararlýlýðýný sarsabilir." deðerlendirmesinde bulundu.

Görgün, savunma sanayisinin 185 ülkeye 230'dan fazla stratejik ürün saðlayan, küresel çapta rekabet gücü yüksek bir sektör olduðuna dikkati çekerek, üretilen teknoloji ve platformlarýn dünya genelinde dost ve müttefik ülkelerin savunma güçlerine katký saðladýðýný dile getirdi.

Türkiye'nin ADEX 2024 Fuarý'nda yüksek bir katýlým sergileyerek gücünü bir kez daha gösterdiðini bildiren Görgün, fuara katýlan 210 þirketin 50'sinin Türk olduðunu, bu durumun Türkiye'nin savunma sanayisindeki küresel liderliðini gösterdiðini vurguladý.

-"AZÝZ MÝLLETÝMÝZ BU TÜR PROVOKATÝF SALDIRILARA ÝTÝBAR ETMEYECEK"

Görgün, Azerbaycan ile savunma alanýndaki iþbirliðinin hýz kesmeden devam ettiðine iþaret ederek, þunlarý kaydetti:

"Birçok firmamýz, Azerbaycan ile ortak üretim süreçlerine baþlamýþ olup, bu güçlü kardeþlik baðlarý savunma sanayisinde de somut þekilde kendini göstermektedir. ADEX Fuarý kapsamýnda imzalanan birçok anlaþma da iki ülkenin savunma alanýnda daha derin iþbirliklerine imza attýðýný kanýtlar niteliktedir. Türkiye ve Azerbaycan olarak iki ülkenin kardeþliðine yakýþýr þekilde ortak projelerimiz ve iþbirliklerimiz her geçen gün artmakta, savunma alanýnda daha büyük baþarýlar hedeflemekteyiz. Türkiye, baðýmsýz savunma sanayisi yolunda attýðý adýmlarla her alanda gücünü kanýtlamýþtýr. Bu baþarý sadece bir firmanýn deðil, tüm milletimizin ortak baþarýsýdýr. Þüphesiz aziz milletimiz bu tür provokatif saldýrýlara itibar etmeyecek, milli çýkarlarýný ve savunma sanayimizin gücünü her daim koruyacaktýr. Kim ne yaparsa yapsýn, Türkiye'nin yükseliþi durdurulamayacak, savunma sanayimiz küresel baþarýlarýný sürdürmeye devam edecektir."

BAYKAR GENEL MÜDÜRÜ HALUK BAYRAKTAR'DAN "SOSYAL MEDYA OPERASYONU" TEPKÝSÝ

Baykar Genel Müdürü Haluk Bayraktar, sosyal medya hesabýndan Baykar'a iliþkin gündeme gelen iddialara yanýt verdi.

Paylaþýmýnda, "Bugüne kadar Ýsrail'den tedarik edilen Heron'larýn veya yurt dýþýndan milyarlarca dolar ödenerek alýnan diðer askeri ürünlerin eleþtiri konusu olduðunu gördünüz mü? Sosyal medyada bu konular hakkýnda bir tartýþma yapýldýðýný hatýrlýyor musunuz?" sorularýný yönelten Bayraktar, 20 yýl önce Türkiye'nin Ýsrail'den Heron insansýz hava araçlarýný yüzlerce milyon dolar ödeyerek tedarik ettiðini anýmsattý.

Bayraktar, bu araçlarýn silahsýz olduðuna da iþaret ederek, "Yerli muadillerine göre 5-10 kat daha fazla maliyetle temin edilen bu sistemler, hem yüksek maliyet hem de operasyonel zorluklar çýkarýyordu. Türkiye bu araçlarý kullanýrken birçok problemle karþýlaþýyor ve çözüm dahi bulamýyordu." deðerlendirmesinde bulundu.

- "TÜRKÝYE DEVRÝM NÝTELÝÐÝNDE ADIMLAR ATTI"

Aradan geçen 20 yýlda Türkiye'nin bu alanda devrim niteliðinde adýmlar attýðýný vurgulayan Bayraktar, þunlarý kaydetti:

"Bugün en ileri teknolojik kabiliyetlere sahip SÝHA'larý üretiyor ve ihtiyaçlarýmýzý çok daha maliyet etkin þekilde karþýlýyoruz. Dahasý Türkiye bu alanda dünya pazarýnýn lideri konumuna geldi. Kardeþ ülke Azerbaycan'daki ADEX Uluslararasý Savunma Fuarý'nda Türk firmalarýnýn dominant bir rol üstlenmesi ve büyük sponsorlar arasýnda yer almasý da bu baþarýnýn en somut göstergesidir. Bu geliþmeden ancak gurur duyulabilir. Sosyal medyada bize karþý yürütülen 'false flag' operasyonlarýna alýþýðýz. Ülkemizin milli kazanýmlarýný sosyal medya operasyonlarýna kurban ettirmemeye kararlýyýz."