Moldova ile başladı dünyaya ihracat yapacak
ABONE OL

Türkiye'nin 2023 için koyduğu 500 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmak için sanayi ve ihracatçı dışında iletişim şirketleri de devreye girdi. Cep telefonu ile tanışalı 24 yıl olan Türkiye bu çeyrek yüz yılda dev adımlar atarak, teknoloji ihracatçısı konumuna geldi. İspanya’nın Barselona kentinde düzenlenen fuarın ilk gününe Turkcell damga vurdu. Samsung, Huawei ve Ericson gibi dünya devlerinin de aralarında bulunduğu çok sayıda şirketin üst düzey yöneticilerinin de katıldığı basın toplantısında konuşan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Lifecell Ventures ile dijital ihracat dönemini başlattıklarını söyledi. Terzioğlu, ilk ihracın da Moldova’ya BİP ve Lifebox ile başladığını belirterek, pek çok ülke operatörüyle de ihracat konusunda görüştüklerini ifade etti. Terzioğlu, artık dünyadan dileyen her operatör Lifecell Ventures tarafından sunulan BiP, fizy, Dergilik, Lifebox, Hesabım, Paycell, Hızlı Giriş, Upcall ve RTM gibi servisleri müşterilerine sunabileceklerini belirtti.

“Şimdi ihracat dönemi. Tüm dünyaya Lifecell’i ihraç etmek istiyoruz” diyen Terzioğlu, Lifecell Ventures ile rekabette öne geçeceklerini belirterek, “Bugün geldiğimiz noktada Fizy, TV+, BiP, Lifebox gibi servislerimiz Türkiye’de rakiplerini geride bırakmış durumdalar. Şimdi bu deneyimi dünyada Telekom sektörüne taşıma zamanı. Turkcell Grup iştiraklerinden Lifecell Ventures ile artık bu servislerimizi diğer operatörlerin kendi müşterilerine sunmalarının yolunu açıyoruz. Lifecell Ventures ile dünyanın her yerindeki tüketicilere dijital iletişim, eğlence, müzik, TV, ticaret ve e-ticaret uygulamalarıyla bulut çözümleri sunmaya başladık. Normalde bir telekom operatörünün müşterileriyle ilişkisi günlük 31 dakikalık arama-aranma süresi. Biz ise ürün ve servislerimizle günün 1440 dakikasının her anında müşterilerimizin yanında olmak istiyoruz” dedi.  Terzioğlu, Turkcell’de 31 dakikalık arama süresine ek olarak TV+ ile 63, BiP ile 46, Fizy ile 24, Dergilik ile 27 dakikayı daha müşterilerine sunduklarını ifade etti.

KOPİLOT VE AKILLI TARIM ÜRÜNLERİNİ TANITTI

Turkcell, yeni ürünlerinin tanıtımını GSMA Mobil Dünya Kongresi’nde Innovation City olarak adlandırılan geleceğin teknolojilerinin tanıtıldığı 4. Salon’da 469 metrekarelik standında yaptı. Araç takip sistemlerinin ötesinde benzersiz hizmetler sunan Kopilot ve hem geleneksel hem de profesyonel tarım yapanlar için büyük kolaylıklar sağlayan Akıllı Tarım Cihazı Barcelona’da iletişim endüstrisinin liderlerine tanıtıldı. Kopilot, dijital bir seyahat günlüğü olarak araçla ilgili her türlü bilgiyi saklayıp, kontrol altında tutarken, Akıllı Tarım Cihazı da profesyonel tarımdaki verimliliği artırmak için çalışıyor.