TB3'ün TCG Anadolu'dan kalkýþý dünyayý salladý: Tarihi bir dönüm noktasýna ulaþýldý
ABONE OL

Bayraktar TB3 SÝHA'nýn TCG Anadolu'dan iniþ kalkýþ yaparak dünya havacýlýk tarihinde ilke imza atmasý dünya basýnýnýn dilinden düþmüyor.

Bayraktar TB3'ün modern askeri teknolojide oyun deðiþtirici olduðunu yazan batý basýný TB3'ü 5 konu baþlýðýnda inceledi.

Baykar tarafýndan geliþtirilen TB3'ün kýsa sürede kayda deðer kilometre taþlarýna ulaþan çok yönlü, taþýyýcýya uygun bir ÝHA olduðundan bahsedildi. TB3'ün 2025 yýlýnda hizmete girmesi planlandýðýna vurgu yapýldý.

TB3'ÜN MALE YETENEÐÝ

Orta Ýrtifa Uzun Havada Kalýþ (MALE) yeteneðine sahip olan Bayraktar TB3'ün TCG Anadolu gibi kýsa güverteli uçak gemilerinden kalkýþ ve iniþ yapabilme özelliðinin onu ÝHA dünyasýna devrim niteliðinde bir katký haline getirdiði kaydedildi.

Haberde, "Menzil, hýz ve çok yönlülüðün bu kombinasyonu, TB3'ün hem keþif hem de muharebe görevlerini yerine getirebilmesini saðlar ve onu modern deniz ve kara tabanlý operasyonlar için kritik bir varlýk haline getirir. Ayrýca, mühimmat taþýma yeteneði onu savaþ alanýnda zorlu bir güç haline getirir" ifadeleri yer aldý.

TB3'ÜN GERÇEÐE DÖNÜÞME YOLCULUÐU

TB3 ÝHA'nýn konseptten gerçeðe dönüþme yolculuðunun Türkiye'nin havacýlýk sektöründe yerli inovasyona olan baðlýlýðýný ortaya koyan önemli dönüm noktalarýna sahne olduðu belirtildi.

GELÝÞMÝÞ ÖZELLÝKLERÝ

TB3'ün geliþmiþ özelliklerine dikkat çekilen haberde, "Bayraktar TB3, özellikle deniz ortamlarý için uyarlanabilirliðini artýran özelliklerle tasarlanmýþtýr. Katlanabilir kanatlarý, TCG Anadolu gibi gemilerde konuþlandýrma için kritik bir özellik olan kýsa güverteli uçak gemilerinden çalýþmasýna olanak tanýr. Ayrýca Bayraktar TB3, Görüþ Hattý ve Görüþ Hattý Dýþý iletiþim yetenekleri sayesinde çok uzak mesafelerden çalýþtýrýlabiliyor. Tamamen Otonom Kalkýþ ve Ýniþ, LOS (Görüþ Hattý) ve BLOS (Görüþ Hattýnýn Ötesinde) Ýletiþimi, Kýsa Pistten Kalkýþ ve Ýniþ Kabiliyeti özellikleri TB3'ün yalnýzca çok yönlü olmasýný deðil, ayný zamanda modern askeri görevlerin karmaþýk talepleri için optimize edilmiþ olmasýný da saðlar" denildi.

MAKSÝMUM PERFORMANS ÝÇÝN KOMPAKT VE VERÝMLÝ TASARIM

Bayraktar TB3'ün performans ve verimlilik için tasarlandýðý, boyutlarý, dayanýklýlýðý ve yük kapasitesi onu sýnýfýnda öne çýkardýðýný belirten Batý basýný, "Dahasý, TB3'ü ISR'den (Ýstihbarat, Gözetleme ve Keþif) silahlý muharebeye kadar çeþitli görevler için uygun hale getiren özelliklere sahiptir. Dayanýklýlýk, uyum yeteneði ve son teknolojiyi harmanlayan TB3, modern savaþta ÝHA'larýn rolünü yeniden tanýmlamaya hazýr. Türkiye'nin havacýlýk inovasyonundaki büyüyen uzmanlýðýnýn ve 21. yüzyýlýn zorluklarý için yerli çözümler geliþtirme taahhüdünün bir kanýtý" deðerlendirmesinde bulundu.

19 KASIM'DA TARÝHÝ BÝR DÖNÜM NOKTASINA ULAÞILDI

19 Kasým 2024'te TB3'ün kýsa güverteli bir uçak gemisine iniþ ve kalkýþ yaparak tarihi bir dönüm noktasýna ulaþýldýðýný yazan basýný, "Bu atýlým, ÝHA'larýn deniz muharebe senaryolarýna entegre edilmesi için yeni olasýlýklar açýyor. Ayrýca, baþarýlý operasyon TB3'ün geliþmiþ yeteneklerini ve Türkiye'nin ÝHA teknolojisindeki liderliðini vurguluyor. Bayraktar TB3, uçak gemisi tabanlý tasarýmý, geliþmiþ özellikleri ve tarihi kilometre taþlarýyla insansýz hava teknolojisinde bir sýçramayý temsil ediyor" ifadelerini kullandý.

TOPLAM UÇUÞ 828 SAATÝ GEÇTÝ

Bayraktar TB3 SÝHA, dün Çanakkale açýklarýnda seyreden TCG Anadolu gemisine iniþ-kalkýþ testlerini destek ekipmaný kullanmadan iki kez daha baþarýyla gerçekleþtirdi.

Bayraktar TB3 SÝHA, gerçekleþtirilen uçuþta 36 bin 310 feet irtifaya çýktýðý Yüksek Ýrtifa Sistem Performans Testi'ni baþarýyla tamamladý. TEI tarafýndan yerli olarak geliþtirilen PD-170 motoruyla havalanan milli SÝHA, böylece kritik bir eþiði daha geçmiþ oldu. Türk milli havacýlýk tarihinin irtifa rekoru ise 45 bin 118 feet ile Baykar tarafýndan milli ve özgün olarak geliþtirilen Bayraktar AKINCI TÝHA'ya ait bulunuyor. Bayraktar TB3 SÝHA, bugüne kadar gerçekleþtirilen test uçuþlarýnda toplam 828 saat 57 dakika havada kaldý.