Türk Havacýlýk Uzay Sanayi (TUSAÞ) Genel Müdürü Dr. Mehmet Demiroðlu, CNN TÜRK'e konuþtu.
Mehmet Demiroðlu'nun açýklamalarý þöyle:
"GÖKBEY MÝLLÝ MOTORLA UÇTU"
TUSAÞ Genel Müdürü Mehmet Demiroðlu, GÖKBEY'in uçuþu ile ilgili olarak "Biz þunu gösterdik Türkiye'de; biz istersek beraber çalýþtýðýmýz zaman herhangi bir þeyi yaparýz ve bunu yaptýk. HÜRJET uçtu, arkasýndan GÖKBEY milli motorla uçtu. Arkasýndan ATAK-2 uçtu. Daha sonra sene sonuna doðru ANKA-3 uçtu ve KAAN 21 Þubat'ta ilk uçuþunu yaptý. Geliþmiþ ülkelerden de ilgi var." dedi.
"500 HELÝKOPTER ÜRETÝMÝ YAPACAÐIZ"
TUSAÞ Genel Müdürü, GÖKBEY için planlanan üretim sayýsýný da paylaþtý. "500 tane helikopter yapmayacaksak, biz bir yerde bir þeyi yanlýþ yapýyoruz demektir. 10 milyar dolar civarýna çýkar bu helikopterler. Ülkelere, bölgelere satacaðýmýzý düþündüðümüz helikopter sayýsý, 500'den aþaðý olmayacaðýný rahatlýkla söyleyebilirim. Þekli þemali de güzel helikopterlerin. Bizim helikopterimiz... " diye konuþtu.
"HÜRJET'LERÝ 2026'DA VERECEÐÝZ"
HÜRJET hafif taarruz uçaðý olabilecek bir uçak. Bunun üzerinde de çalýþýyoruz. Müþteri bu ürün envanterinizde var mý diye soruyor. 17 tane þu anda. 2026'da vermeye baþlayacaðýz. Bu ciddi bir boþluðu dolduracak. Fiyat performansý ve kalitesine baktýðýmýz zaman daha avantajlý halinde. Türk ordusu kullanýyorsa daha prestijli hale geliyor.
"AVRUPA VE ABD'YE ÜRÜN SATACAK NÝTELÝKTEYÝZ"
ABD'li bir firma ile görüþtük. "Meksika sýnýrýnda uðraþýyorsunuz, AKSUNGUR verelim" dedik. Avrupa ve ABD'ye ürün satacak yetkinlikteyiz.
"BOEÝNG VE AÝRBUS ÝLE ÇALIÞIYORUZ"
Boeing ve Airbus ile de çalýþýyoruz. Milyar dolarlýk iþ hacmi saðlayacak. Bu önemli bir geliþme bizim için. Kapasitemizi artýrmaya devam edeceðiz. Ürünlerimizi üretip teslim etmemiz lazým.
"KENDÝ SINIFINDAKÝ EN ÝYÝ HELÝKOPTER"
Demiroðlu, ATAK helikopteri ayrýntýlarý da paylaþtý. Demiroðlu, "Kendi sýnýfýndaki en iyi helikopter, kullanýcý memnun. 24 tane daha yapýyoruz. Biz ATAK'tan memnunuz. Bu mühimmatlarýn hemen hemen hepsi ya ROKETSAN'dan ya MKE'den geliyor. Bizim diyeceðimiz ürünler. 20 milimetrelik topunu yurt dýþýndan temin ediyorduk ama alamadýk, kestiler. Biz de kendi topumuzu ürettik. Yüzde 70-80'lere doðru gidiyoruz yerlilik oranlarýnda. Bazý platformlarda yüzde 100'lere ulaþtý. Ýstediðimiz her þeyi yapýyoruz." ifadelerini kullandý.
Türk Havacýlýk Uzay Sanayii (TUSAÞ) Genel Müdürü Mehmet Demiroðlu"ANKA 3'ÜN TESTLERÝ SÜRÜYOR"
Mehmet Demiroðlu, ANKA-3'ün geliþtirme çalýþmalarý için de "ANKA-3 Þu anda iki tane prototiple uçuyor. Geliþtirme ve zarf açma testlerini ifa ediyor. Yüksekliðini, hýzýný, taþýdýðý yükü artýrýyoruz. TUSAÞ'ýn 3 ana birimi seri üretim yapýyor. Üçünün de ciromuza katkýlarý birbirine yakýn." dedi.
"KAAN BÝZÝM UÇAÐIMIZ... ÝLK TESLÝMATI 2028'DE"
Türkiye'nin milli muharip uçaðý KAAN için de gözler 2028'de. KAAN'ýn sadece bir uçak projesi olmadýðýnýn altýný çizen Demiroðlu, söyle konuþtu:
"KAAN ayný zamanda bir ekosistem projesi. 2028 þu an bizim için ilk teslimatý yapacaðýmýzý planladýðýmýz yýl. 2029'a kalabilir ama 2039'a kalmaz. Ýlk parçasýnýn imalatýndan 14 yýl sonra yere kondu, 22 ay sonra da uçtu. F-22 80'lerde tasarlanmaya baþladý. O süreç içinde teknolojide ciddi geliþmeler oldu. F-22 zamanýnýn en iyi uçaðý ama bizim KAAN'a ekleyeceðimiz bazý sistemler F-22'de yok. KAAN bizim uçaðýmýz... Ýnsanlardaki teveccühü görüyoruz. 'Bu uçak benim' diyor. Bizim için müthiþ bir motivasyon kaynaðý. Baský oluþturuyor ama motivasyon kýsmý daha baskýn."