Beşiktaş, ezeli rakiplerini geçti!
ABONE OL
Siyah-beyazlı kulüpte Kartal Yuvaları'ndan sorumlu yönetici olarak görev yapan Albayrak, kulübün aylık resmi yayın organı Beşiktaş Dergisi'nin kasım sayısında yer alan röportajında, göreve geldiği günden itibaren sistemi değiştirmeye çalıştığını belirterek, 'En önemli sorun, Kartal Yuvaları'nın üreticilerden aldıkları ürünlerin paralarını ödeyememesiydi. Satılan maldan gelen para direkt merkez kasaya gelip, o gün kimin ihtiyacı varsa oraya gidiyordu. Sonuç olarak kulüp doğru yerlerden mal alamamaya başlamış. Güven problemi oluşmuş. Ben de özerk bir hal alırsak altından kalkacağımızı söyledim. Başkanımız dahil tüm yönetim kurulumuz bu konuda bize destek verdi' ifadelerini kullandı.

Dünyada spor kulüplerinin en önemli gelir kaynaklarından birinin statlar, diğerinin ise mağazalar olduğunu belirten Metin Albayrak, şunları kaydetti:

'Biz de bu çerçevede bir yol haritası çizdik. İlk olarak tek başıma bütün mağazaları gezdim. Sıkıntıları ve beklentilerini öğrenmek için. Ayrıca mağazaların fiziki durumlarını da inceledim. Lokasyon, raf düzeni, ışıklandırma, personel kıyafetleri ve davranışları gibi... Maalesef kötü bir yapı vardı. Biz doğru lokasyon ve doğru mimari yapıyı oluşturmak için bir ekip kurduk. Hepsi gönüllü mimarlardan oluşan bir ekip. Biz geldiğimizdeki 25 adet mağazanın sadece üçü Beşiktaş'a aitti. Diğerleri ise bayiydi. Ancak bundan sonra yeni bayiilik vermeme kararı aldık. Mevcut bayiilerimizle de gerekli görüşmeleri yapıp sözleşmelerimizi yeniledik. Onlar da mağazaları bizim konseptimize göre düzenleyecekler ve masraflarını kendileri karşılayacaklar. Mağazaların dışında yurt dışındaki taraftarlarımızın kolaylıkla alışveriş yapabileceği www.bjkshop.com adlı sitenin son aşamasına geldik. Aynı zamanda www.kartalyuvasi.com.tr adlı sitemiz de yakında yepyeni yüzüyle taraftarlarımızla buluşacak.'

-'Galatasaray ve Fenerbahçe'nin cirolarını geçtik'-
Ürün satışlarıyla ilgili bilgi veren Metin Albayrak, şu ifadeleri kullandı:

'Göreve başladığımız altı ay öncesinden bu yana, geçmişle mukayese ettiğimde cirolarımız aşağı yukarı beş misli arttı. Seçildiğimizden bu yana yaptığımız ciro geçen senenin toplamından fazla. Örnek vermek gerekirse; iki kupa kazandığımız 2009 yılı toplam cirosu 10 milyon 269 bin TL, 2010 yılı 11 milyon 944 bin TL, Quaresma ve Guti'nin transfer edildiği 2011 yılı 12 milyon 480 bin TL ve bizim 6 ayda elde ettiğimiz ciro 14 milyon 588 bin TL... Gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki bu rakamlarla Galatasaray'ın ve Fenerbahçe'nin cirolarını geçtik. Bunun yanında karlılığımızı da yüzde 42'den 46'ya çıkardık. Bu artış gerçekten önemli.

Şunun altını bir kez daha çizmek istiyorum; son sekiz senede taraftar ve yönetim çok kopuk zamanlar geçirmiş. Biz eğer bir şeyler başarmak istiyorsak, camiamızla güç birliği içinde olmamız lazım. Nitekim 'Feda Projesi' de bunun en güzel örneği. Taraftarlarımızdan da müthiş destek aldık. Eylül sonu itibariyle 'Feda' ürünlerinin adet olarak satışları şöyle; tişört 143 bin 279, kaşkol 8 bin 774, şapka 4 bin 54, CD 4 bin 550, bebek için body 2 bin 962, toplam 163 bin 619 adet. Toplam ciro 3 milyon 519 bin 423 TL, maliyet 1 milyon 246 bin 494 TL, kar 2 milyon 272 bin 929 TL. Taraftarlarla birlik olunca neleri başarabileceğimizin en somut örneği bu.'

Forma satışlarında da artış olduğunu kaydeden siyah-beyazlı kulübün yöneticisi, 'Eylül sonu itibariyle 65 bin adet forma sattık. Geçen bütün sezon boyunca 45 bin adet satıldı. Tabii ki taraftarlarımızın da ne kadar özverili olduğunu görüyoruz ve teşekkür ediyoruz. Buradan yola çıkarak adidas ile beraber 2013-14 sezonu formalarının dizayn çalışmalarına şimdiden başladık. adidas Global'in CEO'su ve tasarımcıları bize bir sunum yaptılar ve biz de onları revize ettik. Son hali şu anda üretimde. Ayrıca 110. yıla özel bir formamız da olacak' dedi.