ASELSAN’ýn IDEF 2017 öncesinde yayýnladýðý basýn bilgilendirme dosyasýnda yer alan bilgilere göre sistemin temel iþlevi, su üstü gemisine atýlan torpidoya karþý, gemiye yeterli reaksiyon süresi saðlamak ve torpidonun uzun mesafeden tespitini müteakip aldatma/karýþtýrma yaparak bertaraf etmek.
HIZIR sistemi;
Torpido Tespit Dizini,
Çekili Dekoy,
Vinç Sistemi,
Pnömatik Lançerler,
Sarfedilebilir Dekoylar,
Sergileme ve Kontrol Birimleri,
Elektronik Kabinet bileþenlerinden oluþuyor.
Sistem, Torpido Tespit Dizininin sahip olduðu triplet (üçüz) hidrofon yapýsý ile iskele/sancak belirsizliðini, gemi manevrasýna gerek duymadan anýnda çözen geliþmiþ tespit, sýnýflandýrma ve konumlandýrma algoritmalarýyla donatýlmýþ. Geminin arkasýnda yedeklenen Torpido Tespit Dizini tarafýndan alýnan akustik sinyaller, Elektronik Kabinette koþan yazýlýmlar tarafýndan iþlenerek, tehdit torpido için tespit, takip, konumlandýrma ve sýnýflandýrma iþlemlerini gerçekleþtiriyor. Sistem tarafýndan torpido tespitinin olmasý durumunda, en uygun karþý tedbir taktiði operatöre öneriliyor. Bu taktik, Çekili Dekoy çalýþma parametreleri ile Sarfedilebilir Dekoy döküþ paternleri ve gemi manevralarýný içeren adýmlardan oluþuyor.
Çekili Dekoy, torpidonun gemi ile temasýný kesecek þekilde geniþ bantlý akustik sinyal üretiyor. Lançerlerden fýrlatýlan Sarfedilebilir Dekoylar ise, karýþtýrýcý modunda geniþ bantlý akustik gürültü üreterek torpido ile geminin temasýný keserken aldatýcý modunda ise su üstü gemisinin akustik karakteristiðini taklit ederek torpidoyu kendi üzerine çekiyor.
HIZIR Sistemi’nin MÝLGEM ve LHD gemilerine entegre edilme çalýþmalarýna devam ediliyor. Kaynak: MSI Dergisi